Volkswagen vylepšil svůj nešťastný Phaeton

Phaeton nikdy neplnil naděje, které do něj Volkswagen vkládal. Změní to modernizace, nebo spásou bude až nový model?

V rámci bujení modelové nabídky do všech stran takřka všechny kroky koncernu VW v posledních letech vycházely. Pak přišel opulentní Phaeton a zákazníci uznali, že takto drahý vůz pod logo VW zkrátka nepatří. Prodeje permanentně váznou, kvalita ostudným způsobem kolísá, ale vedoucí představitelé automobilky stále věří, že Phaetonu patří právo na další život. Stávající situaci by měl zvrátit následnický model, ale zatím si musíme vystačit se první generací, pro modelový rok 2009 však modifikovanou.  

Hlavní změnou je zavedení nového zážehového šestiválce s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním, který svým výkonem 276 koní překonává o 28 koní svého předchůdce. Navíc se vyznačuje nižší spotřebou a emisemi, což jej umožnilo zařadit do třídy Euro V. Přesto však o něm nelze hovořit jako o hospodárném autě, protože kombinovaná spotřeba činí celých 11,7 l/100 km. O spolehlivé jízdní vlastnosti se stará trvalý pohon všech kol a celá artilerie elektronických systémů pro řízení podvozku. 

Nejkomplexnější změnou prošla středová konzole Phaetonu a její informačně zábavní systém. Je dostupný s navigací i bez ní, ale standardně obsahuje širokoúhlouobrazovku s úhlopříčkou 8 palců, vestavěný pevný disk s kapacitou 30 GB a interface bezdrátového propojení Bluetooth. Televizní přístroj je schopen přijímat analogové i digitální vysílání a DVD jednotka přehrává hudbu i filmy. Drobnými úpravami prošlo ovládání čtyřzónové klimatizace.  

K dispozici je široká škála litých kol s průměrem od 17 do 19 palců, stejně jako obohacená paleta barev včetně těch s perleťovým efektem. A připlatit si lze taktéž za slavný motor W12. S dodávkami se počítá od konce tohoto kalendářního roku.  

Ani tyto změny však stávající Phaeton zřejhmě nevrátí na americký trh, kde si model nikdy nevedl nejlépe a situace pro drahá auta je tam aktuálně tristní. Nový život by Phaetonu měl vdechnout zcela nový vůz, jenž se očekává během dvou let. Nový Phaeton bude sdílet podvozkové skupiny Audi A8 a bude menší než jeho dosavadní provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton 2009

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků