Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Starý Volkswagen Golf GTI druhé generace a nejnovější up! GTI mají přibližně stejný výkon. Jak si ale ostré hatchbacky s věkovým rozdílem přes 30 let povedou při závodě ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě postavil velice podobné, ale přitom dnes už časem velmi vzdálené příbuzné. Nový up! GTI byl po svém uvedení několikrát přirovnáván k prvním dvěma generacím ikony hot-hatchů Golfu GTI, takže do klasického utkání v akceleraci se proti upu! GTI postavil právě Golf GTI Mk2 z 80. let.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Oba vozy mají přibližně stejný výkon – up! GTI s 85 kW (115 koní) a Golf GTI Mk2 s 82,4 kW (112 koní). Ovšem zatímco starý Golf používá atmosférický 1,8litrový čtyřválec, up! má litrový tříválec s turbodmychadlem. Současné miniauto ovšem vládne vyšším točivým momentem. S rovnými 200 Nm má o 41 Nm více než Golf.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Hmotností jsou si auta podobná, ačkoliv není překvapením, že moderní, vybavenější a bezpečnější up! GTI je o cosi těžší – 1070 kg vůči 907 kg u Golfu GTI. Přestože je up! GTI ze startu o špetku rychlejší a dokáže si svůj náskok udržet, více než 30 let starý Golf se svého moderního protějšku drží zuby nehty. Ostatně, se podívejte sami…

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků