Volkswagen představil nový motor s dnes už legendárním označením 2.0 TDI, který dosahuje vskutku úctyhodných parametrů. Jednotka vychází konstrukčně z aktuální řady motorů EA288 a jedná se o další vývojový stupeň silného turbodieselu, který najdeme třeba pod kapotou nového Volkswagenu Passat.
Nový motor využívá k přeplňování dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, nový systém přímého vstřikování common-rail s tlakem až 2500 barů a dokonce také nově navržený systém proměnného časování ventilů.
Výsledkem je skutečně šokující výkon rovných 200 kW, tedy 272 koní. To je hodnota, která byla ještě před deseti lety vyhrazena vrcholným benzínovým osmiválcům v prestižních německých limuzínách. Je to také o deset koní víc, než kolik nabízí modernizovaný šestiválec 3.0 TDI ve faceliftovaném Volkswagenu Touareg. Stejný výkon dává ze svého třílitrového šestiválce Audi.
Volkswagen neupřesnil hodnotu točivého momentu, ale prý se má pohybovat kolem 500 Nm. Zajímavostí je také vývoj nové desetistupňové dvouspojkové převodovky DSG, která vychází ze známé šestistupňové skříně s mokrými spojkami.
Nová verze DSG, označená jako DQ511, se má do sériové výroby dostat v roce 2016. Je stavěná na přenos točivého momentu až 550 Nm, takže by se mohla uplatnit v celé řadě vozů koncernu. Navržena je také pro zástavbu napříč, takže jsou její rozměry velmi kompaktní.
O použití nového čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 272 koní zatím nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat v Passatu, Touaregu a dalších větších modelech. Určitě se podívá i do ostatních značek koncernu, zejména pak k Audi. To ale také pracuje na systému elektrického turba pro svůj naftový šestiválec.