Volkswagen ustoupil odborům, vozy budou dražší

O tom, jak velký vliv mají německé odborové organizace, jsme se mohli mnohokrát přesvědčit již v minulosti. Nebojí se vyhlásit stávky trvající mnoho dní, blokovat dopravu, výrobu, silnice a svým jasným postojem a neústupností si vydobyly patřičný respekt. Na druhou stranu jejich tvrdý postoj může způsobit firmám značné problémy. O tom nyní může hovořit i Volkswagen.

Plánované přesunutí výroby z německého Wolfburgu do Portugalska se nekoná. Vedení firmy nenaplnilo své hrozby a svou snahu ušetřit na nákladech. Přesunutím výroby do Portugalska chtělo vedení VW ušetřit na jednom voze Beduin okolo 850 Euro, což v dnešní velké konkurenci není zanedbatelná suma. Dle vyjádření šéfa závodní rady, Bernarda Osterloha, tento krok zajistí práci pro více než 1000 lidí.

Na druhou stranu ještě nedávno vedení VW prohlašovalo, že pokud má nový vůz uspět jak v Evropě, tak v USA, musí se mzdové náklady na jeden vůz snížit o více než 1000 Euro, což v případě zachování výroby v Německu nelze očekávat. Pokud tedy výroba zůstane zachována, náklady se nesníží a auto nebude schopno konkurovat? Jak tedy vedení chce vyřešit tuto situaci, kdy na jedné straně řekne, že bez snížení mzdových nákladu se auto neprosadí a na druhé straně odvolá krok, který sníží tyto náklady. Do zahájení výroby zbývá něco přes rok a tak na hledání nákladových rezerv zbývá ještě dost času.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků