Volkswagen Transporter pro nevidomé

Bílý Transporter jako světlý bod v potemnělém světě nevidomých. Volkswagen vyslyšel prosbu organizace nevidomých a daroval středisku pro výcvik vodících psů moderní užitkový vůz Volkswagen Transporter 1.9 TDI.

Někteří nevidomí lidé by byli bez čtyřnohého pomocníka ztracení. Výcvik vodících psů pro spoluobčany se zrakovým postižením dosáhl rozměru, který si ostatní lidé jen stěží představí. Vycvičený pes se umí orientovat na ulici, v metru, tramvaji, umí rozsvítit světlo, aportovat mobil nebo dokonce otevřít lednici. Je očima nevidomého. Pomáhá mu žít.

Ve středisku výcviku vodících psů Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých takové pomocníky doslova „šijí“ na míru podle potřeb a možností klientů. Vycvičit štěně v dokonalého slepeckého psa trvá několik měsíců. Ke své práci potřebují zaměstnanci i dobrovolníci výcvikového centra nejen zkušenosti a trpělivost, ale i kvalitní zázemí a techniku. Neustále se psy jezdí k nevidomým klientům, do výcvikových lokalit, pořádají semináře a sbírky, to vše po celé České republice. Nevidomí lidé a jejich čtyřnozí pomocníci se navíc často musí spolehnout na druhé. Na automobil, který nezradí.

Nový Volkswagen Transporter jako plnohodnotný člen týmu je pro obě strany dobrou volbou. Pro nevidomé je zhmotněním bezpečí a na druhé straně kvality pro zaměstnance organizace nevidomých. Volkswagen prosbu o novou dodávku vyslyšel. Za výrazně sníženou cenu předal Sjednocené organizaci nevidomých a slabozrakých užitkový vůz, který bude splňovat všechny jejich požadavky.

Slavnostního předávání v prostorách autosalonu Volkswagen Porsche Praha-Smíchov se ve čtvrtek 23. června účastnili zástupci výcvikového centra se třemi vodícími psy, prezident organizace nevidomých Milan Pešák, generální ředitel společnosti Import Volkswagen Group Rudolf Javurek, vedoucí Divize užitkových vozů Volkswagen Dušan Blaško, generální ředitel Porsche Inter Auto CZ Josef Roider, ředitel Porsche Praha-Smíchov Jiří Kulhan a patronka svazu nevidomých, hraběnka Mathilda Nosticová. „Je pro mě velká čest být svědkem takové události jako předávání vozu Volkswagen organizaci nevidomých. Je to velkorysá cena za skvělé auto, s vděčností budeme na Volkswagen po celé roky provozu auta vzpomínat,“ řekla při předávání patronka organizace a s úsměvem dodala: „Jsem si jistá, že za pět let dostaneme ještě větší auto za ještě menší cenu.“

Prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých byl novým vozem Volkswagen nadšený. „Před třinácti lety jsme dostali Ford Transit. Už nyní má na tachometru tři sta tisíc kilometrů a dosluhuje. Nový mikrobus pro naše služby nevidomým nutně potřebujeme. Jsme rádi, že je to zrovna Transporter. Jeho variabilita užitku je úžasná a navíc je bezpečný,“ řekl s povděkem v hlase Milan Pešák. Přestože nový vůz nemůže vidět, velmi živě si ho podle doteků představoval. „Volkswagen je známý citem pro detaily. Je příjemné ohmatávat jeho přední masku. Cítím z něj držák. Ač se to nemusí zdát, jsem milovník kvalitních aut,“ dodal prezident organizace pomáhající nevidomým.

„Velký dík patří v první řadě firmě Volkswagen, uvědomujeme si, že takových žádostí o sponzorství eviduje nepřeberně. Ohromný kus práce odvedla také naše patronka, paní hraběnka Nosticová, která vůz vyjednala,“ řekla vedoucí výcviku střediska Hana Jasenovcová. Organizaci nevidomých a středisku výcviku vodících psů blahopřál i generální ředitel Import Volkswagen Group. „Doufám, že tento Volkswagen bude plně vyhovovat vašim potřebám a že v něm najezdíte mnoho kilometrů bez nehod a poruch,“ dodal závěrem Rudolf Javurek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků