Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Automobilka Volkswagen na tradiční srazu sportovních aut této značky představuje svůj třetí model s označením GTI. Up! GTI dostane motor s výkonem 115 koňských sil.
Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Golf, Polo, a nyní Up! Všechny tři tyto model největší evropské automobilky Volkswagen se budou od příštího roku nabízet ve sportovní variantě GTI.

Nejnovější z nich - v Bratislavě vyráběný Up! - se nyní představuje u rakouského jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční setkání majitelů vozů GTI.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Podobně jako golf GTI, který se poprvé představil před 41 lety, dostane i UP! GTI typické atributy pro tyto verze. Tedy červený pruh na přídi nebo kárované čalounění sedaček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na bocích je typický černý pruh a v interiéru kostkované čalounění

I když se na setkání prezentuje zatím pouze studie, ve skutečnosti nebude mít od sériového vozu příliš daleko. Ten má být totiž uveden do prodeje již na počátku příštího roku.

O technice zatím příliš známo není. Nicméně, vůz má dostat podvozek o patnáct milimetrů snížený v porovnání se sériovou verzí, sedmnáctipalcová kola a na zádi větší střešní spojler. Uvnitř je samozřejmě sportovní volant a hlavice řadicí páky ve stylu "GTI". Přeplňovaný motor disponuje maximálním výkonem 115 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 200 Nm. 

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Auto s hmotností 997 kilogramů bude dosahovat maximální rychlosti 197 kilometrů v hodině, zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici činí 8,8 sekundy.

To jsou, mimochodem, lepší hodnoty, než jakých dosahoval první golf GTI. Ten měl "maximálku" 182 km/hod a zrychlení na stovku trvalo rovných devět sekund.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků