Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen představil nový motor s dnes už legendárním označením 2.0 TDI, který dosahuje vskutku úctyhodných parametrů. Jednotka vychází konstrukčně z aktuální řady motorů EA288 a jedná se o další vývojový stupeň silného turbodieselu, který najdeme třeba pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využívá k přeplňování dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, nový systém přímého vstřikování common-rail s tlakem až 2500 barů a dokonce také nově navržený systém proměnného časování ventilů.

Kombi | Volkswagen | Sedany | První svezení | Volkswagen Passat

Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW první jízdní dojmy

Výsledkem je skutečně šokující výkon rovných 200 kW, tedy 272 koní. To je hodnota, která byla ještě před deseti lety vyhrazena vrcholným benzínovým osmiválcům v prestižních německých limuzínách. Je to také o deset koní víc, než kolik nabízí modernizovaný šestiválec 3.0 TDI ve faceliftovaném Volkswagenu Touareg. Stejný výkon dává ze svého třílitrového šestiválce Audi.

Volkswagen neupřesnil hodnotu točivého momentu, ale prý se má pohybovat kolem 500 Nm. Zajímavostí je také vývoj nové desetistupňové dvouspojkové převodovky DSG, která vychází ze známé šestistupňové skříně s mokrými spojkami.

Testy | Škoda | Kombi | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Nová verze DSG, označená jako DQ511, se má do sériové výroby dostat v roce 2016. Je stavěná na přenos točivého momentu až 550 Nm, takže by se mohla uplatnit v celé řadě vozů koncernu. Navržena je také pro zástavbu napříč, takže jsou její rozměry velmi kompaktní.

O použití nového čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 272 koní zatím nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat v Passatu, Touaregu a dalších větších modelech. Určitě se podívá i do ostatních značek koncernu, zejména pak k Audi. To ale také pracuje na systému elektrického turba pro svůj naftový šestiválec.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků