Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen představil nový motor s dnes už legendárním označením 2.0 TDI, který dosahuje vskutku úctyhodných parametrů. Jednotka vychází konstrukčně z aktuální řady motorů EA288 a jedná se o další vývojový stupeň silného turbodieselu, který najdeme třeba pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využívá k přeplňování dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, nový systém přímého vstřikování common-rail s tlakem až 2500 barů a dokonce také nově navržený systém proměnného časování ventilů.

Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW první jízdní dojmy

Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW první jízdní dojmy

Výsledkem je skutečně šokující výkon rovných 200 kW, tedy 272 koní. To je hodnota, která byla ještě před deseti lety vyhrazena vrcholným benzínovým osmiválcům v prestižních německých limuzínách. Je to také o deset koní víc, než kolik nabízí modernizovaný šestiválec 3.0 TDI ve faceliftovaném Volkswagenu Touareg. Stejný výkon dává ze svého třílitrového šestiválce Audi.

Volkswagen neupřesnil hodnotu točivého momentu, ale prý se má pohybovat kolem 500 Nm. Zajímavostí je také vývoj nové desetistupňové dvouspojkové převodovky DSG, která vychází ze známé šestistupňové skříně s mokrými spojkami.

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Nová verze DSG, označená jako DQ511, se má do sériové výroby dostat v roce 2016. Je stavěná na přenos točivého momentu až 550 Nm, takže by se mohla uplatnit v celé řadě vozů koncernu. Navržena je také pro zástavbu napříč, takže jsou její rozměry velmi kompaktní.

O použití nového čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 272 koní zatím nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat v Passatu, Touaregu a dalších větších modelech. Určitě se podívá i do ostatních značek koncernu, zejména pak k Audi. To ale také pracuje na systému elektrického turba pro svůj naftový šestiválec.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků