Porvé po více než patnácti letech musel koncern Volkswagen vykázat během čtvrtletního hospodaření ztrátu. A ne zrovna malou. Ve třetím čtvrtletí roku 2015 skončilo hospodaření VW ztrátou 3,48 miliardy eur (bezmála 94 miliard korun), což je o 200 milionů eur víc, než odhadovali analytici.
Přitom ve stejném období v loňském roce hospodařil Volkswagen se ziskem 3,23 miliard eur. Podle odhadů VW ale skandál s podváděním při emisích, pro který se vžilo označení Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur (181 miliard korun). A to nemluvíme o třetinovém propadu hodnoty akcií.
Volkswagenu klesají i prodeje. V září prodal o 1,5 % méně aut než ve stejném období v roce 2014. Během prvních třech čtvrtletí udal VW celkem o 3,4 % aut méně, takže ho těsně předběhla Toyota na pozici světové jedničky a v závěsu za VW je koncern General Motors.
Pokud se situace bude opakovat i v dalších měsících, mohl by se koncern GM dostat i na druhé místo před Volkswagen. Volkswagen už dopředu oznámil, že vyčleňuje prostředky pro řešení skandálu a zároveň značně omezuje své útraty. V ohrožení jsou postradatelné projekty a omezeny jsou i sponzorské aktivity.