Volkswagen Up!: sériová verze je venku

Automobilka Volkswagen představila produkční provedení svého nového minivozu Up!. Novinka nakonec o vykřičník za jménem nepřišla.

Nabízíme vám první snímky nového Volkswagenu Up!, jenž navazuje na čtveřici postupně uvolňovaných konceptů s označením Up!, přičemž poslední z nich pojmenovaný Volkswagen E-UP! jsme vám popsali již dříve. Novinka ve výrobním programu značky Volkswagen nahradí někdejší model Lupo, VW Up se má stát nejprodávanějším vozem Volkswagenu a klíčovým prvkem v plánu posunout VW Group v roce 2018 na pozici největšího producenta automobilů na světě. Podle oficiálních informací má být Up! zhruba o 30 000 Kč levnější než Polo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednoduchá dvouprostorová karosérie je dílem týmu designéra Klause Bischoffa a její silueta do značné míry zůstává věrná předchozím konceptům Up!. Zákazníky chce oslovit především velmi kompaktními vnějšími rozměry předurčujícími novinku hbitému pohybu v městských aglomeracích. Mezi specifické rysy modelu Up patří široká maska chladiče v předním nárazníku s vestavěnými kulatými mlhovkami. Rozšířené blatníky budí dojem stabilního kontaktu s vozovkou. VW Up! má být prvním malým vozem vybaveným systémem City Emergency Braking umožňujícím v případě nouze samočinně zastavit, a to do rychlosti 30 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Up bude 3 540 mm dlouhý, 1 640 mm široký a 1 480 mm vysoký, čímž je o 430 kratší, o 40 mm užší a o 20 mm vyšší než současné třídveřové Polo, poměrně dlouhý rozvor náprav 2 420 mm pak má posádce zajistit velký vnitřní prostor. Na své palubě Up! usadí čtveřici pasažérů a nabídne 251 l prostoru pro zavazadla, který po sklopení zadních sedadel naroste na 951 l. Zatímco první Up! v roce 2007 disponoval motorem vzadu a pohonem zadních kol (Martin Winterkorn tehdy hovořil o „nejlepším možném řešení“), v sérii se dočká konvenčního řešení s motorem vpředu a pohonem předních kol. Žádná revoluce se tedy bohužel nekoná. Základem se stane nová podlahová plošina Modularer Querbaukasten (MQB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Up! bude poháněn novým, přeplňovaným zážehovým tříválcem s objemem 1,0 l a výkonovými verzemi 60 koní (44 kW) a 75 koní (55 kW). Standardem se stane pětistupňová převodovka s manuálním řazením, záhy přibude blíže nespecifikovaný bezspojkový „automat“. Průměrná spotřeba má dosahovat 4,2, resp. 4,3 l/100 km. Volkswagen Up! oslaví svoji oficiální premiéru letos ve Frankfurtu a prodávat se začne počátkem příštího roku, výbavové stupně mají být tři a ponesou jména Také Up, Move Up a High Up. V roce 2013 se objeví Up také jako elektromobil.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků