Volkswagen vidí naftu jako palivo budoucnosti

Nafta je palivo budoucnosti, řekl šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder ma Auto Show v Los Angeles. Podle něj není vodíkový pohon a hybridní pohon kombinující benzín a elektřinu stále dost efektivní co se týče omezování emisí a závislosti na fosilních palivech (těžko říct, jak to Pischetsrieder vlastně myslel). Proto Volkswagen dá v budoucnu přednost hybridům kombinujících naftu s elektromotorem a biomase, např. sóji, která neobsahuje oxid uhličitý. Elektricko-naftový pohon sice ve svých emisích sice škodliviny produkuje, ale má celkovou nižší spotřebu paliva než hybrid benzíno-elektrický.

Pischetsrieder dodal, že jakékoliv významné snižování spotřeby se neobejde bez naftového motoru. Na dálnici spotřebuje benzíno-elektrický hybrid více paliva než moderní nafťák. Proto považuje Volkswagen naftu za palivo budoucnosti a bude na ni klást velký důraz i na americkém trhu, který je ve sféře osobních automobilů dosud zaměřený takřka výhradně na benzín. V letošním roce měla nafta v prodejích VW na americkém trhu pouze desetiprocentní podíl, v příštích letech se ale má zvyšovat. Volkswagen totiž hodlá naftu a její výhody šířeji propagovat v reklamních kampaních.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků