Volkswagen up! přijede v roce 2018 jako ostré GTI. Zatím je tu koncept

I přes vlnu futuristických elektromobilů Volkswagen nezapomíná na své ostré modely. V příštím roce uvede na trh sportovní provedení malého vozu up!.

Fanoušci malých ostrých vozů mohou jásat, Volkswagen skutečně uvede v život model up! ve variantě GTI. Z výrobních linek by měl začít sjíždět již začátkem příštího roku. Německý koncern zatím ukázal alespoň koncept.

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

VW ID jako výkonný sporťák? Vedení koncernu to nevyloučilo

Pod kapotou se ukrývá litrový tříválec TSI o výkonu 115 koňských sil. I když tato čísla papírově nevypadají na extra sportovní výkony, vzpomeňme, že up! váží pouze 997 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku zvládne za 8,8 sekundy a akcelerace pokračuje až na maximální rychlost 197 km/h.

Inspirací pro tvorbu tohoto modelu byl Golf GTI první generace z roku 1976. Jen pro zajímavost - byl o 187 kilogramů lehčí, ale také měl minimum bezpečnostních prvků. Ke zrychlení z klidu na stovku potřeboval o více než dvě desetiny sekundy více a maximální možná rychlost byla o 15 km/h nižší.

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Mají sportovní diesely smysl? Pátrali jsme s Golfem GTD

Kromě vyššího výkonu vyniká sportovní up! oproti běžnému provedení také agresivnějším designem. Má svalnatější přední a zadní nárazníky, zadní spoiler a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Vůz je navíc posazen níže a to o rovných 15 milimetrů. Bezpečně pak model poznáte podle černých bočních lišt a typického znaku GTI, který se nachází na přední mřížce i kufru.

Volkswagen zahájí výrobu ostrého mini na začátku roku 2018 a bude vypadat prakticky totožně jako koncept, který můžete vidět níže. 

Prohlédněte si VW up! GTI na prvních fotografiích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků