Volkswagen vylepšil svůj nešťastný Phaeton

Phaeton nikdy neplnil naděje, které do něj Volkswagen vkládal. Změní to modernizace, nebo spásou bude až nový model?

V rámci bujení modelové nabídky do všech stran takřka všechny kroky koncernu VW v posledních letech vycházely. Pak přišel opulentní Phaeton a zákazníci uznali, že takto drahý vůz pod logo VW zkrátka nepatří. Prodeje permanentně váznou, kvalita ostudným způsobem kolísá, ale vedoucí představitelé automobilky stále věří, že Phaetonu patří právo na další život. Stávající situaci by měl zvrátit následnický model, ale zatím si musíme vystačit se první generací, pro modelový rok 2009 však modifikovanou.  

Hlavní změnou je zavedení nového zážehového šestiválce s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním, který svým výkonem 276 koní překonává o 28 koní svého předchůdce. Navíc se vyznačuje nižší spotřebou a emisemi, což jej umožnilo zařadit do třídy Euro V. Přesto však o něm nelze hovořit jako o hospodárném autě, protože kombinovaná spotřeba činí celých 11,7 l/100 km. O spolehlivé jízdní vlastnosti se stará trvalý pohon všech kol a celá artilerie elektronických systémů pro řízení podvozku. 

Nejkomplexnější změnou prošla středová konzole Phaetonu a její informačně zábavní systém. Je dostupný s navigací i bez ní, ale standardně obsahuje širokoúhlouobrazovku s úhlopříčkou 8 palců, vestavěný pevný disk s kapacitou 30 GB a interface bezdrátového propojení Bluetooth. Televizní přístroj je schopen přijímat analogové i digitální vysílání a DVD jednotka přehrává hudbu i filmy. Drobnými úpravami prošlo ovládání čtyřzónové klimatizace.  

K dispozici je široká škála litých kol s průměrem od 17 do 19 palců, stejně jako obohacená paleta barev včetně těch s perleťovým efektem. A připlatit si lze taktéž za slavný motor W12. S dodávkami se počítá od konce tohoto kalendářního roku.  

Ani tyto změny však stávající Phaeton zřejhmě nevrátí na americký trh, kde si model nikdy nevedl nejlépe a situace pro drahá auta je tam aktuálně tristní. Nový život by Phaetonu měl vdechnout zcela nový vůz, jenž se očekává během dvou let. Nový Phaeton bude sdílet podvozkové skupiny Audi A8 a bude menší než jeho dosavadní provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton 2009

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků