Volkswagen uvede Microbus na mezinárodní trh

Volkswagen uvede Microbus na mezinárodní trh

Praha 23. června 2004 - Připravovaný inovativní model Microbus, jehož výroba v hannoverském závodu Volkswagen by měla být zahájena v roce 2007, nebude určený pouze pro USA, ale objeví se i na dalších trzích. Toto rozhodnutí má posílit obchodní pozici Microbusu, protože závislost pouze na trhu USA přináší určitá rizika plynoucí z tamní složité situace a přetrvávajícího nevýhodného směnného kurzu. „Naše rozhodnutí zajistí modelu Microbus celosvětový úspěch,“ tvrdí Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG.

Výroba nového Microbusu bude založena na principech modulární montáže, v konstrukci připravovaného vozu se uplatní řada dílů a komponentů z nových modelů Transporter T5. Tento synergický efekt přispěje ke snížení vývojových a výrobních nákladů.

První vozy Volkswagen Microbus by měly sjet z výrobních linek závodu v Hannoveru v roce 2007. Zavedení výroby modelu Microbus v Hannoveru znamená pro Volkswagen vytvoření 1500 nových pracovních míst.

Inovace i respekt k tradici

Originální studie Microbus se stala největší hvězdou autosalonu v Detroitu v roce 2001. Rozhodnutím zavést Microbus do sériové výroby se Volkswagen stává zakladatelem nového segmentu – segmentu víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. I když sériové modely se budou od představené studie samozřejmě poněkud lišit, je evidentní, že za zákazníky značky Volkswagen se chystá mimořádně atraktivní a zcela výjimečný osobitý model.

Koncept Microbus navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen. I když je Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích se stal pro svoji příslovečnou spolehlivost, přizpůsobivost a nenáročnost doslova legendou. Microbus si z této tradice bere to nejlepší a po svém aktualizuje pojmy jako „svoboda pohybu“ či „osobitý vzhled“.

Design připravovaného modelu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se mohou otvírat pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Mikrobus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Sedadla v interiéru jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem studie Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Tip: Více informací o Microbusu a obrázky najdete v našem starším článku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků