Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Evropanům se do úprav podvodnických motorů příliš nechce. Doposud bylo upraveno méně než 10 % z 8,5 milionu aut, které v Evropě dokáží manipulovat s měřením emisí.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

I přesto, že bylo na starém kontinentě upraveno jen něco přes půl milionu vozů, zástupci automobilky jsou optimističtí: „Jsem si jistý, že během příštího roku svolávací proces v Evropě dokončíme," uvedl manažer VW Manfred Bort, který má svolávání aut na starosti.

V evropském prostředí mají tyto úpravy pro zákazníky nepříjemnou pachuť. Zatímco za oceánem koncern svým zákazníkům nabízí zpětný odkup vozidla či peněžité odškodnění, evropští klienti se musí spokojit s kávou zdarma při čekání na korekci motoru ve svém voze. Automobilka v USA navíc jako omluvu podpoří různé ekologické programy. Když se k takřka nulové motivaci přičte to, že se lidé obávají snížení výkonu či spolehlivosti upravených motorů, není se neochotě k podstoupení úprav proč divit.

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Aféra „Dieselgate“ propukla loni v září, kdy Volkswagen přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice začala německá automobilka naftové automobily svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a více než 100 000 škodovek. Úprava těchto motorů je v České republice dobrovolnou záležitostí.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků