Počet prodaných vozů sice klesl o 6 procent, ale provozní zisk stoupl téměř dvakrát na 20 miliard eur a ziskovost před zaúčtováním mimořádných položek vzrostla z 4,8 % na 8,0 %. Zdroj: Volkswagen

Počet prodaných vozů sice klesl o 6 procent, ale provozní zisk stoupl téměř dvakrát na 20 miliard eur a ziskovost před zaúčtováním mimořádných položek vzrostla z 4,8 % na 8,0 %. | Zdroj: Volkswagen

Rodina elektrických modelů ID. se u Volkswagenu zase rozšiřuje. Po SUV ID.4 tak nabídku doplňuje i jeho SUV-kupé varianta se splývající zádí ID.5. Zdroj: Volkswagen

Rodina elektrických modelů ID. se u Volkswagenu zase rozšiřuje. Po SUV ID.4 tak nabídku doplňuje i jeho SUV-kupé varianta se splývající zádí ID.5. | Zdroj: Volkswagen

Kromě snižující se úrovně střechy a zadního integrovaného spoileru zůstává styling elektrického SUV identický. A vlastně také naznačuje, jaké proměny se dočká i sourozenec od Škody,  Enyaq Coupé iV . Zdroj: Volkswagen

Kromě snižující se úrovně střechy a zadního integrovaného spoileru zůstává styling elektrického SUV identický. A vlastně také naznačuje, jaké proměny se dočká i sourozenec od Škody, Enyaq Coupé iV. | Zdroj: Volkswagen

Ukrojení místa ze zavazadlového prostoru byste u karoserie ID.5 asi čekali. Přesto jsou informace z tiskové zprávy VW trochu matoucí. Zdroj: Volkswagen

Ukrojení místa ze zavazadlového prostoru byste u karoserie ID.5 asi čekali. Přesto jsou informace z tiskové zprávy VW trochu matoucí. | Zdroj: Volkswagen

Pro novinku totiž uvádí standardní objem kufru 549 litrů, tedy dokonce o pár litrů více než oficiálních 543 litrů v očividně prostornějším ID.4.  Zdroj: Volkswagen

Pro novinku totiž uvádí standardní objem kufru 549 litrů, tedy dokonce o pár litrů více než oficiálních 543 litrů v očividně prostornějším ID.4.  | Zdroj: Volkswagen

Menší objem nabídne ID.5 až při složení zadních sedaček (max. 1561 litrů), ve srovnání s maximem 1575 litrů v ID.4. Zdroj: Volkswagen

Menší objem nabídne ID.5 až při složení zadních sedaček (max. 1561 litrů), ve srovnání s maximem 1575 litrů v ID.4. | Zdroj: Volkswagen

Základem bude jeden elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní) pohánějící zadní kola, dále nabízený také v naladění na 150 kW (204 koní) – v této prostřední specifikaci má ID.5 zajistit nejvyšší dojezd až 520 km (WLTP). Zdroj: Volkswagen

Základem bude jeden elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní) pohánějící zadní kola, dále nabízený také v naladění na 150 kW (204 koní) – v této prostřední specifikaci má ID.5 zajistit nejvyšší dojezd až 520 km (WLTP). | Zdroj: Volkswagen

V kabině ID.5 novinky nepřináší. Nejvybaveněji bude samozřejmě působit verze GTX, která má standardně ambientní osvětlení s 30 odstíny... Zdroj: Volkswagen

V kabině ID.5 novinky nepřináší. Nejvybaveněji bude samozřejmě působit verze GTX, která má standardně ambientní osvětlení s 30 odstíny... | Zdroj: Volkswagen

...vyhřívaný kožený multifunkční volant, 10palcový infotainment, přičemž volitelně lze mít sportovní, elektricky nastavitelná sedadla se zdravotním certifikátem AGR. Zdroj: Volkswagen

...vyhřívaný kožený multifunkční volant, 10palcový infotainment, přičemž volitelně lze mít sportovní, elektricky nastavitelná sedadla se zdravotním certifikátem AGR. | Zdroj: Volkswagen

Cenovky Volkswagenu ID.5 ještě neznáme, české zastoupení značky nicméně potvrzuje, že novinka u nás vstoupí do prodeje na jaře příštího roku. Zdroj: Volkswagen

Cenovky Volkswagenu ID.5 ještě neznáme, české zastoupení značky nicméně potvrzuje, že novinka u nás vstoupí do prodeje na jaře příštího roku. | Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

Rodina elektrických modelů ID. se u Volkswagenu zase rozšiřuje. Po SUV ID.4 tak nabídku doplňuje i jeho SUV-kupé varianta se splývající zádí ID.5. Zdroj: Volkswagen
Kromě snižující se úrovně střechy a zadního integrovaného spoileru zůstává styling elektrického SUV identický. A vlastně také naznačuje, jaké proměny se dočká i sourozenec od Škody,  Enyaq Coupé iV . Zdroj: Volkswagen
Ukrojení místa ze zavazadlového prostoru byste u karoserie ID.5 asi čekali. Přesto jsou informace z tiskové zprávy VW trochu matoucí. Zdroj: Volkswagen
Pro novinku totiž uvádí standardní objem kufru 549 litrů, tedy dokonce o pár litrů více než oficiálních 543 litrů v očividně prostornějším ID.4.  Zdroj: Volkswagen
19
Fotogalerie

Volkswagen vloni zvýšil zisk navzdory nižším prodejům. Dalšího rozvoje chce dosáhnout skrze čtyři platformy

I přes složitou situaci ve světě se v roce 2021 koncernu dařilo. Na důležitých trzích se vrátil k zisku a úspěchy měl i s elektromobily.

V červenci loňského roku představil Volkswagen novou strategii New Auto, jejímž cílem je získat nové zdroje zisku díky čtyřem pilířům aktivit, které označuje za platformy. Tou první je mechatronika a hlavně bateriová technika MEB, z níž se koncern snaží udělat průmyslový standard z hlediska elektromobility.

Kromě vlastních vozidel z řady ID na MEB budou stát také nové Fordy, u nichž je očekáván objem výroby ve výši 1,2 milionu vozů za šest let. Tato spolupráce umožní značkám využívat konstrukce, v nichž jsou silné v kramflecích – i u vozů se spalovacími motory. Z Volkswagenu Caddy se tak například již stal Ford Tourneo Connect a naopak z Fordu Ranger bude nový Volkswagen Amarok.

Další platformou je software. Již nyní došlo a nadále dochází k důležitým akvizicím a spolupráci, do VW byla například začleněna divize kamer a softwaru společnosti Hella, s Bosch platí partnerství ohledně automatizované jízdy 3. úrovně a pro rok 2025 se chystá zcela nová univerzální softwarová architektura pro všechny vozy značky. V oblasti akumulátorů a nabíjení pokračují práce na rozvoji nabíjecí sítě, která se má rozrůst ze současných 10.000 bodů na 45.000 míst do roku 2025. V tomto ohledu VW funguje v rámci společných podniků s různými společnostmi v Evropě, USA a Číně. Poslední platformu představují řešení pro mobilitu, která směřují ke spuštění systémů autonomní jízdy a spolujízdy. První komerční služba tohoto typu by měla fungovat v roce 2025 v Hamburku.

Z loňských výsledků může mít Volkswagen radost. Počet prodaných vozů sice klesl o 6 procent, ale provozní zisk stoupl téměř dvakrát na 20 miliard eur a ziskovost před zaúčtováním mimořádných položek vzrostla z 4,8 % na 8,0 %. V Kanadě, USA a Mexiku se značka vrátila k zisku, v Jižní Americe bodovaly nové modely pro místní trhy.

V Evropě je VW jedničkou z hlediska prodaných elektromobilů (v USA dvojkou) a v Číně drží vedoucí pozici oproti dvojce na trhu s téměř dvojnásobným tržním podílem. Nejvíce se zde daří značce Volkswagen, ale rekordních prodejů dosáhly také Porsche, Bentley a Lamborghini – i přes nedostatek polovodičů.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud