Volkswagen uvede Microbus na mezinárodní trh

Praha 23. června 2004 - Připravovaný inovativní model Microbus, jehož výroba v hannoverském závodu Volkswagen by měla být zahájena v roce 2007, nebude určený pouze pro USA, ale objeví se i na dalších trzích. Toto rozhodnutí má posílit obchodní pozici Microbusu, protože závislost pouze na trhu USA přináší určitá rizika plynoucí z tamní složité situace a přetrvávajícího nevýhodného směnného kurzu. „Naše rozhodnutí zajistí modelu Microbus celosvětový úspěch,“ tvrdí Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG.

Výroba nového Microbusu bude založena na principech modulární montáže, v konstrukci připravovaného vozu se uplatní řada dílů a komponentů z nových modelů Transporter T5. Tento synergický efekt přispěje ke snížení vývojových a výrobních nákladů.

První vozy Volkswagen Microbus by měly sjet z výrobních linek závodu v Hannoveru v roce 2007. Zavedení výroby modelu Microbus v Hannoveru znamená pro Volkswagen vytvoření 1500 nových pracovních míst.

Inovace i respekt k tradici

Originální studie Microbus se stala největší hvězdou autosalonu v Detroitu v roce 2001. Rozhodnutím zavést Microbus do sériové výroby se Volkswagen stává zakladatelem nového segmentu – segmentu víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. I když sériové modely se budou od představené studie samozřejmě poněkud lišit, je evidentní, že za zákazníky značky Volkswagen se chystá mimořádně atraktivní a zcela výjimečný osobitý model.

Koncept Microbus navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen. I když je Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích se stal pro svoji příslovečnou spolehlivost, přizpůsobivost a nenáročnost doslova legendou. Microbus si z této tradice bere to nejlepší a po svém aktualizuje pojmy jako „svoboda pohybu“ či „osobitý vzhled“.

Design připravovaného modelu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se mohou otvírat pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Mikrobus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Sedadla v interiéru jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem studie Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Tip: Více informací o Microbusu a obrázky najdete v našem starším článku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků