Volkswagen up! přijede v roce 2018 jako ostré GTI. Zatím je tu koncept

I přes vlnu futuristických elektromobilů Volkswagen nezapomíná na své ostré modely. V příštím roce uvede na trh sportovní provedení malého vozu up!.
Volkswagen up! přijede v roce 2018 jako ostré GTI. Zatím je tu koncept

Fanoušci malých ostrých vozů mohou jásat, Volkswagen skutečně uvede v život model up! ve variantě GTI. Z výrobních linek by měl začít sjíždět již začátkem příštího roku. Německý koncern zatím ukázal alespoň koncept.

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

Pod kapotou se ukrývá litrový tříválec TSI o výkonu 115 koňských sil. I když tato čísla papírově nevypadají na extra sportovní výkony, vzpomeňme, že up! váží pouze 997 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku zvládne za 8,8 sekundy a akcelerace pokračuje až na maximální rychlost 197 km/h.

Inspirací pro tvorbu tohoto modelu byl Golf GTI první generace z roku 1976. Jen pro zajímavost - byl o 187 kilogramů lehčí, ale také měl minimum bezpečnostních prvků. Ke zrychlení z klidu na stovku potřeboval o více než dvě desetiny sekundy více a maximální možná rychlost byla o 15 km/h nižší.

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Kromě vyššího výkonu vyniká sportovní up! oproti běžnému provedení také agresivnějším designem. Má svalnatější přední a zadní nárazníky, zadní spoiler a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Vůz je navíc posazen níže a to o rovných 15 milimetrů. Bezpečně pak model poznáte podle černých bočních lišt a typického znaku GTI, který se nachází na přední mřížce i kufru.

Volkswagen zahájí výrobu ostrého mini na začátku roku 2018 a bude vypadat prakticky totožně jako koncept, který můžete vidět níže. 

Prohlédněte si VW up! GTI na prvních fotografiích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků