Volkswagen Transporter T5 by Hartmann: další tuning pro dodávku

A máme tu další ladění pro užitkový automobil Volkswagen Transporter T5, tentokrát pochází z dílny firmy Hartmann.

Ladit užitková auta na první pohled nedává příliš smysl. Na druhou stranu řada z nich nese firemní polepy, takže jejich tuning může zaujmout a třeba instalatérovi potenciálně přinést zakázky, což je v pořádku. A u Hartmannu se v poslední době soustředí právě na přestavby a vylepšování užitkových aut, z poslední doby si vzpomeneme třeba na velký Mercedes-Benz Sprinter SP5 či kompakty Mercedes-Benz Citan MetroStream/MetroProtect, tedy Renault Kangoo s trojcípou hvězdou na kapotě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Transporter T5 v čerstvé úpravě Hartmann vychází ze spolupráce s firmou Vansports

Nyní pro vás máme upravený Volkswagen Transporter T5, který vychází z aktuálního sériového provedení, jež vzniklo faceliftem v roce 2009. Již před rokem jsme vám podrobně představili Transporter T5 vylepšený u firmy ABT, který můžete srovnat s poněkud extravagantní konverzí VW Transporter MR Car Design. Tentokrát s tímto tématem přichází společnost Hartmann.

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Její představitelé na ladění páté generace Transporteru spolupracovali s firmou Vansports a zapracovali především na „chiptuningu“ vznětových motorů. Verze 2,0 TDI se standardním výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 340 Nm díky tomu mírně posílí na 166 koní (122 kW), resp. 395 Nm. Podobný zásah je připraven také pro dvojnásobně foukanou variantu 2,0 BiTDI, jež vynikne hodnotami 212 koní (156 kW) a 460 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Úprav Hartmannu si ale všimneme také hned od prvního pohledu. Patří mezi ně hlavně upravený přední nárazník, prahové obklady a nástavec zadního nárazníku, jenž na své pravé straně hostí pár chromovaných koncovek výfuku s průměrem 80 mm. Interiér má vynikat především novými koberečky, hliníkovými obklady obou pedálů (vůz na snímcích má automatickou převodovku) a leštěnými dekoračními lištami na prazích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také interiéru

K jistému zlepšení jízdních vlastností mohou přispět dvacetipalcové lité ráfky VEST-3 obouvající nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 275/35 a snížený podvozek s tužším pérováním. Ovšem žádný extrém typu výše zmíněného Transporteru MR Car Design vás děsit nemusí…

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků