Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Automobilka Volkswagen na tradiční srazu sportovních aut této značky představuje svůj třetí model s označením GTI. Up! GTI dostane motor s výkonem 115 koňských sil.
Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Golf, Polo, a nyní Up! Všechny tři tyto model největší evropské automobilky Volkswagen se budou od příštího roku nabízet ve sportovní variantě GTI.

Nejnovější z nich - v Bratislavě vyráběný Up! - se nyní představuje u rakouského jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční setkání majitelů vozů GTI.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Podobně jako golf GTI, který se poprvé představil před 41 lety, dostane i UP! GTI typické atributy pro tyto verze. Tedy červený pruh na přídi nebo kárované čalounění sedaček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na bocích je typický černý pruh a v interiéru kostkované čalounění

I když se na setkání prezentuje zatím pouze studie, ve skutečnosti nebude mít od sériového vozu příliš daleko. Ten má být totiž uveden do prodeje již na počátku příštího roku.

O technice zatím příliš známo není. Nicméně, vůz má dostat podvozek o patnáct milimetrů snížený v porovnání se sériovou verzí, sedmnáctipalcová kola a na zádi větší střešní spojler. Uvnitř je samozřejmě sportovní volant a hlavice řadicí páky ve stylu "GTI". Přeplňovaný motor disponuje maximálním výkonem 115 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 200 Nm. 

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Auto s hmotností 997 kilogramů bude dosahovat maximální rychlosti 197 kilometrů v hodině, zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici činí 8,8 sekundy.

To jsou, mimochodem, lepší hodnoty, než jakých dosahoval první golf GTI. Ten měl "maximálku" 182 km/hod a zrychlení na stovku trvalo rovných devět sekund.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků