Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Evropanům se do úprav podvodnických motorů příliš nechce. Doposud bylo upraveno méně než 10 % z 8,5 milionu aut, které v Evropě dokáží manipulovat s měřením emisí.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

I přesto, že bylo na starém kontinentě upraveno jen něco přes půl milionu vozů, zástupci automobilky jsou optimističtí: „Jsem si jistý, že během příštího roku svolávací proces v Evropě dokončíme," uvedl manažer VW Manfred Bort, který má svolávání aut na starosti.

V evropském prostředí mají tyto úpravy pro zákazníky nepříjemnou pachuť. Zatímco za oceánem koncern svým zákazníkům nabízí zpětný odkup vozidla či peněžité odškodnění, evropští klienti se musí spokojit s kávou zdarma při čekání na korekci motoru ve svém voze. Automobilka v USA navíc jako omluvu podpoří různé ekologické programy. Když se k takřka nulové motivaci přičte to, že se lidé obávají snížení výkonu či spolehlivosti upravených motorů, není se neochotě k podstoupení úprav proč divit.

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Aféra „Dieselgate“ propukla loni v září, kdy Volkswagen přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice začala německá automobilka naftové automobily svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a více než 100 000 škodovek. Úprava těchto motorů je v České republice dobrovolnou záležitostí.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků