Volkswagen vs. zaměstnanci: konečně dohoda (doplněno)

Doplněno: Po šesti týdnech jednání byla konečně přijata dohoda mezi vedením VW a odbory. Volkswagen slíbil, že do roku 2011 ponechá všechna pracovní místa v šesti západních továrnách výměnou za to, že na následující roky (do začátku 2007) zmrazí platy zaměstnanců. Tímto krokem bude možné ušetřit do roku 2011 dvě miliardy eur.

Původní zpráva (2. listopadu): Výstražnými stávkami chtějí zaměstnanci německého Volkswagenu donutit svého zaměstnavatele, aby upustil od záměru zmrazit mzdy na následující dva roky. Odbory přitom požadují růst téměř tři procenta každý rok a navíc pevnou pracovní dobu; to by ale znamenalo propouštění (mluví se až o třiceti tisících lidech), protože automobilka v současné době nekypí zdravím. Zmrazením mezd a zavedením flexibilní pracovní doby by se počet zaměstnanců udržel; jedná se především o sto tisíc lidí v šesti továrnách na západě Německa, jichž by se úsporná opatření dotkla nejvíce. Celkem Volkswagen zaměstnává v Německu přes 170 tisíc lidí.

Německá ekonomika, stejně jako automobilový trh, se potýkají s problémy; důvodem je nejen vysoká cena ropy. Pokud by zaměstnanci i nadále trvali na zvýšení platů a dalších požadavcích, musel by Volkswagen kromě propouštění začít přesunovat výrobu na východ Evropy. Je pravděpodobné, že by se rozšířila výroba v bratislavské továrně.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků