Volkswagen zveřejnil cenu nejmenšího GTI. Motor jako on jiný up! nemá

Volkswagen up! GTI je v podstatě reinkarnací první generace Golfu GTI. Na českém trhu je vůz dostupný od 369.900 korun, nabízí však spoustu výbavy.

Základní cena 369.900 Kč za miniauto může vypadat hrozivě, je ale nutné brát v potaz, že jde o GTI, a navíc s motorem o výkonu, jaký jiná verze modelu nenabízí. Tříválcové TSI má 85 kW a točivý moment 200 N.m (standardní verze mají maximálně 66 kW a 160 N.m). Vůz s ním dokáže uhánět téměř dvoustovkou a z klidu na 100 km/h to zvládne pod devět sekund. A to je na krabičku na kolech o zhruba tunové hmotnosti hodně slušné.

Ne nadarmo Volkswagen srovnává up! GTI s Golfem GTI první generace, který na tom byl s dynamickými parametry velmi podobně. Pod jeho kapotou pracovala podčtvercová atmosférická šestnáctistovka s výkonem 81 kW a točivým momentem 137 N.m. To v porovnání s dnešním Golfem GTI působí docela vtipně, berme ale v potaz, že první GTI vzniklo už v roce 1976.

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

V základní výbavě upu GTI najdete čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač Plus, o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, rádio Composition Phone se šesti reproduktory a USB konektivitou, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spoustu dalšího. Kola jsou už ve standardu sedmnáctipalcová a nechybí ani prvky „povinné“ pro verze GTI – charakteristické plakety zvenčí i uvnitř nebo kostkované potahy Clark.

Samozřejmě existuje i řada příplatkových prvků. Například parkovací systém Park Pilot za 9700 Kč, parkovací kamera za 4600 Kč, audio Beats za 10.300 Kč, přijímač digitálního signálu za 4800 Kč nebo nerezové prahové lišty za 3383 Kč. Cena vozu tak hravě může překročit čtyři sta tisíc korun.

Volkswagen up! GTI - technická data a česká cena
Motor 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 85/-
Toč. mom. [N.m/min] 200/2000-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 196
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8
Zrychl. 0-100 km/h [s] 8,8
Základní cena [Kč] 369.900
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků