Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Automobilka Volkswagen splnila, co si předsevzala: už za několik dní představí studii dalšího provedení své nejmenší řady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Malý Volkswagen Up! je v současnosti k mání v celkem široké škále motorů od konvenčních benzínových tříválců přes verzi Eco Up! na CNG až po elektromobil e-Up!. Nyní představitelé Volkswagenu připravili novou studii, jež pod kompaktní plášť vozu vměstná modifikované pohonné ústrojí z dnes již sériového a celkem odvážně naceněného modelu Volkswagen XL1. Připomeňme, že o přípravě zmiňovaného provedení jsme vás předběžně informovali již letos v únoru.

Nová studie Volkswagen Twin-Up! oslaví svoji premiéru 22. listopadu na autosalonu v Tokiu a do řady VW Up! přinese hned dvě novinky: „diesel“ a hybridní systém. Dvouválcový turbodiesel s objemem 0,8 l a výkonem 48 koní (35 kW) zůstal zachován, ovšem oproti XL1 dostane Twin-Up! větší akumulátory 8,6 kWh (u XL1 jen 5,5 kWh). Upravený hybridní systém nabídne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a točivý moment 215 Nm.

Premiéry | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Hybridy | Palivo

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Studie VW Twin-Up! s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosáhne rychlosti 140 km/h při deklarované průměrné spotřebě 1,1 l/100 km, což jsou s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku výsledky o něco méně příznivé než u VW XL1. Twin-Up! nabídne palivovou nádrž na 33 l nafty a na čistě elektrický pohon ujede až 50 km při rychlosti do 125 km/h.

Elektromobily | Zajímavosti | Ceny | Volkswagen | Byznys

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen údajně sériovou výrobu této studie nezavrhuje, ovšem sám si zřejmě uvědomuje, že překážkou jejího většího rozběhu by byla vysoká cena: třeba VW XL1 má stát zhruba totéž co Porsche 911 Carrera S

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků