Volkswagen už prodává vlastní wallboxy. Základní verze je překvapivě dostupná

cena nevím, nevím, budu vybírat, ale 11kW se mě jeví málo, třeba k hyundai kona dávají zdarma 22kW a nemám dost informací co se bude dávat k ID3, že by začínající zdražení VW?

Odpovědět  |   | 
T-Rex  |  16. 06. 2020 17:22

K rd zařídit 22kw? To není bohužel jen tak.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  16. 06. 2020 23:14

Pán si plete pojmy wallbox, palubní nabíječka a DC nabíječka. Wallbox 11kw je zcela v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  17. 06. 2020 00:50

11kW je idoš a pro baterku je nejvýhodnější nabíjet někde kolem 0.25C - 0.5C = cca 11kW - 22kW.

Pomalejší nabíjení je velmi nevýhodné vzhledem k degradaci.

https://youtu.be/kzx12kHQuHw

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  16. 06. 2020 18:27

u auta, co má cca 50-70 kWh baterii musí pro domácí použití 11 kW bohatě stačit. Předpokládám, že doma se nabíjí i s ohledem na životnost baterie, tedy spíš pomaleji. Doma není potřeba dobít z nuly do plna za 2-3 hodiny, ale v 95% případů je na to celá noc.

Odpovědět  |   | 

Tych 22kW je max. přeci walboxy mají nastavitelný výkon a když máš tři fáze tak není problém a přívod k hodinám o síle drátu 1cm na fázu už vůbec ne. Nejsem tak daleko a ještě nevím kam ho umístním, auta mají ve předu, na boku....

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  16. 06. 2020 23:26

Nejde ani tak o sílu drátu, ale o to, co distributor,odběrnému místu povolí. 3x32A je pro RD celkem standard, ale elektřinu nepotřebuje jen wallbox, ale i pračka, myčka,,trouba, klima, indukce,........a 3x50A už obvyklé není.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  17. 06. 2020 00:47

OMG tito proctonejde chytraci jsou opravdu sila

https://youtu.be/kzx12kHQuHw

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  18. 06. 2020 13:24

No jasně, proč kupovat wallbox za 15000Kč, když za něj můžu dát 45000 a ještě solit ČEZu vyšší paušál. Abych měl auto nabité ve dvě ráno místo v šesttřicet?

Odpovědět  |   | 

to by se muselo spočítat nebo nějak ošetřit, v noci nabíjet a ta klima nemá moc spotřeby, třeba já mám max750W a to při rozjezdu, potom to klesne i na 120W, topení je max650W. Indukci nevím, pračka je nová A+++, u mě asi nejvíc elektrický bojler. Nemám to prozkoumané, ale myslím, že ten walbox je jak invertorová svářečka udělá z mála moc.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 06. 2020 13:08

Wallbox v basic konfiguraci není nic jiného, než rozvaděč na zdi, který po zapojení do konektoru auta čeká na řídící signál z palubní nabíječky a pošle do ní tolik proudu, kolik má nastaveno jako horní limit a o kolik si palubní nabíječka řekne. takže u 3x16A alias 11kW je to nula až 16A na fázi. U 22kW 0-32A. Pokud má auto 11kW palubní nabíječku, víc si stejně nevezme. To se bavíme o wallboxech od 10 do 22000Kč.
Až ty lepší a podstatně dražší nabíječky umí řídít výkon dle HDO, dle disponibilního proudu v objektu, komunikují wifi se servery, cloudem apod. Ale to už jsme někde od 30tis do nebeských výšin.

Odpovědět  |   | 
Palo47  |  17. 06. 2020 09:37

22 kW je plne vyhovujúci výkon pre AC wallbox. Väčšina súčasných aut ma možnost AC nabíjania max 11 kW. Auto totiž musí mat pre AC nabijanie zabudovanú nabíjačku a to je pomerne veľký náklad ktorý sa často pripláca.
S dimenzovanim hlavného prívodu by nemusel byť problém ak sa na nabíjanie budú využívať nočné hodiny. Pre 22kW stačí na plné nabitie 50 kWh baterie z 0 na 100 % cca 3 hodiny a v hlbokej noci sa určite dá nájsť obdobie kedy je prakticku nulový odber.

Odpovědět  |   | 

a nehlídá ten walbox aby se nepřekročil nad odběr ze sítě?

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 06. 2020 13:10

to až ty dosti drahé, běžné ne

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  18. 06. 2020 13:21

AC/DC měnič s řízeným výstupním napětím pro použití u elektromobilů, kde se napětí akumulátoru pohybuje od cca 300 do 800V (zatím to nikdo nesjednotil) přijde ve velkoobchodním režimu na cca necelých 2000€ a s nepodstatným rozdílem v ceně 11 a 22kW. To by samo o sobě cenu auta nijak dramaticky nezvýšilo. Výrobci to na 11kW drží spíš proto, že akumulátory mají nabíjecí optimum dané poměrem k náboji a to hraje ve prospěch menšího proudu. Vyšší proudy na DC nabíječkách nejsou pro pravidelné a časté nabíjení ideální.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A