Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

Dvorní ladič značek VW Group, německý ABT Sportsline, připravil něco také pro majitele užitkových Transporterů.
Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

U ABT Sportsline se soustředí především na velkosériové modely, což v nedávné minulosti prokázali třeba svými nedávnými ladičskými projekty VW Tiguan nebo Audi Q3, ale také Audi A3 nové generace. Příležitostně se zaměřují také na dražší vozy typu Audi A6, ale také na vyslovené „pracanty“ typu VW Transporteru.

A začněme třeba posilovací kúrou spočívající opět prakticky pouze v novém programu řídicí jednotky, která je připravena pro celou škálu vznětových pohonných jednotek 2,0 TDI s jedním dmychadlem a zážehový 2,0 TFSI. Základní naladění posouvá výkonovou špičku TDI z výchozích 84 koní (62 kW) na výsledných 110 koní (81 kW), silnější verze s výkonem 102 koní (76 kW) posílí na 130 koní (96 kW) a nejsilnější varianta s výkonem 140 koní (103 kW) nabude až na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Transporter s novými úpravami od ABT Sportsline

Pomyslnou „vlajkovou lodí“ této řady ABT Sportsline se stává VW Transporter T5 se zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem zvýšeným ze základních 204 koní (150 kW) na 240 koní (177 kW), což tomuto užitkovému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za velmi slušných 9,4 s.

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Pouze u zvyšování výkonů pohonných jednotek však nezůstalo. U ABT Sportsline pro populární dodávku Transporter připravili také tužší odladění podvozku a devatenáctipalcové lité ráfky specifického designu, ale také sadu drobných úprav povrchu karoserie. V ní najdeme především rozměrný, horizontálně členěný přední nárazník v kombinaci se zjednodušenou maskou chladiče, prahovými obklady, střešním spoilerem, upraveným zadním nárazníkem a dvěmi páry ozdobných koncovek výfuků s kruhovým průřezem.

Ačkoli na snímcích vidíme verzi osobního Multivanu, neexistuje důvod, kvůli kterému by nebylo možno výše zmíněné úpravy aplikovat také na konvenční, „plechové“ dodávky.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků