Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

Dvorní ladič značek VW Group, německý ABT Sportsline, připravil něco také pro majitele užitkových Transporterů.
Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

U ABT Sportsline se soustředí především na velkosériové modely, což v nedávné minulosti prokázali třeba svými nedávnými ladičskými projekty VW Tiguan nebo Audi Q3, ale také Audi A3 nové generace. Příležitostně se zaměřují také na dražší vozy typu Audi A6, ale také na vyslovené „pracanty“ typu VW Transporteru.

A začněme třeba posilovací kúrou spočívající opět prakticky pouze v novém programu řídicí jednotky, která je připravena pro celou škálu vznětových pohonných jednotek 2,0 TDI s jedním dmychadlem a zážehový 2,0 TFSI. Základní naladění posouvá výkonovou špičku TDI z výchozích 84 koní (62 kW) na výsledných 110 koní (81 kW), silnější verze s výkonem 102 koní (76 kW) posílí na 130 koní (96 kW) a nejsilnější varianta s výkonem 140 koní (103 kW) nabude až na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Transporter s novými úpravami od ABT Sportsline

Pomyslnou „vlajkovou lodí“ této řady ABT Sportsline se stává VW Transporter T5 se zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem zvýšeným ze základních 204 koní (150 kW) na 240 koní (177 kW), což tomuto užitkovému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za velmi slušných 9,4 s.

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Pouze u zvyšování výkonů pohonných jednotek však nezůstalo. U ABT Sportsline pro populární dodávku Transporter připravili také tužší odladění podvozku a devatenáctipalcové lité ráfky specifického designu, ale také sadu drobných úprav povrchu karoserie. V ní najdeme především rozměrný, horizontálně členěný přední nárazník v kombinaci se zjednodušenou maskou chladiče, prahovými obklady, střešním spoilerem, upraveným zadním nárazníkem a dvěmi páry ozdobných koncovek výfuků s kruhovým průřezem.

Ačkoli na snímcích vidíme verzi osobního Multivanu, neexistuje důvod, kvůli kterému by nebylo možno výše zmíněné úpravy aplikovat také na konvenční, „plechové“ dodávky.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky