Volkswagen už prodává vlastní wallboxy. Základní verze je překvapivě dostupná

15 komentářů

Palo47
17. června • 9:37

22 kW je plne vyhovujúci výkon pre AC wallbox. Väčšina súčasných aut ma možnost AC nabíjania max 11 kW. Auto totiž musí mat pre AC nabijanie zabudovanú nabíjačku a to je pomerne veľký náklad ktorý sa často pripláca.
S dimenzovanim hlavného prívodu by nemusel byť problém ak sa na nabíjanie budú využívať nočné hodiny. Pre 22kW stačí na plné nabitie 50 kWh baterie z 0 na 100 % cca 3 hodiny a v hlbokej noci sa určite dá nájsť obdobie kedy je prakticku nulový odber.

Nojono
18. června • 13:21

AC/DC měnič s řízeným výstupním napětím pro použití u elektromobilů, kde se napětí akumulátoru pohybuje od cca 300 do 800V (zatím to nikdo nesjednotil) přijde ve velkoobchodním režimu na cca necelých 2000€ a s nepodstatným rozdílem v ceně 11 a 22kW. To by samo o sobě cenu auta nijak dramaticky nezvýšilo. Výrobci to na 11kW drží spíš proto, že akumulátory mají nabíjecí optimum dané poměrem k náboji a to hraje ve prospěch menšího proudu. Vyšší proudy na DC nabíječkách nejsou pro pravidelné a časté nabíjení ideální.

petr r. (petrumr)
17. června • 19:13

a nehlídá ten walbox aby se nepřekročil nad odběr ze sítě?

Jan Taraba
18. června • 13:10

to až ty dosti drahé, běžné ne

petr r. (petrumr)
16. června • 16:01

cena nevím, nevím, budu vybírat, ale 11kW se mě jeví málo, třeba k hyundai kona dávají zdarma 22kW a nemám dost informací co se bude dávat k ID3, že by začínající zdražení VW?

EL2020
16. června • 18:27

u auta, co má cca 50-70 kWh baterii musí pro domácí použití 11 kW bohatě stačit. Předpokládám, že doma se nabíjí i s ohledem na životnost baterie, tedy spíš pomaleji. Doma není potřeba dobít z nuly do plna za 2-3 hodiny, ale v 95% případů je na to celá noc.

petr r. (petrumr)
16. června • 19:55

Tych 22kW je max. přeci walboxy mají nastavitelný výkon a když máš tři fáze tak není problém a přívod k hodinám o síle drátu 1cm na fázu už vůbec ne. Nejsem tak daleko a ještě nevím kam ho umístním, auta mají ve předu, na boku....

Nojono
16. června • 23:26

Nejde ani tak o sílu drátu, ale o to, co distributor,odběrnému místu povolí. 3x32A je pro RD celkem standard, ale elektřinu nepotřebuje jen wallbox, ale i pračka, myčka,,trouba, klima, indukce,........a 3x50A už obvyklé není.

petr r. (petrumr)
17. června • 19:07

to by se muselo spočítat nebo nějak ošetřit, v noci nabíjet a ta klima nemá moc spotřeby, třeba já mám max750W a to při rozjezdu, potom to klesne i na 120W, topení je max650W. Indukci nevím, pračka je nová A+++, u mě asi nejvíc elektrický bojler. Nemám to prozkoumané, ale myslím, že ten walbox je jak invertorová svářečka udělá z mála moc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
18. června • 13:08

Wallbox v basic konfiguraci není nic jiného, než rozvaděč na zdi, který po zapojení do konektoru auta čeká na řídící signál z palubní nabíječky a pošle do ní tolik proudu, kolik má nastaveno jako horní limit a o kolik si palubní nabíječka řekne. takže u 3x16A alias 11kW je to nula až 16A na fázi. U 22kW 0-32A. Pokud má auto 11kW palubní nabíječku, víc si stejně nevezme. To se bavíme o wallboxech od 10 do 22000Kč.
Až ty lepší a podstatně dražší nabíječky umí řídít výkon dle HDO, dle disponibilního proudu v objektu, komunikují wifi se servery, cloudem apod. Ale to už jsme někde od 30tis do nebeských výšin.

Pepan
17. června • 0:47

OMG tito proctonejde chytraci jsou opravdu silahttps://youtu.be/kzx12kHQuHw

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
18. června • 13:24

No jasně, proč kupovat wallbox za 15000Kč, když za něj můžu dát 45000 a ještě solit ČEZu vyšší paušál. Abych měl auto nabité ve dvě ráno místo v šesttřicet?

T-Rex
16. června • 17:22

K rd zařídit 22kw? To není bohužel jen tak.

Nojono
16. června • 23:14

Pán si plete pojmy wallbox, palubní nabíječka a DC nabíječka. Wallbox 11kw je zcela v pohodě.

Pepan
17. června • 0:50

11kW je idoš a pro baterku je nejvýhodnější nabíjet někde kolem 0.25C - 0.5C = cca 11kW - 22kW.Pomalejší nabíjení je velmi nevýhodné vzhledem k degradaci.https://youtu.be/kzx12kHQuHw

Doporučujeme

Články odjinud