V loňském roce oslavila divize R milník dvou set tisíc prodaných aut. I ta nejdivočejší část značky Volkswagen však nyní sází na minimalismus.
Krátce po představení zbrusu nového loga společnosti Volkswagen přichází i informace o novém designu plakety pro ty nejsportovnější modely značky. Označení divize Volkswagen R jde ve šlépějích nového loga automobilky a taktéž sází na minimalistický design.
Označení R má u německé automobilky dlouhou historii, která sahá až do roku 2002. Určitě si pamatujete třeba Golf R32 čtvrté generace s šestiválcovým motorem či Passat R36, kterého měly v oblibě dálniční hlídky české policie.
Od roku 2009 se pak upustilo od číselného označení a přišel model Scirocco R, který následoval Golf R. Právě Golf s tímto označením dnes v hierarchii modelu zaujímá to nejvyšší postavení. Volkswagen nyní plánuje divizi R, která se osamostatnila v roce 2010, rozšířit i na další modely.
Divizí R se také nechala inspirovat výbavová linie R-Line, která nabízí obyčejným modelům ostřejší vzhled. Stejně tak funguje například M paket u BMW nebo linie S line u Audi. Jako první se nové logo ukáže na americkém modelu Atlas Cross Sport R-Line.