Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Automobilka Volkswagen na tradiční srazu sportovních aut této značky představuje svůj třetí model s označením GTI. Up! GTI dostane motor s výkonem 115 koňských sil.
Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Golf, Polo, a nyní Up! Všechny tři tyto model největší evropské automobilky Volkswagen se budou od příštího roku nabízet ve sportovní variantě GTI.

Nejnovější z nich - v Bratislavě vyráběný Up! - se nyní představuje u rakouského jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční setkání majitelů vozů GTI.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Podobně jako golf GTI, který se poprvé představil před 41 lety, dostane i UP! GTI typické atributy pro tyto verze. Tedy červený pruh na přídi nebo kárované čalounění sedaček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na bocích je typický černý pruh a v interiéru kostkované čalounění

I když se na setkání prezentuje zatím pouze studie, ve skutečnosti nebude mít od sériového vozu příliš daleko. Ten má být totiž uveden do prodeje již na počátku příštího roku.

O technice zatím příliš známo není. Nicméně, vůz má dostat podvozek o patnáct milimetrů snížený v porovnání se sériovou verzí, sedmnáctipalcová kola a na zádi větší střešní spojler. Uvnitř je samozřejmě sportovní volant a hlavice řadicí páky ve stylu "GTI". Přeplňovaný motor disponuje maximálním výkonem 115 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 200 Nm. 

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Auto s hmotností 997 kilogramů bude dosahovat maximální rychlosti 197 kilometrů v hodině, zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici činí 8,8 sekundy.

To jsou, mimochodem, lepší hodnoty, než jakých dosahoval první golf GTI. Ten měl "maximálku" 182 km/hod a zrychlení na stovku trvalo rovných devět sekund.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků