Volkswagen v roce X: Fox, Jetta, Golf SUV, Passat Variant...

Německý Volkswagen slibuje velkou lavinu v podobě nových modelů. V následujících letech se můžeme dočkat malého kompaktního vozítka, nového kabrioletu, sedanu, roadsteru, ale i nového SUV a MPV. Podrobný přehled je doplněn odkazy a (špionážními) fotografiemi. (doplněno)
Volkswagen v roce X: Fox, Jetta, Golf SUV, Passat Variant...
Seznam kapitol
  1. Malý Fox, facelift Pola, Passat Variant, nová Jetta
  2. Kupé kabrio, sportovní roadster, CrossGolf, Beduin, Passat R36...

V tomto článku najdete souhrnné informace o všech novinkách Volkswagenu, které již byly oficiálně potvrzeny (Fox, facelift Pola, Jetta, Passat Variant, Coupé-Cabrio), ale modelech, o nichž se zatím mluví pouze „v kuloárech“. Sem patří např. Jetta Variant, sportovní roadster, ostrý Golf R36 a Passat R36 či luxusní C1.


Tip: Velký přehled novinek všech automobilek najdete v našem velkém speciálu, jehož rozsah je na českém internetu jedinečný. V sekci Tajné projekty pak najdete špionážní fotografie mnoha připravovaných automobilů.

Malá liška

Volkswagen si pro svoje zákazníky nachystal na letošní rok poměrně dost novinek. Po uvedení Golfu GTI a Golfu Plus začátkem roku 2005 přidal v březnu nový Passat. Známá je už finální podoba nového Foxu a faceliftu malého Pola. Oba si odbudou premiéru na letošním autosalonu v německé Lipsku, který se koná už příští měsíc.

Malý Fox se už delší dobu prodává v Brazílii. Je postaven na platformě současného Pola a má stejný rozvor, 2,46 m. Jeho délka činí 3,80 m, což je jen o devět cm méně, než má Polo. Zavazadlový prostor nabízí v základu 260 l, pokud posunete zadní sedačky dopředu (až o 15 cm), zvětší se na 353 l. Po sklopení opěradel pak naroste až 1 016 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Fox

Fox bude nabízen zpočátku se třemi motory, benzínovými 1.2 40 kW a 1.4 55 kW a jedním nafťákem 1.4 TDI 51 kW, který bude mít své místo i ve faceliftovaném Polu. Základní cena bude v Německu činit 8 950 eur; v ní je zahrnuto i ABS. Český Volkswagen by nový Fox rád prodával i na našem trhu, kde by měl konkurovat autům z Kolína.

Na základě malého Foxu je postavena studie Crossfox, která se dočká s velkou pravděpodobností i sériové výroby. Zpočátku bude vůz určen pro brazilský trh, pak se začne prodávat také v sousedních státech, např. Argentině; o dovozu do Evropu se zatím nemluví. Původní Fox byl doplněn krycími plasty podvozku a nárazníků, byla zvýšena světlá výška o 15 mm, přičemž auto je o 46 mm vyšší než standardní Fox. Novinka je také o něco větší, na délku má lehce přes čtyři metry a váží pár kilogramů přes tunu. Výkon šestnáctistovky je přenášen přes manuální pětikvalt na 15" kola s pneumatikami 205/60.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek CrossFox

Polo po faceliftu

Bez většího humbuku začne v dubnu Volkswagen v Německu prodávat faceliftované Polo. Kromě nové masky ve stylu Passatu a upravených zadních světlometů bude mít nové Polo o něco větší délku (+19 mm na 3 916 mm), šířka i výška zůstává stejná jako dříve (1 650 mm, 1 465 mm). Motory pod kapotou mají de facto stejný rozsah výkonů jako doposud, tedy benzíny od 40 do 74 kW, nafta pak od 51 do 96 kW. Nové jsou dva naftové motory, základní 1.4 TDI 51 kW nahrazuje starý atmosférický nafťák 1.9 SDI, druhým novým nafťákem je 1.4 TDI s výkonem 59 kW.

Ceny zůstanou na stejné úrovni jako doposud, což znamená že základní model s motorem 1.2 40 kW se bude v Německu prodávat za 11 250 eur, základní model s motorem 1.4 TDI 51 kW pak za 13 485 eur. Na dalších trzích se Polo začne prodávat koncem dubna. V Německu budou ve standardu přední a boční airbagy, za příplatek dostanete airbagy hlavové. S motorem 1.4 74 kW bude automaticky spojen stabilizační systém ESP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Nové Polo má jinou masku a nové nafťáky

Maxikombi Passat Variant

Po ženevské premiéře Passatu se chystá i jeho varianta kombi, Passat Variant, který bude mít svou premiéru v září na autosalónu ve Frankfurtu. Kombi bude mít stejnou délku (4 770 mm) jako sedan, zavazadlový prostor se však zvětší na monstrózních 590 l, což je o 95 l více, než má současná generace; po sklopení zadních sedaček vzroste až na 1 695 litrů. Pro srovnání: Opel Vectra Caravan má 530 l, Ford Mondeo kombi má 540 l.

Klepněte pro větší obrázek Passat Variant

Na nové kombi bude čekat široká paleta motorů, benzínové verze budou začínat na 1.6 MPI 75 kW a topverzi bude tvořit šestiválec 3.2 FSI s výkonem 184 kW (250 k). Vznětové motory začnou modelem 1.9 TDI 77 kW, dále bude v nabídce 2.0 TDI se 103 kW a 125 kW. Od ledna 2006 bude k dispozici i nový turbodieselový šestiválec a náhon na všechna kola 4Motion (Haldex, nikoliv jako u staré generace Torsen).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat v provedení sedan

Jetta alias Bora

Sedan a kombi odvozené z předchozí generace Golfu se na evropském trhu prodává jako Bora, resp. Bora Variant. Předchozí generace se jmenovala Vento a ta starší Jetta. A právě jméno Jetta dostane i nová generace, která se chystá na léto. Poprvé byla představena na americkém autosalonu v Detroitu. Vůz je designový mix Golfu a nového Passatu, oproti Golfu je o něco delší. Celková délka novinky je 4 554 mm a šířka 1 760 mm, rozvor zůstal zachován.

Základním motorem pod kapotou americké verze je pětiválec s objemem 2.5 l a výkonem 110 kW (210 Nm), za příplatek si budou moci přespolní zákazníci objednat šestistupňový tiptronic. Převodovka DSG přijde později stejně jako motor 1.9 TDI 77 kW; ve standardu bude mít tento motor pětistupňový automat. I na americký trh dorazí motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW, který bude dostupný buď s manuálním šestikvaltem nebo DSG. 

Interiér je stejný jako u Golfu. Do sériové výbavy dostane americká Jetta nejen ABS, ale i ESP, oproti Golfu budou ale chybět hlavové airbagy, v základu tedy bude jen dvojice předních a bočních pytlů. Jetta se bude vyrábět pouze v Mexiku; odsud bude dovážena do Evropy. Na tomto trhu bude mít Jetta klasické motory jako 1.6 MPI, 2.0 FSI, 1.9 TDI aj. Nebude chybět ani pohon všech kol 4Motion.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nová Jetta (americká verze)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Malý Fox, facelift Pola, Passat Variant, nová Jetta
  2. Kupé kabrio, sportovní roadster, CrossGolf, Beduin, Passat R36...

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků