Volkswagen zveřejnil cenu nejmenšího GTI. Motor jako on jiný up! nemá

Volkswagen up! GTI je v podstatě reinkarnací první generace Golfu GTI. Na českém trhu je vůz dostupný od 369.900 korun, nabízí však spoustu výbavy.

Základní cena 369.900 Kč za miniauto může vypadat hrozivě, je ale nutné brát v potaz, že jde o GTI, a navíc s motorem o výkonu, jaký jiná verze modelu nenabízí. Tříválcové TSI má 85 kW a točivý moment 200 N.m (standardní verze mají maximálně 66 kW a 160 N.m). Vůz s ním dokáže uhánět téměř dvoustovkou a z klidu na 100 km/h to zvládne pod devět sekund. A to je na krabičku na kolech o zhruba tunové hmotnosti hodně slušné.

Ne nadarmo Volkswagen srovnává up! GTI s Golfem GTI první generace, který na tom byl s dynamickými parametry velmi podobně. Pod jeho kapotou pracovala podčtvercová atmosférická šestnáctistovka s výkonem 81 kW a točivým momentem 137 N.m. To v porovnání s dnešním Golfem GTI působí docela vtipně, berme ale v potaz, že první GTI vzniklo už v roce 1976.

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

V základní výbavě upu GTI najdete čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač Plus, o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, rádio Composition Phone se šesti reproduktory a USB konektivitou, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spoustu dalšího. Kola jsou už ve standardu sedmnáctipalcová a nechybí ani prvky „povinné“ pro verze GTI – charakteristické plakety zvenčí i uvnitř nebo kostkované potahy Clark.

Samozřejmě existuje i řada příplatkových prvků. Například parkovací systém Park Pilot za 9700 Kč, parkovací kamera za 4600 Kč, audio Beats za 10.300 Kč, přijímač digitálního signálu za 4800 Kč nebo nerezové prahové lišty za 3383 Kč. Cena vozu tak hravě může překročit čtyři sta tisíc korun.

Volkswagen up! GTI - technická data a česká cena
Motor 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 85/-
Toč. mom. [N.m/min] 200/2000-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 196
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8
Zrychl. 0-100 km/h [s] 8,8
Základní cena [Kč] 369.900
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 1 příspěvek
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků