Nafta je palivo budoucnosti, řekl šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder ma Auto Show v Los Angeles. Podle něj není vodíkový pohon a hybridní pohon kombinující benzín a elektřinu stále dost efektivní co se týče omezování emisí a závislosti na fosilních palivech (těžko říct, jak to Pischetsrieder vlastně myslel). Proto Volkswagen dá v budoucnu přednost hybridům kombinujících naftu s elektromotorem a biomase, např. sóji, která neobsahuje oxid uhličitý. Elektricko-naftový pohon sice ve svých emisích sice škodliviny produkuje, ale má celkovou nižší spotřebu paliva než hybrid benzíno-elektrický.
Pischetsrieder dodal, že jakékoliv významné snižování spotřeby se neobejde bez naftového motoru. Na dálnici spotřebuje benzíno-elektrický hybrid více paliva než moderní nafťák. Proto považuje Volkswagen naftu za palivo budoucnosti a bude na ni klást velký důraz i na americkém trhu, který je ve sféře osobních automobilů dosud zaměřený takřka výhradně na benzín. V letošním roce měla nafta v prodejích VW na americkém trhu pouze desetiprocentní podíl, v příštích letech se ale má zvyšovat. Volkswagen totiž hodlá naftu a její výhody šířeji propagovat v reklamních kampaních.