Volkswagen vstupuje do soutěžního mistrovství světa. S fabiemi

Volkswagen vstupuje do soutěžního mistrovství světa. S fabiemi

Pětiletý program stáje Volkswagen Motorsport dospěl do fáze prvních startů v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Během léta se jejich zástupci objeví ve Finsku a na domácí trati při Rallye Deutschland. Nepůjde však ještě o nasazení vyvíjeného modelu VW Polo WRC. S ním hodlá tým z Wolfsburgu přijít až v roce 2013, ale o vozy Škoda Fabia Super 2000, které Volkswagen získal od svého koncernového partnera.

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Fabie S2000 budou jezdit letos a zřejmě i příští rok ve službách Volkswagenu

Tým Volkswagen si od startů s českými speciály pro kategorii Super 2000 slibuje, že se zorientuje a zaběhne v prostředí mistrovství světa. V poledních letech se totiž pohyboval v odlišných podmínkách motoristických maratonů a v minulých třech ročnících triumfoval mimo jiné i v Rallye Dakar. Letos však toto sportovní odvětví opustil a veškeré prostředky vrhá do klasické rallye.

Kromě toho chtějí Němci najít pravé jezdce, kteří by od roku 2013 šířili slávu Volkswagenu. V této souvislosti se během letošní sezony spekulovalo o některých slavných jménech, která by se mohla v barvách německého týmu objevit. Jedním z nich byl i nejúspěšnější soutěžní pilot všech dob Francouz Sebastian Loeb, který není úplně spokojený se svou pozicí v továrním týmu Citroën.

Pro dalšího mistra světa Nora Pettera Solberga by místo ve fabrické stáji určitě znamenalo jistotu. Jistý měl být Katařan Nasser Al-Attiyah, který letos v lednu vyhrál s VW Race Touareg 3 dakarskou rallye, jenže se před časem se značkou rozešel. Když totiž zjistil, že by mu Volkswagen vedle angažmá ve WRC neumožnil jet Dakar, což je pro něj srdeční záležitost, obrátil svou pozornost jinam. Proto se v nadcházejících startech objeví víceméně nováčci, z nichž ale jednou mohou vyrůst hvězdy automobilových soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC má vyjet až v roce 2013

„Rádi bychom měli v sestavě elitní piloty, ale chceme představovat a dávat prostor i jezdcům budoucnosti. Jejich národnost by v tom neměla hrát roli. Je to nejlepší možnost, jak zjistit, kdo podává nejlepší výkony, a který závodník by byl ideálním kamínkem do mozaiky naší nové stáje,“ řekl ředitel oddělení motosportu ve Volkswagenu Kris Nissen.

Pro Finskou rallye vybral dvojici Seveřanů Andrease Mikkelsena z Norska a Fina Joonase Lindroose. V Německu pojedou s fabiemi zase Nizozemec Hans Weijs a domácí pilot Christian Riedermann. V letošní sezoně VW chystá ještě starty ve Francii, Španělsku a ve Walesu a dá se předpokládat, že i tam bude hledání vhodných kandidátů pokračovat.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků