Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Automobilka Volkswagen splnila, co si předsevzala: už za několik dní představí studii dalšího provedení své nejmenší řady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Malý Volkswagen Up! je v současnosti k mání v celkem široké škále motorů od konvenčních benzínových tříválců přes verzi Eco Up! na CNG až po elektromobil e-Up!. Nyní představitelé Volkswagenu připravili novou studii, jež pod kompaktní plášť vozu vměstná modifikované pohonné ústrojí z dnes již sériového a celkem odvážně naceněného modelu Volkswagen XL1. Připomeňme, že o přípravě zmiňovaného provedení jsme vás předběžně informovali již letos v únoru.

Nová studie Volkswagen Twin-Up! oslaví svoji premiéru 22. listopadu na autosalonu v Tokiu a do řady VW Up! přinese hned dvě novinky: „diesel“ a hybridní systém. Dvouválcový turbodiesel s objemem 0,8 l a výkonem 48 koní (35 kW) zůstal zachován, ovšem oproti XL1 dostane Twin-Up! větší akumulátory 8,6 kWh (u XL1 jen 5,5 kWh). Upravený hybridní systém nabídne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a točivý moment 215 Nm.

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Studie VW Twin-Up! s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosáhne rychlosti 140 km/h při deklarované průměrné spotřebě 1,1 l/100 km, což jsou s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku výsledky o něco méně příznivé než u VW XL1. Twin-Up! nabídne palivovou nádrž na 33 l nafty a na čistě elektrický pohon ujede až 50 km při rychlosti do 125 km/h.

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen údajně sériovou výrobu této studie nezavrhuje, ovšem sám si zřejmě uvědomuje, že překážkou jejího většího rozběhu by byla vysoká cena: třeba VW XL1 má stát zhruba totéž co Porsche 911 Carrera S

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků