Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Konkrétní opatření se bude lišit podle typu motoru. Turbodiesely 2.0 TDI si vystačí se softwarovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovat také nový hardware.
Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen představil spolkovému ministerstvu dopravy technická opatření, která mají uvést motory TDI z kauzy Dieselgate do souladu s pomínkami homologace.

Konkrétní opatření se bude lišit podle typu motoru. Turbodiesely 2.0 TDI konstrukční řady EA189 si vystačí se softwarovou úpravou. Přehrání programu v řídicí jednotce by mělo servisu trvat přibližně půl hodiny.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovat také nový hardware. Servisy namontují před senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. „váha vzduchu“) zařízení, které Volkswagen nazývá „flow transformer“. Jedná se o síťku, jejímž účelem je zklidnit víření před senzorem a zpřesnit tak měření. Na základě přesnějších údajů o hmotnosti nasávaného vzduchu pak může řídicí jednotka precizněji řídit spalovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikace včetně aktualizace softwaru se má vejít do jedné hodiny. 

Klepněte pro větší obrázek
Nová součástka mezi vzduchovým filtrem a měřičem hmotnosti nasávaného vzduchu má umožnit přesnější řízení spalovacího procesu

Do konce měsíce Volkswagen ještě upřesní, jak hodlá vyřešit problém u tříválce 1.2 TDI. Podle předběžných informací by i v tomto případě měl stačit k nápravě nový software. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnou zvát dotčená auta do servisů v příštím roce. Škoda Auto by podle ČTK měla začít se servisní kampaní ke konci prvního čtvrtletí 2016. Jen v České republice eviduje Škoda 106 000 aut s motorem vybaveným nedovoleným softwarem, dalších 47 000 aut připadá na značky Audi, Seat a Volkswagen. To jsou však jen vozy, které se na českém trhu prodaly v oficiální distribuční síti jako nové.

Ze zveřejněných informací nevyplývá, zda (popřípadě v jaké míře) se provedená opatření odrazí na provozních vlastnostech automobilu, zejména na spotřebě paliva a jízdní dynamice. 

Kauza Dieselgate propukla v září v USA, když se Volkswagen tamním úřadům přiznal k nedovolenému obcházení homologačního měření emisí. Minulý týden se potvrdilo, že přinejmenším v Americe mají stejný problém i vznětové šestiválce 3.0 TDI. 

Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Neziskové organizace i odborníci ale upozorňují, že tak či onak obcházejí emisní normy i ostatní výrobci automobilů. Skandál přiměl EU k urychlenému schválení nové metodiky měření, na které se pracovalo už nějakou dobu. Ta by měla přiblížit hodnoty zjištěné při homologační zkoušce reálnému provozu.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků