Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Starý Volkswagen Golf GTI druhé generace a nejnovější up! GTI mají přibližně stejný výkon. Jak si ale ostré hatchbacky s věkovým rozdílem přes 30 let povedou při závodě ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě postavil velice podobné, ale přitom dnes už časem velmi vzdálené příbuzné. Nový up! GTI byl po svém uvedení několikrát přirovnáván k prvním dvěma generacím ikony hot-hatchů Golfu GTI, takže do klasického utkání v akceleraci se proti upu! GTI postavil právě Golf GTI Mk2 z 80. let.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Oba vozy mají přibližně stejný výkon – up! GTI s 85 kW (115 koní) a Golf GTI Mk2 s 82,4 kW (112 koní). Ovšem zatímco starý Golf používá atmosférický 1,8litrový čtyřválec, up! má litrový tříválec s turbodmychadlem. Současné miniauto ovšem vládne vyšším točivým momentem. S rovnými 200 Nm má o 41 Nm více než Golf.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Hmotností jsou si auta podobná, ačkoliv není překvapením, že moderní, vybavenější a bezpečnější up! GTI je o cosi těžší – 1070 kg vůči 907 kg u Golfu GTI. Přestože je up! GTI ze startu o špetku rychlejší a dokáže si svůj náskok udržet, více než 30 let starý Golf se svého moderního protějšku drží zuby nehty. Ostatně, se podívejte sami…

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků