Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Automobilka Volkswagen na tradiční srazu sportovních aut této značky představuje svůj třetí model s označením GTI. Up! GTI dostane motor s výkonem 115 koňských sil.
Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Golf, Polo, a nyní Up! Všechny tři tyto model největší evropské automobilky Volkswagen se budou od příštího roku nabízet ve sportovní variantě GTI.

Nejnovější z nich - v Bratislavě vyráběný Up! - se nyní představuje u rakouského jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční setkání majitelů vozů GTI.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Podobně jako golf GTI, který se poprvé představil před 41 lety, dostane i UP! GTI typické atributy pro tyto verze. Tedy červený pruh na přídi nebo kárované čalounění sedaček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na bocích je typický černý pruh a v interiéru kostkované čalounění

I když se na setkání prezentuje zatím pouze studie, ve skutečnosti nebude mít od sériového vozu příliš daleko. Ten má být totiž uveden do prodeje již na počátku příštího roku.

O technice zatím příliš známo není. Nicméně, vůz má dostat podvozek o patnáct milimetrů snížený v porovnání se sériovou verzí, sedmnáctipalcová kola a na zádi větší střešní spojler. Uvnitř je samozřejmě sportovní volant a hlavice řadicí páky ve stylu "GTI". Přeplňovaný motor disponuje maximálním výkonem 115 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 200 Nm. 

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Auto s hmotností 997 kilogramů bude dosahovat maximální rychlosti 197 kilometrů v hodině, zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici činí 8,8 sekundy.

To jsou, mimochodem, lepší hodnoty, než jakých dosahoval první golf GTI. Ten měl "maximálku" 182 km/hod a zrychlení na stovku trvalo rovných devět sekund.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků