Volkswagen zveřejnil cenu nejmenšího GTI. Motor jako on jiný up! nemá

Volkswagen up! GTI je v podstatě reinkarnací první generace Golfu GTI. Na českém trhu je vůz dostupný od 369.900 korun, nabízí však spoustu výbavy.

Základní cena 369.900 Kč za miniauto může vypadat hrozivě, je ale nutné brát v potaz, že jde o GTI, a navíc s motorem o výkonu, jaký jiná verze modelu nenabízí. Tříválcové TSI má 85 kW a točivý moment 200 N.m (standardní verze mají maximálně 66 kW a 160 N.m). Vůz s ním dokáže uhánět téměř dvoustovkou a z klidu na 100 km/h to zvládne pod devět sekund. A to je na krabičku na kolech o zhruba tunové hmotnosti hodně slušné.

Ne nadarmo Volkswagen srovnává up! GTI s Golfem GTI první generace, který na tom byl s dynamickými parametry velmi podobně. Pod jeho kapotou pracovala podčtvercová atmosférická šestnáctistovka s výkonem 81 kW a točivým momentem 137 N.m. To v porovnání s dnešním Golfem GTI působí docela vtipně, berme ale v potaz, že první GTI vzniklo už v roce 1976.

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

V základní výbavě upu GTI najdete čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač Plus, o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, rádio Composition Phone se šesti reproduktory a USB konektivitou, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spoustu dalšího. Kola jsou už ve standardu sedmnáctipalcová a nechybí ani prvky „povinné“ pro verze GTI – charakteristické plakety zvenčí i uvnitř nebo kostkované potahy Clark.

Samozřejmě existuje i řada příplatkových prvků. Například parkovací systém Park Pilot za 9700 Kč, parkovací kamera za 4600 Kč, audio Beats za 10.300 Kč, přijímač digitálního signálu za 4800 Kč nebo nerezové prahové lišty za 3383 Kč. Cena vozu tak hravě může překročit čtyři sta tisíc korun.

Volkswagen up! GTI - technická data a česká cena
Motor 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 85/-
Toč. mom. [N.m/min] 200/2000-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 196
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8
Zrychl. 0-100 km/h [s] 8,8
Základní cena [Kč] 369.900
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků