Volkswagen vykázal poprvé po 15 letech čtvrtletní ztrátu

Volkswagen vykázal poprvé po 15 letech čtvrtletní ztrátu

Porvé po více než patnácti letech musel koncern Volkswagen vykázat během čtvrtletního hospodaření ztrátu. A ne zrovna malou. Ve třetím čtvrtletí roku 2015 skončilo hospodaření VW ztrátou 3,48 miliardy eur (bezmála 94 miliard korun), což je o 200 milionů eur víc, než odhadovali analytici.

Přitom ve stejném období v loňském roce hospodařil Volkswagen se ziskem 3,23 miliard eur. Podle odhadů VW ale skandál s podváděním při emisích, pro který se vžilo označení Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur (181 miliard korun). A to nemluvíme o třetinovém propadu hodnoty akcií.

Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

Volkswagenu klesají i prodeje. V září prodal o 1,5 % méně aut než ve stejném období v roce 2014. Během prvních třech čtvrtletí udal VW celkem o 3,4 % aut méně, takže ho těsně předběhla Toyota na pozici světové jedničky a v závěsu za VW je koncern General Motors.

Pokud se situace bude opakovat i v dalších měsících, mohl by se koncern GM dostat i na druhé místo před Volkswagen. Volkswagen už dopředu oznámil, že vyčleňuje prostředky pro řešení skandálu a zároveň značně omezuje své útraty. V ohrožení jsou postradatelné projekty a omezeny jsou i sponzorské aktivity.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků