Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Starý Volkswagen Golf GTI druhé generace a nejnovější up! GTI mají přibližně stejný výkon. Jak si ale ostré hatchbacky s věkovým rozdílem přes 30 let povedou při závodě ve sprintu?

YouTube kanál CarWow proti sobě postavil velice podobné, ale přitom dnes už časem velmi vzdálené příbuzné. Nový up! GTI byl po svém uvedení několikrát přirovnáván k prvním dvěma generacím ikony hot-hatchů Golfu GTI, takže do klasického utkání v akceleraci se proti upu! GTI postavil právě Golf GTI Mk2 z 80. let.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Oba vozy mají přibližně stejný výkon – up! GTI s 85 kW (115 koní) a Golf GTI Mk2 s 82,4 kW (112 koní). Ovšem zatímco starý Golf používá atmosférický 1,8litrový čtyřválec, up! má litrový tříválec s turbodmychadlem. Současné miniauto ovšem vládne vyšším točivým momentem. S rovnými 200 Nm má o 41 Nm více než Golf.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Hmotností jsou si auta podobná, ačkoliv není překvapením, že moderní, vybavenější a bezpečnější up! GTI je o cosi těžší – 1070 kg vůči 907 kg u Golfu GTI. Přestože je up! GTI ze startu o špetku rychlejší a dokáže si svůj náskok udržet, více než 30 let starý Golf se svého moderního protějšku drží zuby nehty. Ostatně, se podívejte sami…

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 109 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků