Volkswagen usiluje o dominantní pozici na čínském trhu

Šéf koncernu Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, usiluje o udržení dominantní pozice na čínském trhu; chce toho dosáhnout výrobou nových modelů. Čína je nejvíce se rozvíjející automobilový trh, proto není divu, že o něj automobilky bojují více, než třeba o trh evropský, kde je již vláda de facto rozdělena. Pischetsrieder to řekl při příležitosti slavnostního otevření nové továrny Volkswagenu v čínském městě Changchun, které leží na severovýchodě státu. Otevření se zúčastnil i německý kancelář Gerhard Schroeder a čínský vicepremier Zen Peiyan.

Stavba továrny přišla Volkswagen a jeho čínského partnera First Automotive Works na 792 milionů eur. Ročně bude vyrábět cca 330 000 aut, což by mělo zdvojnásobit výrobu vozů značky Volkswagen na čínském trhu na 660 tisíc kusů. FAW a VW staví ještě další továrnu v Dalian City na severovýchodním pobřeží. Všechny tyto kroky vedou k posílení pozice značky, která z původních 40 procent ztratila a dnes dosahuje pouze třicetiprocentního podílu.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků