Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Starý Volkswagen Golf GTI druhé generace a nejnovější up! GTI mají přibližně stejný výkon. Jak si ale ostré hatchbacky s věkovým rozdílem přes 30 let povedou při závodě ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě postavil velice podobné, ale přitom dnes už časem velmi vzdálené příbuzné. Nový up! GTI byl po svém uvedení několikrát přirovnáván k prvním dvěma generacím ikony hot-hatchů Golfu GTI, takže do klasického utkání v akceleraci se proti upu! GTI postavil právě Golf GTI Mk2 z 80. let.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Oba vozy mají přibližně stejný výkon – up! GTI s 85 kW (115 koní) a Golf GTI Mk2 s 82,4 kW (112 koní). Ovšem zatímco starý Golf používá atmosférický 1,8litrový čtyřválec, up! má litrový tříválec s turbodmychadlem. Současné miniauto ovšem vládne vyšším točivým momentem. S rovnými 200 Nm má o 41 Nm více než Golf.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Hmotností jsou si auta podobná, ačkoliv není překvapením, že moderní, vybavenější a bezpečnější up! GTI je o cosi těžší – 1070 kg vůči 907 kg u Golfu GTI. Přestože je up! GTI ze startu o špetku rychlejší a dokáže si svůj náskok udržet, více než 30 let starý Golf se svého moderního protějšku drží zuby nehty. Ostatně, se podívejte sami…

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků