Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Evropanům se do úprav podvodnických motorů příliš nechce. Doposud bylo upraveno méně než 10 % z 8,5 milionu aut, které v Evropě dokáží manipulovat s měřením emisí.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

I přesto, že bylo na starém kontinentě upraveno jen něco přes půl milionu vozů, zástupci automobilky jsou optimističtí: „Jsem si jistý, že během příštího roku svolávací proces v Evropě dokončíme," uvedl manažer VW Manfred Bort, který má svolávání aut na starosti.

V evropském prostředí mají tyto úpravy pro zákazníky nepříjemnou pachuť. Zatímco za oceánem koncern svým zákazníkům nabízí zpětný odkup vozidla či peněžité odškodnění, evropští klienti se musí spokojit s kávou zdarma při čekání na korekci motoru ve svém voze. Automobilka v USA navíc jako omluvu podpoří různé ekologické programy. Když se k takřka nulové motivaci přičte to, že se lidé obávají snížení výkonu či spolehlivosti upravených motorů, není se neochotě k podstoupení úprav proč divit.

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Aféra „Dieselgate“ propukla loni v září, kdy Volkswagen přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice začala německá automobilka naftové automobily svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a více než 100 000 škodovek. Úprava těchto motorů je v České republice dobrovolnou záležitostí.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků