Volkswagen vylepšil svůj nešťastný Phaeton

Phaeton nikdy neplnil naděje, které do něj Volkswagen vkládal. Změní to modernizace, nebo spásou bude až nový model?

V rámci bujení modelové nabídky do všech stran takřka všechny kroky koncernu VW v posledních letech vycházely. Pak přišel opulentní Phaeton a zákazníci uznali, že takto drahý vůz pod logo VW zkrátka nepatří. Prodeje permanentně váznou, kvalita ostudným způsobem kolísá, ale vedoucí představitelé automobilky stále věří, že Phaetonu patří právo na další život. Stávající situaci by měl zvrátit následnický model, ale zatím si musíme vystačit se první generací, pro modelový rok 2009 však modifikovanou.  

Hlavní změnou je zavedení nového zážehového šestiválce s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním, který svým výkonem 276 koní překonává o 28 koní svého předchůdce. Navíc se vyznačuje nižší spotřebou a emisemi, což jej umožnilo zařadit do třídy Euro V. Přesto však o něm nelze hovořit jako o hospodárném autě, protože kombinovaná spotřeba činí celých 11,7 l/100 km. O spolehlivé jízdní vlastnosti se stará trvalý pohon všech kol a celá artilerie elektronických systémů pro řízení podvozku. 

Nejkomplexnější změnou prošla středová konzole Phaetonu a její informačně zábavní systém. Je dostupný s navigací i bez ní, ale standardně obsahuje širokoúhlouobrazovku s úhlopříčkou 8 palců, vestavěný pevný disk s kapacitou 30 GB a interface bezdrátového propojení Bluetooth. Televizní přístroj je schopen přijímat analogové i digitální vysílání a DVD jednotka přehrává hudbu i filmy. Drobnými úpravami prošlo ovládání čtyřzónové klimatizace.  

K dispozici je široká škála litých kol s průměrem od 17 do 19 palců, stejně jako obohacená paleta barev včetně těch s perleťovým efektem. A připlatit si lze taktéž za slavný motor W12. S dodávkami se počítá od konce tohoto kalendářního roku.  

Ani tyto změny však stávající Phaeton zřejhmě nevrátí na americký trh, kde si model nikdy nevedl nejlépe a situace pro drahá auta je tam aktuálně tristní. Nový život by Phaetonu měl vdechnout zcela nový vůz, jenž se očekává během dvou let. Nový Phaeton bude sdílet podvozkové skupiny Audi A8 a bude menší než jeho dosavadní provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton 2009

 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků