Dařilo se ve Stuttgartu, kde Mercedes stavěl drahá auta pro nové, demokratické zřízení luxusní automobily na základě svých meziválečných projektů.Zase ty krkolomnosti a nesmysly
Velmi dobře se na tyto automobily pamatuji. Bylo zajímavé že ač byl motor v zadu kombi nabízelo poměrně velký nákladový prostor.Škoda že po skončení výroby se koncepce ubírala cestou motoru v předu. Motory v zadu sebou totiž nesli i mnoho dobrých vlastností a stejně tak i motory chlazené vzduchem.
Když už nepochopitelně při psaní rozdělujete slova, tak buďte důsledný a rozdělujte všechna. Ať to má tu správnou šťávu. Třeba takto: Velmi dobře se na ty to auto mobily pamatuji. Bylo za jímavé že ač byl motor v zadu kombi na bízelo po měrně velký ná kladový prostor.;-)
Nejspíš jste si spletl fórum ... jazykozpytný kroužek je na jiném serveru.
Grammar nazis jsou vsude a diky bohu za ne. Je to asi posledni zachvev zajmu o spisovny projev. Jynak us bi pak kazdi psal jaxe mu zliby
Mohol by si bližšie špecifikovať tie "výhody" zadného pohonu? Ja totiž poznám len pár - poháňaná zadná náprava je spravidla vhodnejšia, pričom predná náprava môže byť jednoduchšia, a z toho vyplýva nižšia cena podvozku. Toľko omieľaná lepšia stúpavosť na zasneženej vozovke je len zdanlivá výhoda - na snehu sa taká 105-ka, ale aj 603-ky či 613-ky správali veľmi zákerne.Toto všetko je však zaplatené oveľa väčšími nevýhodami - horšia vyváženosť auta, náchylnosť k pretáčavosti, horší prístup k motoru, oveľa menšia variabilita interiéru (neviem si predstaviť hatchback so zadným pohonom), menšia pasívna bezpečnosť (motor vpredu slúži aj ako nárazník v prípade nehody), problematické umiestnenie palivovej nádrže (buď pri motore alebo vpredu pred vodičom), horšie odhlučnenie motora od kabíny...So Škodou 105 som si svoje užil - či už ako pasažier alebo vodič. A som rád, že táto koncepcia u bežných áut vymizla. Formule, superšportiaky a Smart samozrejme nerátam do bežných áut.
Škoda 105 má za zadní nápravou řadový podélně uložený vpravo skloněný čtyřválec, zatímco WV T3 má na témže místě plochý čtyřválec s protiběžnými písty. Což je z hlediska délky motoru a tudíž i z hlediska těžiště vozidla a následně momentů setrvačnosti poněkud odlišná situace. To není obhajoba koncepce motoru vzadu. To je jen konstatování, že nelze paušálně házet všechna auta s motorem vzadu do jednoho pytle. Ostatně motor vzadu mají téměř všechny dnes vyráběné autobusy :-)
Osobně jsem měl jak tebou zmiňované škodovky 100, 110, 105, 120 i když ty moc nemusím , ale to hlavně kvůli jejich motoru. Kde mě , ale zadní hnaná náprava se vzduchem chlazeným motorem velmi vyhovovala byla 603 , které jsem 2 vlastnil a pak služební 613 tyto jsem však měl s osobním řidičem takže nemohu sdělovat bezprostřední dojmy.Pokud se však netýká 603 a mohu Vám jen říci že například v zimě tam kde některé jiné automobily těžko projížděly nebo při jízdě - rozjíždění do kopce se na ní nechytalo téměř žádné auto tehdy samozřejmě ještě SUV a teréňáky nebyli tak rozšířené jako dnes.Taktéž jízda po běžné silnici byla něco nádherného. Pokud jde o zákeřné jízdní vlastnosti absolutně jsem neměl ten pocit je pravda že se sice v zatáčkách mírně nakláněla - zhoupávala, ale to absolutně nevadí. Je jasné že se vozy s vzadu umístěným motorem chovají trochu jinak, ale s tím se dá počítat.Za sebe mohu prohlásit že pokud by se znovu vyrábělo podobné auto jako 603, 613 samozřejmě v moderní verzi tak bych se asi nerozmýšlel a šel bych do něho
Pane Macháčku, vzhledem k k Vašemu přiznání že jste měl T 613 včetně osobního řidiče mám pocit, že po starých (pro Vás dobrých) časech teskníte tak nějak všeobecně. :-)
Tak pokud myslíte začátek 90let kdy jsem jí měl tak ano myslím si že to byla jedna s nejlepších dob.B-]B-]B-]Ale v té době jsem měl i služební BMW 5 s řidičem.To však neznamená že bych kvůli tomu protěžoval koncepci nebo typ auta.Mě prostě mi tyto auta vyhovovala svým pohodlím tak pohodlné auto jsem od té doby neměl a to jsem vystřídal několik desítek aut různé koncepce, kategorií i značek. V současnosti mám třeba Mercedesa E, ale ani on nenabízí tyto vlastnosti i když je bezesporu dobrý.Co se týče jízdních vlastností byl jsem s nimi též nadmíru spokojen tak třeba v, kterém jiném automobilu jde řadit malíčkem. Zadní pohon mi vyhovoval.Pokud jde o umístění nádrže s tím však musím souhlasit.
Dávám za pravdu pane Machacku v roce 90 jsem si také pořídil T613,kdy se jich tehdy ředitele stáních podniku doslova za babku zbavovali protože to zkratka nebylo in a kupovali si vektry a Mazda 626 které si k jízdním vlastnostem a pohodlí 613-tek nemohly ani cuchnout.T613 zůstane technickým skvostem své doby už jenom k vuli umístěni motoru spolu s rozvodovkou ve stejně skříni nad zadní nápravou.Rad na toto auto vzpomínám tahal jsem za nim i 2tunovy obytný přívěs a to byla teprve rarita v zahraničí když chtěl celnik otevřít kufr a stal u motoru a já otevíral přední kapotu.Jizda v zime tehdy absoluti nadvláda nad ostatními měl jsem nahrotovane 215ky.Dva bufy delaly zazraky vyvolávaly údiv ostatních účastníků provozu při pohledu na naši osádku v kratkych rukavech ve dvacetistupnovych mrazech na horách a starty v těchto mrazech na prvni sup díky pravě dvěma 6v 150kam v kufru to tady tito kluci v diskuzi nikdy nepochopí a co se tyče těch starých času jsem sice pravičák, ale nemám koho volit pak to dopadá jak to dopadlo ale lumpy volit nebudu.
vy mate mercedes...? :-) ja myslel ze jste milovnik ziguliku...! ( to jste nedavno tu psal ):-)a jak jdou ksefty ? v dnesni dobe je uz trochu problem s dohazovanim "prace" ukrajinkym devcatum...! :-) :-) :-)
No mám Mercedes E je na tom něco špatného. Taky jsem psal že jsem vystřídal několik desítek automobilů - Škodovky - starou Octavii ještě s rámovým podvozkem, 100, 110, 105,120, Favorita, Tatry, Simcu, Žiguliky 2101( třinácku i dvanácku) , Volvo, Ford, Peugeot, Renault,...Žigulíky mám rád hlavně klasiky ty se již bohužel nevyrábí.To že jsem měl větší množství aut je dáno jak tím že řídím od 89 tak najezdím větší množství Km pokud třeba jedete 2x do týdne Kyjev máte to hned 6000Km a tím že kupuji starší auta, ale i tím že mám někdy i několik aut najednou. S dohazováním práce Ukrajinským děvčatům jste si mě asi s někým spletl já na Ukrajině žiji a pracuji, ale rozhodně se nezabývám nějakým dohazováním práce Ukrajinským děvčatům to nemám za potřebí. :-P:-P:-P
Pamätám si ako u nás uhorela posádka 613-ky. Trochu namoknutá vozovka, v zákrute ju to vynieslo do oproti idúceho autobusu, a nádrž umiestnená vpredu dielo dokončila. O 613-kách som čítal, že hlavne v zime a za mokra musel byť šofér v zákrutách veľmi opatrný. A sám som to pár krát zažil v 105-ke. Stačil na ceste snehový poprašok, trochu prudšie pridať plyn a auto šlo okamžite do hodín.Z hľadiska ovládania vozidla je koncepcia všetko vzadu to najhoršie možné riešenie. Dokonca aj Porsche 911 s tým mali veľké problémy, pokiaľ sa do nich nezačali montovať rôzne elektronické systémy.
IMHO plácáte nesmysly: T613 má nádrže (dvě) pod zadní sedačkou. Kromě toho má motor *nad* zadní nápravou a převodovku před ní, takže rozložení hmotnosti je ca 50:50 a jízdní vlastnosti velmi dobré. Jezdí se s tím v podstatě stejně, jako s BMW či jinou zadokolkou s podobným rozložením hmotnosti.Nádrž vpředu a motor za zadní nápravou má T603. Souhlasím, že ta byla o něco méně stabilní, ale byla chovala se velmi konsistentně a předvídatelně - pokud nebyl řidič totální blb, nebyl s šestsettrojkou problém ani v zimě. Pravda, pytel cementu v předním kufru občas docela pomohl.
Tvrdit, že jízdní vlastnosti t613 mají něco společného s paskvilem značky bmw je ukázkou neznalosti. Příště si o tom něco přečti.
chapu, ze pred 55 ti lety byla t603 super stroj, ale cas pokrocil a myslim si ze davat dve autobaterie s nadrzi benzinu do predniho kufru nebyl dobry nabat ani tehda...! 603ku mam stale v garazi, veteran super, ale nastesti sla doba dopredu. v soucasne dobe by si takovouto technologii koupil leda milovnik ziguliku a moskvicu ... nebo uchyl...... !!!!!! :-)
Tak se Š105 jsem taky absolvoval několik zim ale že by po přidání plynu šla do okamžitě hodin jsem nezaznamenal ani jednou a to ani na tehdy zcela běžných letních pneu. Možná jsi měl tu verzi se 150kW :-)
Za sebe můžu říct že pokud by se vyrábělo auto s motorem za zadní nápravou tak bych ho dnes určitě nechtěl natož aby bylo ještě podobné zmíněným veteránům.Nic proti T 603, ale vývoj od té doby pokročil zatraceně daleko
Ale ono se vyrábí. :-)) Porsche 911.A dále téměř všechny autobusy.
Dyť to říkám, autobusem určitě jezdit nechci a abych řekl pravdu nijak mě neláká ani to Porsche
Vyjmenuj tedy nektere dobre vlastnosti ...! teziste ?, brzda draha ?, spotreba ?, hluk ? prakticky ulozny prostor pod predni kapotou ?Snad jen, ze useris za fridex .... !!!!!! :-):-):-D:-))
Moc se mi nezdá že by ty motory opravdu byly PŘED zadní nápravou, spíše bych si tipnul že byly až za ní. V každém případě bylo ponechání motoru vzadu postavené na hlavu, hlavně v kombinaci s karosérií kombi. Celkem pochopitelné by to bylo u produkce v rámci plánovaného hospodářství, ale že takový paskvil vyplodili i tržní kapitalisti je docela šupa.
Zase pan odborník Duchoñ ! :-D:-D:-D
Dobrý den, děkuji za upozornění, ano, ZA zadní. I na snímcích je vidět, že prakticky celá pohonná jednotka včetně nápravy byla prakticky převzata z brouka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.