Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Automobilka Volkswagen splnila, co si předsevzala: už za několik dní představí studii dalšího provedení své nejmenší řady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Malý Volkswagen Up! je v současnosti k mání v celkem široké škále motorů od konvenčních benzínových tříválců přes verzi Eco Up! na CNG až po elektromobil e-Up!. Nyní představitelé Volkswagenu připravili novou studii, jež pod kompaktní plášť vozu vměstná modifikované pohonné ústrojí z dnes již sériového a celkem odvážně naceněného modelu Volkswagen XL1. Připomeňme, že o přípravě zmiňovaného provedení jsme vás předběžně informovali již letos v únoru.

Nová studie Volkswagen Twin-Up! oslaví svoji premiéru 22. listopadu na autosalonu v Tokiu a do řady VW Up! přinese hned dvě novinky: „diesel“ a hybridní systém. Dvouválcový turbodiesel s objemem 0,8 l a výkonem 48 koní (35 kW) zůstal zachován, ovšem oproti XL1 dostane Twin-Up! větší akumulátory 8,6 kWh (u XL1 jen 5,5 kWh). Upravený hybridní systém nabídne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a točivý moment 215 Nm.

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Studie VW Twin-Up! s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosáhne rychlosti 140 km/h při deklarované průměrné spotřebě 1,1 l/100 km, což jsou s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku výsledky o něco méně příznivé než u VW XL1. Twin-Up! nabídne palivovou nádrž na 33 l nafty a na čistě elektrický pohon ujede až 50 km při rychlosti do 125 km/h.

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen údajně sériovou výrobu této studie nezavrhuje, ovšem sám si zřejmě uvědomuje, že překážkou jejího většího rozběhu by byla vysoká cena: třeba VW XL1 má stát zhruba totéž co Porsche 911 Carrera S

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků