Volkswagen ujíždí na PCP: představí dvoumístné vznášedlo

Koncern Volkswagen Group představuje trojici nových projektů, které vzešly přímo z podnětů veřejnosti.

Před necelým rokem automobilka Volkswagen v Číně spustila internetovou stránku své soutěže „People's Car Project“ (PCP), na níž byli čtenáři žádáni, aby vkládali své vlastní nápady. Jde o další z množících se příkladů jisté bezradnosti automobilek a snah o využití moderních komunikačních prostředků k tomu, aby veřejnost dostala pocit, že může do něčeho mluvit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
PSP Hover Car, idea malého městského vznášedla

Do dnešních dnů příslušná stránka PCP podle tvrzení Volkswagenu přivítala na 33 milionů návštěvníků, kteří tam umístili bezmála 120 000 svých podnětů. PCP se soustředí nejen na nové prostředky dopravy, ale také techniku a elektronické systémy. Na letošním autosalonu v Číně Volkswagen představil první tři konkrétní projekty.

VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

Zřejmě tím nejzajímavějším je vznášedlo Hover Car, jež si nejlépe prohlédnete na přiloženém videu. Má jít o kompaktní, k životnímu prostředí šetrné dvoumístné „vozidlo“ vznášející se těsně nad vozovkou, které by v budoucnu využívalo elektromagnetické sítě. Druhým z projektů je VW Beetle Music Car.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
PCP Music Car / PCP Smart Key

Ten je na svém povrchu opatřen soustavou LED schopnou měnit barvu karoserie, jež se může přizpůsobit nejen hudbě, kterou řidič právě poslouchá, ale také jeho aktuální náladě. Třetí z novinek je Smart Key, tedy pouze 9 mm tlustý transpondér v úloze „klíče“ a dálkového ovládání. Na svém povrchu nese dotykový monitor a skrze něj může majitel vozu v kombinací s bezdrátovým připojením k internetu na dálku zjišťovat detaily ke stavu svého samohybu.
 
Projekt PCP nyní vstupuje do další fáze a v následujících měsících zasedne porota, aby soutěž vyhodnotila, vybrala vítěze a rozdělila ceny.
 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků