Volkswagen up! přijede v roce 2018 jako ostré GTI. Zatím je tu koncept

I přes vlnu futuristických elektromobilů Volkswagen nezapomíná na své ostré modely. V příštím roce uvede na trh sportovní provedení malého vozu up!.

Fanoušci malých ostrých vozů mohou jásat, Volkswagen skutečně uvede v život model up! ve variantě GTI. Z výrobních linek by měl začít sjíždět již začátkem příštího roku. Německý koncern zatím ukázal alespoň koncept.

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

Pod kapotou se ukrývá litrový tříválec TSI o výkonu 115 koňských sil. I když tato čísla papírově nevypadají na extra sportovní výkony, vzpomeňme, že up! váží pouze 997 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku zvládne za 8,8 sekundy a akcelerace pokračuje až na maximální rychlost 197 km/h.

Inspirací pro tvorbu tohoto modelu byl Golf GTI první generace z roku 1976. Jen pro zajímavost - byl o 187 kilogramů lehčí, ale také měl minimum bezpečnostních prvků. Ke zrychlení z klidu na stovku potřeboval o více než dvě desetiny sekundy více a maximální možná rychlost byla o 15 km/h nižší.

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Kromě vyššího výkonu vyniká sportovní up! oproti běžnému provedení také agresivnějším designem. Má svalnatější přední a zadní nárazníky, zadní spoiler a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Vůz je navíc posazen níže a to o rovných 15 milimetrů. Bezpečně pak model poznáte podle černých bočních lišt a typického znaku GTI, který se nachází na přední mřížce i kufru.

Volkswagen zahájí výrobu ostrého mini na začátku roku 2018 a bude vypadat prakticky totožně jako koncept, který můžete vidět níže. 

Prohlédněte si VW up! GTI na prvních fotografiích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků