Volkswagen uvažuje o autě za 90 tisíc

Podle magazínu iHned.cz se Volkswagen vrátí ke kořenům, tedy výrobě levných automobilů pro široké vrstvy (Volkswagen = lidový vůz). Důvodem je především situace na čínském trhu, kde rostou jako houby po dešti domácí automobilky, které vyrábí extrémně levné vozy, a to v cenách od čtyř tisíc dolarů (cca sto tisíc korun). Přitom nejlevnější volkswagen stojí těsně pod 250 tisíc (Fox). Nový levný vůz - projekt 3K - by měl stát okolo třech tisíc eur (cca 90 tisíc korun) a má být určen především pro rozvojové země; zpočátku bude exportován do Asie a především Číny.

3K chce navázat na legendárního Brouka a jít stejnou cestou jako čínské automobilky nebo Dacia se svým Loganem. Volkswagen se v současné době zaměřoval spíše na dražší vozy - v tomto segmentu ale se svým Phaeton neuspěl. Poklesy prodejů přinutily automobilku začít na evropském trhu prodávat model Fox, který byl zpočátku určen jen pro jihoamerický trh. V Česku se prodává od 244 900 Kč; i to je ale v porovnání s vozy jako Panda či Picanto dost.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků