Volkswagen vs. zaměstnanci: konečně dohoda (doplněno)

Doplněno: Po šesti týdnech jednání byla konečně přijata dohoda mezi vedením VW a odbory. Volkswagen slíbil, že do roku 2011 ponechá všechna pracovní místa v šesti západních továrnách výměnou za to, že na následující roky (do začátku 2007) zmrazí platy zaměstnanců. Tímto krokem bude možné ušetřit do roku 2011 dvě miliardy eur.

Původní zpráva (2. listopadu): Výstražnými stávkami chtějí zaměstnanci německého Volkswagenu donutit svého zaměstnavatele, aby upustil od záměru zmrazit mzdy na následující dva roky. Odbory přitom požadují růst téměř tři procenta každý rok a navíc pevnou pracovní dobu; to by ale znamenalo propouštění (mluví se až o třiceti tisících lidech), protože automobilka v současné době nekypí zdravím. Zmrazením mezd a zavedením flexibilní pracovní doby by se počet zaměstnanců udržel; jedná se především o sto tisíc lidí v šesti továrnách na západě Německa, jichž by se úsporná opatření dotkla nejvíce. Celkem Volkswagen zaměstnává v Německu přes 170 tisíc lidí.

Německá ekonomika, stejně jako automobilový trh, se potýkají s problémy; důvodem je nejen vysoká cena ropy. Pokud by zaměstnanci i nadále trvali na zvýšení platů a dalších požadavcích, musel by Volkswagen kromě propouštění začít přesunovat výrobu na východ Evropy. Je pravděpodobné, že by se rozšířila výroba v bratislavské továrně.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků