Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

Dvorní ladič značek VW Group, německý ABT Sportsline, připravil něco také pro majitele užitkových Transporterů.
Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

U ABT Sportsline se soustředí především na velkosériové modely, což v nedávné minulosti prokázali třeba svými nedávnými ladičskými projekty VW Tiguan nebo Audi Q3, ale také Audi A3 nové generace. Příležitostně se zaměřují také na dražší vozy typu Audi A6, ale také na vyslovené „pracanty“ typu VW Transporteru.

A začněme třeba posilovací kúrou spočívající opět prakticky pouze v novém programu řídicí jednotky, která je připravena pro celou škálu vznětových pohonných jednotek 2,0 TDI s jedním dmychadlem a zážehový 2,0 TFSI. Základní naladění posouvá výkonovou špičku TDI z výchozích 84 koní (62 kW) na výsledných 110 koní (81 kW), silnější verze s výkonem 102 koní (76 kW) posílí na 130 koní (96 kW) a nejsilnější varianta s výkonem 140 koní (103 kW) nabude až na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Transporter s novými úpravami od ABT Sportsline

Pomyslnou „vlajkovou lodí“ této řady ABT Sportsline se stává VW Transporter T5 se zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem zvýšeným ze základních 204 koní (150 kW) na 240 koní (177 kW), což tomuto užitkovému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za velmi slušných 9,4 s.

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Pouze u zvyšování výkonů pohonných jednotek však nezůstalo. U ABT Sportsline pro populární dodávku Transporter připravili také tužší odladění podvozku a devatenáctipalcové lité ráfky specifického designu, ale také sadu drobných úprav povrchu karoserie. V ní najdeme především rozměrný, horizontálně členěný přední nárazník v kombinaci se zjednodušenou maskou chladiče, prahovými obklady, střešním spoilerem, upraveným zadním nárazníkem a dvěmi páry ozdobných koncovek výfuků s kruhovým průřezem.

Ačkoli na snímcích vidíme verzi osobního Multivanu, neexistuje důvod, kvůli kterému by nebylo možno výše zmíněné úpravy aplikovat také na konvenční, „plechové“ dodávky.
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků