Volkswagen uvažuje o autě za 90 tisíc

Podle magazínu iHned.cz se Volkswagen vrátí ke kořenům, tedy výrobě levných automobilů pro široké vrstvy (Volkswagen = lidový vůz). Důvodem je především situace na čínském trhu, kde rostou jako houby po dešti domácí automobilky, které vyrábí extrémně levné vozy, a to v cenách od čtyř tisíc dolarů (cca sto tisíc korun). Přitom nejlevnější volkswagen stojí těsně pod 250 tisíc (Fox). Nový levný vůz - projekt 3K - by měl stát okolo třech tisíc eur (cca 90 tisíc korun) a má být určen především pro rozvojové země; zpočátku bude exportován do Asie a především Číny.

3K chce navázat na legendárního Brouka a jít stejnou cestou jako čínské automobilky nebo Dacia se svým Loganem. Volkswagen se v současné době zaměřoval spíše na dražší vozy - v tomto segmentu ale se svým Phaeton neuspěl. Poklesy prodejů přinutily automobilku začít na evropském trhu prodávat model Fox, který byl zpočátku určen jen pro jihoamerický trh. V Česku se prodává od 244 900 Kč; i to je ale v porovnání s vozy jako Panda či Picanto dost.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků