Volkswagen up!: oficiálně na českém trhu

Automobilka Volkswagen pokračuje v uvádění novinek na český trh. Po modelu CC a nové generaci Brouka přichází také německý klon Škody Citigo – Volkswagen up!.
Seznam kapitol
  1. Úvod, CNB, Think Blue
  2. Fotogalerie

Jestliže vás zajímá, v čem se up! liší od svého sourozence, který se už na našem trhu nějaký ten pátek prodává, pak pro vás mám celkem jednoduchou odpověď. Neliší se prakticky v ničem. Detaily se týkají výbavy a designu, jinak jde samozřejmě o ten stejný automobil. Volkswagen jednoduše sází na to, že zákazník, který chce automobil značky VW, nebude hledět po Škodě nebo Seatu, ale rovnou zajde ke své oblíbené automobilce. Drobný cenový rozdíl řešit klidně přehlédne.

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Volkswagen up! přichází na český trh s litrovým tříválcovým motorem naladěným na 44 kW nebo 55 kW. Nově vyvinutá pohonná jednotka je spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, ale tohle všechno už známe ze Škody Citigo. Ještě koncem roku ovšem přijde provedení využívající CNG. Plynový up! nabídne maximální výkon 50 kW a nádrže je jak na plyn, tak na benzín. Jejich kapacita by měla vystačit na celkový dojezd 550 kilometrů (350 km na plyn, 200 km na benzín). Příští rok by se měl na trhu objevit ještě up! poháněný elektromotorem. Poslední novinkou je robotizovaná pětistupňová převodovka. Tu si budete moci pořídit na přelomu července a srpna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen up! vypadá na pohled o něco lépe než Citigo. Sklo protažené přes celé víko zavazadelníku nenabízí kromě modelu up! ani Seat, ani Škoda.

CNB, Think Blue

Na první pohled je jasné, že se rozdíly mezi Škodovkou a VW budou v případě modelu up! hledat relativně těžko. Volkswagen nabídne navíc systém CNB (nouzové brzdění ve městě) a aplikaci Think Blue. U prvně jmenovaného se jedná o přednárazový systém pracující v rychlostech od nuly do 30 km/h. Pro zjišťování překážek používá laser a překážky detekuje na vzdálenost cca deset metrů. Pokud řidič nereaguje na upozornění, systém sám auto zastaví. Respektive v rychlostech do 15 km/h jej úplně zastaví, v rozmezí od 15 km/h do 30 km/h vůz výrazně zpomalí. Příplatek činí 6200 Kč.

Volkswagen Cross UP!: na trhu za půl roku

Volkswagen Cross UP!: na trhu za půl roku

Druhou celkem zajímavou odlišností je systém Think Blue, který je součástí přenosné navigace „Maps and more“. Jak už víme z testu Škody Citigo, kromě navádění k cíli umí navigace zobrazit také různé údaje palubního počítače nebo otáčkoměr. VW k tomu přidává aplikaci, která vám napovídá, kdy máte přeřadit, která vám ukazuje, jak úsporně jedete a nakonec nechybí ani graf spotřeby. Nebudeme si nic nalhávat, bez těchto detailů bychom se asi obešli (a to jsem ještě nenapsal nic o celoskleněném víku zavazadelníku).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsadou Volkswagenu up! je systém Think Blue, který radí, kdy řadit a který ukazuje také to, jak úsporně jedete.

Krátká projížďka ovšem napověděla, že by se tu přeci jen nějaký ten opravdový důvod pro koupi VW najít mohl, tedy pokud se budeme bavit o ryze subjektivních dojmech. Když zavzpomínám na test Škody Citigo, řekl bych, že je up! pohodlnější a především že má lépe odhlučněný motor. Každopádně uvnitř nabídne vzhledem ke svým vnějším rozměrům vzdušný interiér. Zavazadelník zvládne 251 litrů v základu, 951 litrů se sklopenými sedačkami. V malém zavazadelníku najdete také dvojité dno.

Volkswagen up! přichází s trojicí výbav a pětidveřovou karoserií. Nejdostupnější Take up! začíná na 192 900 Kč se slabším litrovým motorem. Prostřední Move up! startuje o 10 000 Kč výše a na nejvyšší High up! bude potřebovat ještě dalších 25 000 Kč. Stejně jako u Škodovky (začíná na 189 900 Kč), také up! nemá v nejdostupnější výbavě ESP. To dostanete od prostřední úrovně výbavy a to samé platí také o zmíněném dvojitém dnu zavazadelníku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí příslušenství jsou pro VW up! různé rozkládací krabice. Lze je použít jako přepravní box, nebo jako kryt dna zavazadelníku.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, CNB, Think Blue
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků