Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Automobilka Volkswagen na tradiční srazu sportovních aut této značky představuje svůj třetí model s označením GTI. Up! GTI dostane motor s výkonem 115 koňských sil.
Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Golf, Polo, a nyní Up! Všechny tři tyto model největší evropské automobilky Volkswagen se budou od příštího roku nabízet ve sportovní variantě GTI.

Nejnovější z nich - v Bratislavě vyráběný Up! - se nyní představuje u rakouského jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční setkání majitelů vozů GTI.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Volkswagen | Renault | Volkswagen Golf

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Podobně jako golf GTI, který se poprvé představil před 41 lety, dostane i UP! GTI typické atributy pro tyto verze. Tedy červený pruh na přídi nebo kárované čalounění sedaček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na bocích je typický černý pruh a v interiéru kostkované čalounění

I když se na setkání prezentuje zatím pouze studie, ve skutečnosti nebude mít od sériového vozu příliš daleko. Ten má být totiž uveden do prodeje již na počátku příštího roku.

O technice zatím příliš známo není. Nicméně, vůz má dostat podvozek o patnáct milimetrů snížený v porovnání se sériovou verzí, sedmnáctipalcová kola a na zádi větší střešní spojler. Uvnitř je samozřejmě sportovní volant a hlavice řadicí páky ve stylu "GTI". Přeplňovaný motor disponuje maximálním výkonem 115 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 200 Nm. 

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Auto s hmotností 997 kilogramů bude dosahovat maximální rychlosti 197 kilometrů v hodině, zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici činí 8,8 sekundy.

To jsou, mimochodem, lepší hodnoty, než jakých dosahoval první golf GTI. Ten měl "maximálku" 182 km/hod a zrychlení na stovku trvalo rovných devět sekund.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků