Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Starý Volkswagen Golf GTI druhé generace a nejnovější up! GTI mají přibližně stejný výkon. Jak si ale ostré hatchbacky s věkovým rozdílem přes 30 let povedou při závodě ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě postavil velice podobné, ale přitom dnes už časem velmi vzdálené příbuzné. Nový up! GTI byl po svém uvedení několikrát přirovnáván k prvním dvěma generacím ikony hot-hatchů Golfu GTI, takže do klasického utkání v akceleraci se proti upu! GTI postavil právě Golf GTI Mk2 z 80. let.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Oba vozy mají přibližně stejný výkon – up! GTI s 85 kW (115 koní) a Golf GTI Mk2 s 82,4 kW (112 koní). Ovšem zatímco starý Golf používá atmosférický 1,8litrový čtyřválec, up! má litrový tříválec s turbodmychadlem. Současné miniauto ovšem vládne vyšším točivým momentem. S rovnými 200 Nm má o 41 Nm více než Golf.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Hmotností jsou si auta podobná, ačkoliv není překvapením, že moderní, vybavenější a bezpečnější up! GTI je o cosi těžší – 1070 kg vůči 907 kg u Golfu GTI. Přestože je up! GTI ze startu o špetku rychlejší a dokáže si svůj náskok udržet, více než 30 let starý Golf se svého moderního protějšku drží zuby nehty. Ostatně, se podívejte sami…

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků