Volkswagen Transporter T6 míří na Rallye Dakar 2016

Volkswagen Užitkové vozy podporuje tým BARTH Racing v jeho účasti na Rallye Dakar 2016 novým vozem Volkswagen Transporter TDI s pohonem všech kol 4Motion. Šestá generace modelové řady Transporter bude jako doprovodné vozidlo českého týmu BARTH Racing zajišťovat přepravu vedení týmu a mediální servis. Rallye Dakar 2016 odstartuje 2. ledna 2016 v argentinském Buenos Aires.
Volkswagen Transporter T6 míří na Rallye Dakar 2016

„Krátce po uvedení šesté generace modelové řady Transporter na český trh posíláme tento vůz ve verzi s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol 4Motion do extrémních podmínek legendární Rallye Dakar,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. „Jsme přesvědčeni, že nový Transporter ukáže v Argentině a Bolívii všechny své přednosti - od robustnosti a spolehlivosti, přes kvalitu, až po vynikající průchodnost terénem díky vyspělému pohonu všech kol 4Motion. Jsme moc rádi, že tímto způsobem můžeme podpořit účast českého týmu BARTH Racing na Rallye Dakar 2016 a přejeme jeho posádkám co nejlepší výsledky.“

Nový Volkswagen Transporter TDI 4Motion pojede na Rallye Dakar 2016 jako doprovodné vozidlo týmu BARTH Racing. Pardubický závodní tým vznikl v roce 2014 jako divize společnosti Autocentrum BARTH a.s., prodejce osobních i užitkových vozů Volkswagen. Tým BARTH Racing se poprvé zúčastnil Rallye Dakar v roce 2015 a hned dosáhl vynikajícího výsledku. Ondřej Klimčiw obsadil v kategorii motocyklů vynikající 20. místo v celkovém pořadí a byl nejlepším českým jezdcem na motocyklu a druhým nejlepším nováčkem na Dakaru.

Doprovodný Transporter pojede po trase pro asistenční vozidla a jeho posádku bude tvořit šéf týmu BARTH Racing Michal Burkoň se synem Richardem. Primárním úkolem Transporteru bude zajišťování mediálního servisu týmu – za tím účelem je vybaven mimo jiné dronem s kamerou. Doprovodné vozidlo se bude potkávat s týmem v bivaku.

Na závodní týmy i nový Transporter čekají v Jižní Americe pouště s vysokými teplotami, horské etapy v nadmořských výškách přes 4000 metrů i přejezdy solných plání v Bolívii. Tým BARTH Racing představil svou závodní techniku i jezdce společně s dakarským týmem MRG 17. listopadu 2015 v Autocentru BARTH v Pardubicích, v novém autosalonu Volkswagen. Po této akci zamířila veškerá technika včetně nové generace modelu Transporter do francouzského přístavu Le Havre. Tam tým BARTH Racing čekala 20. listopadu technická a administrativní přejímka a poté nalodění veškeré techniky na cestu do Jižní Ameriky. Samotný tým odlétá na Rallye Dakar 29. prosince. V sobotu 2. ledna 2016 bude odstartován nový ročník legendární vytrvalostní soutěže v argentinské metropoli Buenos Aires. 

BARTH Racing míří na Dakar se speciálními motocykly KTM a kompletně přepracovanou buginou Optimus. Největší hvězdou závodního týmu BARTH Racing je legenda Dakaru David Pabiška, který pojede na motocyklu svou jubilejní desátou Rallye Dakar. Ostříleným účastníkem dakarské rallye je také Josef Macháček, který bude řídit buginu Optimus podle pokynů svého navigátora Martina Plechatého. Dalším jezdcem týmu BARTH Racing je nováček na Dakaru Rudolf Lhotský.

Šestá generace modelové řady Volkswagen Transporter stanovuje ve své třídě nová měřítka, o čemž svědčí i nejnovější prestižní ocenění International Van of the Year 2016. Tým BARTH Racing vsadil na Volkswagen Transporter pro jeho legendární spolehlivost i vynikající průchodnost terénem ve verzi s pohonem všech kol 4Motion, podvozkem pro špatné cesty a mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu. Doprovodné vozidlo je poháněno nejvýkonnějším vznětovým motorem TDI (150 kW/204 k), ale zákazníci si mohou zvolit modely Transporter, Multivan, Caravelle a California s pohonem všech kol 4Motion také v kombinaci s motorem 2.0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) nebo s turbodiesely 2.0 TDI ve výkonových variantách 103 kW (140 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Zážehový motor TSI se dodává výhradně s převodovkou DSG, u vznětových motorů mají zákazníci na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Ceny modelu Transporter 4Motion začínají již od 680 324 Kč bez DPH (823 192 Kč s DPH).

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků