Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní ve sportovně laděné verzi

Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní ve sportovně laděné verzi

Malý městský hatchback Volkswagen Up! se dostane v květnu 2015 do prodeje s přeplňovaným tříválcem z faceliftovaného modelu VW Polo. Motor 1.0 TSI bude vyhrazen samostatné sportovně laděné verzi Upu. Výkon 74 kW (100 koní) bude přenášet na přední kola pětistupňový manuál.

Přeplňovaný Up!, který dostane příznačné jméno Turbo, se ale nejprve podívá pouze na brazilský trh, kde bude tříválec 1.0 TSI upraven pro provoz na biolíh. Nicméně nevidíme důvod, proč by se taková malá kapesní raketa nemohla podívat ani na trh evropský.

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

I pokud by se ostřejší Up! se sníženým podvozkem a nějakými těmi pruhy na kapotě podíval do Evropy, není jisté, že by příbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii následovaly stejného příkladu. I když by třeba Citigo RS byla určitě vtipná záležitost, v plánech značky nic takového nefiguruje.

Trojice modelů Up!, Citigo a Mii není ve skutečnosti tak úspěšná, jak Volkswagen plánoval. Původně měl vyrobit 4,5 milionu aut během devíti let, ale bratislavská továrna je ráda, že dodá ročně dvě stě tisíc aut. To je hluboko pod původními plány. Sportovní model určitě tahle čísla nezachrání.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků