Na konci roka som kupoval auto, behal som po autosalónoch a skúšal snád všetky vany. Nakoniec som sa rozhodol pre zafiru - motor 2,2 benzín je supr, podvozok supr, výbava slušná, variabilita priestoru dobrá. Ponuka výbavy na velmi dobrej úrovni.
Z touranu som mal dost nepríjemné pocity, asi ako z picassa. motor ma nepresvedčil, doplnková výbava slabá (xenony nič, športové sedadlá nič, ...), tretí rad sedadiel narvatý do priestoru na silu. Sedadlo vodiča doskovité, bez výraznejšieho bočného držania - preto tá požiadavka na športové sedadlá.
Design je vec zvyku - časom sa vám bude to hnusné zdať ako neprekonatelná klasika. Čiže nad designom som sa nijako zvlášť nezastavoval - tu ma úplne zaskočil picasso - cítil som sa ako v autobuse (vnútorný design).
Ostatné autá - nissan almera tino, honda, mazda, ... ma nijako moc nezaujali. Ford focus c-max som nevidel - škoda!
Its all!
Ja som naopak kupoval auto teraz na jar a tiez som sa rozhodoval medzi vanmi. Vybral som si Touran, 2.0 TDI a som s nim maximalne spokojny. Je pravda, ze dizajn sa mi zo zaciatku nepozdaval, ale s odstupom casu sa mi paci stale viac a viac. Na druhej strane Picasso (hlavne vnutri) je vyslovena hroza (moj osobny nazor). Takze dizajn je naozaj subjektivnou vecou a vnucovat niekomu nazor, ze to ci ono je pekne alebo nie, je chore. Skor to svedci o prizemnosti zakomplexovanosti, ked si niekto mysli, ze len jeho nazor je to "prave orechove" a vsetci ostatni sa s tym musia stotoznit, inak im asi rozbije drzky.
Inak dvojliter TDI sadne Touranu ako uliaty, je to raketa a nemam problem ani s naozaj sportovou jazdou. Aj podvozok je super a viem o com hovorim, lebo predtym som mal Passata a v Tourane sa citim rovnako isto ak nie istejsie. Nejazdi to sice za "4 litry" ako si tu niekto liecil benzinovsky komplex, ale priemer je cca.6.5-6.8 a to je super.
Takze Touran je super auto, nech si hovori kto chce co chce.
Dojímají mě ty hysterické výlevy na téma design. Vnímání tvaru je záležitostí veskrze subjektivní a neexistuje měřitelné hledisko. To znamená že pokud se někomu něco - auto, šaty, obraz, socha, žena atd., líbí, je to jen a pouze jeho osobní názor a vydává-li jej za objektivní, hluboce se plete. Takže řekne-li například pisatel Frantík že Touran je ohyzdný, hluboce se plete. Touran jemu připadá ohyzdný. Neplatí dokonce ani názor většiny. Totéž i obráceně v případě obdivovatelů. To je nesporná výhoda designu. Není objektivně měřitelný.
Z mého pohledu -osobního, byť profesionálně ovlivněného- je design Touranu stylisticky čistý, záměrně bez atrakcí ale hlavně funkční a bez stylistických chyb. Rozhodně jej -já osobně- nepovažuji za ošklivější než vidím například Mitsubishi Space Star, Mazdu Premio nebo Renault Scénic první, jedenapůlté i nejnovější druhé generace, která má designérských kiksů stejně jako první hojně, jedenapůltá byla z hlediska teorie designu nejlepší. V případě průmyslového designu je měřitelnost do jisté míry definovatelná komerčně a tady každá z firem - a opět může jít o auta, mixéry, obaly na sušenky nebo jakékoli jiné zboží - jde jinou cestou a z jiných pohnutek.
Pokud jde o VW, je konzervativní design jednoznačným záměrem. Někomu to připadá atraktivní (jeho osobní názor), někomu ošklivé (jeho osobní názor) a jinému je to jedno (rovněž jeho osobní názor). Účel tohoto postupu je prostý a přiznejme si, je i úspěšný. Rozhodně nepoměrně úspěšnější než avangardní kreace typu Fiat Multipla. Ale zpět k principu: Proč VW těží z konzervativního designu? Zkuste odpovědět, je to velmi jednoduché. Za pár dní se k tomu vrátíme.
Protoze s jeho autama jezdi zaprdeny stejcove bez fantazie.
Tos netrefil. Zaprděnejch strejců najdeš víc v mercedesech než ve fauvé.
Asi jo - byl to jen napad. V mym okoli jezdi nekolik lidi v passatu (samozrejmse s TDI) a vetsinou jsou to strejcove stredniho veku, ktery by se lekli kdyby dostali do rukou poradny auto s poradnym benzinovym motorem .
To je zas plkání o ničem.
Odpověď na otázku proč na tom VW nehorázně vydělává? Myslím že proto že zaprvé si to může koupit od puberťáka přes docenta po důchodce kdokoli a nevyčnívá v tom z řady. No a za druhý tím že následující model je podobný minulému to nedráždí sousedy ani berňák, při stejné barvě auta si ani nemusí všimnout že člověk inovoval. A to podle mě spoustu zákazníků přitáhne. Kromtoho v EU se drží cena ojetin od VW výš než ostatní a to se tam počítá.
No jiste ze je to plkani o nicem - co bys cekal taky na internetovym serveru o autech . Ja jsem klidne pro at si kazdej kupuje co se mu zlibi, ale at mi porad VW fans nevnucujou ze jejich auta jsou proste best - vsechny ostatni jsou plecky (teda krome BMW, Mercedes a Skody . A taky ze jezdi za 4 litry na 100 km a pritom predjedou kazdej atmosferickej benzinak ...
stotoznuju se s nazorem ze desing je subjektivni ale pozor znam automobilku ktera by mohla poprit toto tvrzeni ---- Alfa Romeo--- napiste prosim nekdo ale pravdive ze se mu automobily teto znacky nelibi..................
moji zene se alfy skutecne nelibi. ji se libi touran. a to neni sranda, ale fakt.takze je to stale subjektivni :)
To bude nejaka zena udernice. Nejezdi nahodou s Tatrovkou nebo Avii (nic ve zlym .
Jak si dovolujes s tyvm pohledem na auta pouzivat tenhle nick?
je to kratke a we-zwo-elf slysim tak casto, ze mne to automaticky napadlo... a co mas proti memu pohledu na auta ?
nejdriv si zjisti co w211 ohledne aut znamena,pak to pochopis.
vis, ja to w211 slysim na temer kazdem teammeetingu... takze bez obav, vim dobre co to znamena :)
Ty W211 mas, ze ho pouzivas jako jmeno? Pak tomu nerozumim, jak muzes z toho titulu mit nazor na auta jekej mas. Vyjimka potvrzuje pravidlo...
nemam w211. a jakej nazor na auta jsem tady prezentoval? s cim mas problem?
Nechovas se podle toho a urazis w211.
bud jsi vtipalek a ja ti na to skocil, anebo jsi blbec...v kazdem pripade tady marnim cas. dale diskutovat nema smysl.
Mojí přítelkyni se zase líbí Volvo XC90 Ale jen do té doby, než s ním musela zaparkovat u obchoďáku.
Souhlasím, líbí. Jenže krátce. Alfa má až na výjimky tu nevýhodu, že se (na rozdíl od jiných) líbí hned na první pohled, jenže za tři roky je zastaralá a neatraktivní. Můj názor.
Respektuji ten názor, ale dovoluji si hluboce nesouhlasit. Např. Alfa 156 se dělá od 1997 a když měla (má) být letos po 6 letech výroby faceliftovaná (skutečně lehce), tak se proti tomu zvedlo dost hlasů, že to vlastně na ní bude zločin. Takže tohle je odpověď na tu "rychlou okoukanost". Krásné auto zůstane krásným napořád nebo alespoň na hodně dlouho.
To je obecnější záležitost - co si oblíbíte rychle, rychle i zevšední (zestárne). Naopak věci, ke kterým si musíte najít vztah, mají delší "výdrž". Z Touranu zatím nejsem moc nadšený, i když většinou dávám přednost spíše konzervativnějším liniím před extravagancí, ale uvidíme za rok.
A taky proto ze GTV6 nebo Spider jsou naprosto nudny a nezazivny auta, ktery vypadaj mnohem hur nez nestarnouci Golf I a II .
A proto cekali s faceliftem 156 asi 6 let, to bude tim, ze se okoukala.
No to je mozna tim, ze jako nova auta jsou VW drazsi a tudiz jsou drazsi i jako ojeta, ale treba ne, treba to tak nebude
Ve fauvee najdes ksiltofkare s ocipovanym motorem a muzikou na plny kule
Kazdy nema potrebu lecit si komplexy s extravagantnimi vystrelky typu Vel satis...
Takze si je leci precipovanejma smradlavejma traktorama a tvrdi jak mu to zase jelo za 4 litry . Good.
Peťo, tvoje recenzie sú stále lepšie a lepšie, len tak ďalej Drobné pripomienky: 1.) Mám pred sebou materiály k Touranu, a nedodáva sa len s 6-stupňovými prevodovkami. Ako základ je uvedená 1,6 75kw s 5-stupňovkou. Teraz ma napadá, že či je v CZ v ponuke - u nás je...2.) Možno som slepý, ale nenašiel som nikde v článku, že o akú výbavu sa jedná. Čo mi vravel predajca pri skúšobnej jazde, tak jednotlivé výbavy majú odlišné sedadlá - nielen látkami, ale aj tvarovo.Touran som videl prvýkrát naživo ešte v zime v Nemecku, vtedy sa mi páčil. Bol som nedávno na skúšobnej jazde, ale ničím ma neoslovil. Skrátka nie je to ono, je to fakt niečo ako starý VW Transporter, bohužiaľ. Cena je vysoká, ak som doplnil zopár vecí, bez ktorých sa nezaobídem (klíma, xenóny, tempomat atď.), prehupol som sa cez 950tisíc, a to je moc A ten predný stĺpik je fakt nepríjemný, až by som povedal, že nebezpečný. Tie sofistikované smerovky som si nevšimol, ani predajca ich nespomínal. Mám s nimi skúsenosti z Vectry, a fakt sú super. Hádam sa postupne dostanú do všetkých áut I.H.
Podle ceníku, který jsem s vozem dostal, je to základní výbava s mnoha prvky příplatkové; na druhou stranu novinářské bývají specifické, kombinují se výbavy, které v reálu kombinovat nelze apod.
Jinak s pětikvaltem se dává jen 1.6 75 kW, ostatní s šetikvaltem (když jsem zkoumal ceníky, tak jsem si toho nevšimnul).
Tak som odsledoval tú výbavu - podla katalógu a podľa cenníka je to najvyššia výbava, teda Highline. Tá je napr. charakteristická chrómovými strešnými lištami, hliníkovým obložením interiéru a športovými sedadlami (na obrázkoch so vzorom Tara Anthrazit), na ktoré si sa sťažoval
Inspirace Zafirou je evidentní, předpokládal bych však, že konstruktéři od VW za ty 4 roky, co mají možnost Zafiru "pajcovat", odvedou lepší práci. Nedomyšlenosti typu "3.řada nebo rezerva" (opravdu povedené - lepit na silnici proraženou pneumatiku...), dvoubodové pásy či překážející opěrky ve složeném stavu hovoří alespoň o konstrukci "nouzových" sedaček ve prospěch inženýrů od GM, kteří se také cílevědoměji drželi koncepce "všechno s sebou" - "lavicoidní" 2.řada má totiž kromě jasné nevýhody v podobě menší variability uspořádání sezení jednu zřetelnou výhodu - zavazadlový prostor je možné rozšířit bez nutnosti řešit nerudovské dilema, kam s vyjmutými sedačkami. Design je samostatná kapitola, u Zafiry je při bočním pohledu čitelná jasná snaha dodržet čistý profil karoserie kapkovitého tvaru, i když v řešení zadních dveří nakonec převážila praktičnost nad stylistikou (ta je dodržena alespoň tvarováním posledních bočních oken) - důsledněji tuto koncepci za cenu ztráty v zavazadlovém prostoru dodržuje Picasso. Touran naproti tomu nezastírá "koncepci" na karosérii osobního auta "narazit" zvýšenou střechu, což je typické spíše pro užitkové automobily.
promin,ale to co tady pises je absolutni. vysvetli mi prosim ty dve vety:"u Zafiry je při bočním pohledu čitelná jasná snaha dodržet čistý profil karoserie kapkovitého tvaru", "Touran naproti tomu nezastírá "koncepci" na karosérii osobního auta "narazit" zvýšenou střechu". Asi jsi ty auta poradne nevidel - nejen poměry rozměrů karoserií mluví při tvrzení"naražení střechy" jasně proti:
zafira: 4317/ 1742/ 1684
touran: 4391/ 1794/ 1652
Sorry Designere, ale pokud se podíváš na obě auta z přímého bočního pohledu, jistě Ti neunikne snaha konstruktérů/designérů Zafiry o "smazání" přechodu mezi motorovým prostorem a čelním sklem. Naopak u Touranu je motorový prostor oddělen znatelným zlomem, který sice není tak výrazný jako u typických zástupců užitkových aut (Kangoo ap.), ale "je tam". Poměry rozměru v tom nehrají roli.
spatne jsem pochopil Tvoji vetu" na karosérii osobního auta "narazit" zvýšenou střechu, coz je typické spíše pro užitkové automobily" zrejme jsi myslel rozdil uhlu A sloupku s celnim sklem vuci kapote.v tom pripade mas pravdu.ale nepokladam to za nevyhodu,nepusobi to tak nudne.kdyz se na ty auta podivas z boku,tak ten vw vypada daleko elegantneji proti opelu podivej se na ty masivni plastoy listy,tvarovani D sloupku v oblasti zakonceni uhlu oken a decentnejsich svetel... jak to vidis Ty? taky rozmery-proti zafire je nizsi
Mně při bočním pohledu připadá elegantnější Zafira. Nemusel bych takto tvarované poslední okno a tím pádem i D-sloupek (toto se mi nelíbí ani na Hondě Stream - cítím v tom určitou schizofrenii - "useknout" konec nebo ho zakulatit?). Nemusel bych ani řešení zadní partie při pohledu zezadu - zlom ve výšce zadních světel mi příjde moc násilný.V součtu mi však stejně sedí lépe. Proti výšce nic nemám - u vanu je to charakteristický rys, méně šťastné mi přijde takové to nerozhodné řešení ala 307SW - ani kombi ani van.
Konzervativni - lpici na starem a prezitem, zpatecnicky, nepokrokovy.Takze ano, VW je konzervativni. Kdo by takovou kraksnu vrzavou ale proboha mohl chtit vlastnit? Leda imb....
Do kolika jde to TDI tocit? (v kolika ot./min zasahne omezovac?)
Cca 4500 ot., pak motor úplně umře.
A kde je Honda Stream ? :) Jinak dobry clanek.
Joo, stream se mi libi moc ... Akorat je to taky docela drahy auto (tusim ze stoji kolem 800kKc ...)
Stream stojí okolo 750kKč, což tak odpovídá této třídě. Osobně by mne na ní vadila 3.řada - buď obě sedačky nebo žádná - hodně nedomyšlené.
"ovladače dvojtónové klimatizace"
Word změnil dvouzónové na dvojtónové; opravím.
Jo, Word. Vy jste jeste nevypnul asutomatické opravy? Kamarad chtel nabidnout reseni Citrix a nabidl Cistusy, cca 13.000 za kus
Nabidku uspesne odeslal.
To je naprosto běžné...
teď mi to přišlo mejlem: zkuste si najet na seznam - slovnik - preklad cesko - anglicky a napat okolo a nechat přeložit to si počtete
Hehe, já nevěděl že synonymum pro kaštany je okolo :)))
"Touran není tak elegantní jako konkurence" - copak auto, které je konzervativní není elegantní?? To je třeba Nissan Primera elegantnější než konzervativnější BMW "3" Audi A4 nebo Mercedes "C"?
To, že je automobil konzervativní, neznamená, že je elagantní U Touranu to platí obzvlášť.
Ano to bych tvrdil o echt konzervativním až sterilním designu třeba u Zafiry, proti které je Touran elegance sama...
No nevím, spojovat slova "Touran" a "elegance" se mi zdá dost odvážné. Možná tak "Touran" a "krabice od bot"...
No zato Picasso je the best.
Každý má jiný vkus... Zafira mi přijde nápaditější a elegantnější. Ale je to můj názor, který nikomu nevnucuji.
Souhlas pane Broža. To s tím sprejem se Vám fakt povedlo . Elegance, je elegance. Např. u vozů vyšších tříd luxusních značek, kde to zákazníci tak nějak vyžadují. Napadá mě třeba Jaguar nebo Volvo. Ale hovořit o eleganci u VW výtvorů a zejména o něčem tak strašně fádním a beznápaditém je fakt odvaha. Když už nechtějí utrácet za designéry, což je ovšem při VW cenách dost podivné, tak se mají alespoň obrátit na nějaké začínající mladé designéry a za pár šupů, které utratí za malé ocenění vítězi soutěže by určitě k té kýžené eleganci dospěli. Jinak v jejich případě (opět můj názor, ale myslím že i hodně jiných lidí) je ke slovům elegance, solidnost a konzervativnost synonymum ošklivost, stereotip a beznápaditost.
Auta VW Group jsou designově hodně málo nápaditá, sázejí spíš na pocit solidnosti ale netroufl bych si říct, že nejsou elegantní. Podle mě elegance není o tom, jestli jsou tvary konzervativní, nebo revoluční, ale spíš o vyváženosti. Alfa 147 je nádherný sporťáček, ale i když si odmyslím velikost prostoru, jako reprezentační limuzína by se moc nehodila, a naopak s Maybachem se sice dá jet hodně rychle, ale tak nějak tomu chybí ten sportovní vzhled. A přitom jsou to obě moc krásná auta. I elegantní. No a vovovovo tom to je.
Jako reprezentativní limuzína samozřejmě ne, ale mohu potvrdit, že jako rodinné auto v 5D verzi je dost dobrá. Pokud nebudete často vozit velké předměty a tudíž prominete menší kufr, 4 až 5 lidí se tam vleze se vším pohodlím. Dokonce i malý kočárek nebo věci pro 3 osoby na dovolenou.
ty o designu fakt nic nevis. co je konzervativni je hnusny. je mi z tebe o tobe podobnych do breku. hold, jak zde nekdo zminil, 40 let socialismu se na vkusu lidi podepsat muselo.
S tou konzervativnosti asi takto: kdyz srovnas eleganci eckovyho medveda a Touranu, tak ecko je konzervativni, napadity a elegantni. Touran je take konzervativni, ale bez napadu a vypada v podstate jako dodavka. Priklad je to prehnanej (uplne jiny tridy), ale princip je snad jasnej. Spis me pekvapuje, ze "designer" toto nevidi. PS: z MPV se mi asi nejvic libi design Hondy Odyssey, ale tady jsem ji jaksi nevidel a taky je o tridu vyse (rozvor 3000 mm a delka 5110 mm). Stranka modeluVybavaSpecifikace
ecko je neco jinyho - to je luxusni kategorie a Touran je radovy auto... je elegance a elegance. co je podle tebe v tride malych mpv nejhezci?
Picasso, Scenic RX4 a Vaneo nevypadaji tak hrozne a jediny elegantni maly MPV je asi jedine Honda (opet ) Stream. Tahle kategorie je proste nejak chuda na pekny auta.
budeme radsi srovnavat auta stejny kategorie. Touran a konzervativni? pod slovem konzervativni v tohmle segmentu rozumej Mercedesu "G", Range-Roveru, Toyote Landcruiser 100... Touran neuznavam, na mne pusobi jako kotnickova bota.
oprava: zamenil jsem slova Touran a Touareg!! omlouvam se.
Pro Touareg mám jiné slovo - "nabubřelost"...
Do breku je mi z příspěvků od takových sebevědomých chytráčků s jejich "věcnými" příspěvky. Nikdy jsem nenapsal, že vše konzervativní je hnusné. Jen jsem řekl svůj názor (a naštěstí není jen můj) na konzervativní pojetí aut od VW. Jen tolik. Těch 40 let se podepsalo asi zejména na Vás, alespoň soudě k hluboké myšlence Vašeho příspěvku.
presne - o tech "chytraccich" presne jako Vy ja mluvim. je videt, ze si ani nepamatujete co jste vlastne napsal. takze si laskave nechte treci...
Nevnucuji názor je relativní pojem, viz. Vaše tvrzení o designu v článku.
Uff, ale kdyz clovek srovna Mercedes nebo BMW (a nakonec i Audi) s VW, tak ten VW pusobi jako pest na oko. Touran mi prilis pripomina VW Transporter - o eleganci se neda vubec mluvit.
Pokud mluvíme o tomto segmentu jednoprostorových aut, tak nesouhlasím s tvrzením,že konkurence je elegantnější. Neporovnával jsem designy značek s konzervativním vzhledem mezi sebou, ale právě designově odvážnější s konzervativnějšími a tam jako pěst na oko působí spíš ta odvážnější. Nebo si snad myslíte, že je třeba Micra elegantnější než Fabie? Jinak nepopírám podobu zadní části s Transporterem, ten rozdíl měl být výraznější.
Jo, Micra je bezesporu napaditejsi nez Fabie a do jiste miry i elegantnejsi. Je na ni videt, ze je to auto pro zensky a na nic jineho (na rozdil od fabie) si nehraje. Treba my manzelce se micra libi hodne moc, fabie je ji nejak uplne jedno (nema na ni nazor) ...
Micra bezpochyby napaditější je, neznamená, že je elegantnější než Fabie, která je podstatně konzervativnější. Nevím, co myslíte tím, že si Fabie na něco hraje, spíš je "unisex", protože osobně mi dělalo velký problémy s Microu jezdit ( měl jsem jí krátce půjčenou jako náhradní vozidlo ), považuju jí jako auto výhradně pro normální ženskou. Znám ženy, které pracují v oblasti designu a Micru by si za auto nevybraly, ale to bude tím oborem.
Pokud by si ty designerky vybraly fabii, tak panbuh s nimy . Asi ve svete designu zrejme zadnou diru do sveta neudelaji (tim je samozrejme nechci podcenovat)). BTW to ze vam delalo problemy s microu jezdit je docela logicke - cilova skupina zakazniku je u micry uplne jina. BTW me by to problemy nedelalo, ale to bude asi tim ze v mem okoli neplati "jses takovy jako tvoje auto" .
No, plus pro Micru je už jen to, že jich nepotkáte na silnicích 100 000. 40 let tady jezdily jenom Škodovky a Žigulíky a když si máte možnost vybrat je to zase Škodovka nebo VW. Asi ve stylu , má ji soused chci ji taky. Až se z tohohle komplexu vzpamatujeme, začnou na silnicích jezdit i jiný auta.
Je to o něčem jiným, Micra byla daná jako příklad designu. Nebavíme se o tom, jestli jich tady jezdí 100 000 nebo ne a už vůbec ne o zažitých stereotypech ze socialismu. To je ono - být za každou cenu originální! To se pak nedivím ani po..aný novodobý architektuře jako balustrády, věžičky, polovalby, který u nás neměly žádnou tradici atd... Kdo si postaví nový funkcionalistický dům nejen od renomovaných architektů, tak je to okamžitě socialistoickej nostalgik - jenomže omyl, to nemá se šumperákem atd. nic společnýho. Jenomže, než se z toho stereotypu lidi vzpamatují, tak to bude trvat sto let.
To bude v něčem jiným - designeři mají o designu daleko větší ponětí, než řádový člověk.
"cilova skupina zakazniku je u Micry uplne jina": čili pro někoho jinýho, než pro normální ženy určená není. To není moc dobrá vizitka.
No ja nevim - z mych znamych delaji do designu dva - jedna holka a jeden kluk. Kazdopadne skodovka ani vw v jejich oblibe moc nejsou (ohledne designu), od vw snad jen novej beetle. Od skodovky je docela zaujal ten koncept roomster. Na druhou stranu se jim libi to co vytvari francouzi - v soucasne dobe nejvic asi studie od Citroenu ... Jo a ta holka ma Yarise a ten kluk ma predchozi model 3dverovyho Civica.BTW to jestli je mikra jen pro zensky je nebo neni dobra vizitka bych nechal na nissanu a na pripadnych cislech prodeje. Je jasne ze v CR to nebude nic moc, jelikoz drtiva vetsina rodin je rada ze ma vubec na jedno auto ve velikosti fabie (v tom lepsim pripade). V pripade lepe ekonomicky situovanych statu je micra idealni druhe (treti, ctvrte auto do rodiny.
hmm, zrejme kvalitni designeri, uz podle jejich aut
No jo, kzadej holt nema na Maseratti, Jaguar nebo Aston Martin .
omyl, v tom to neni
Tak schvalne designere, co se ti libi. Ukaz jakej mas vkus.
to je sirokej pojem - jak to myslis? Podle trid, klasiku...
Klidne oboji, i kdyz soucasna produkce by me zajimala vic (v minulosti se designerskych skvostu da najit opravdu hodne).
zhruba nejvice ze soucasny seriovy produkce podle trid:
1.Panda, C2
2.C3, Fabia (samozrejme ze ne s cernyma naraznikama a 13" kolama),Ibiza
3.Golf V, Megane
4.A4, M-B"C", BMW "3"
5. M-B "E", Saab 9-5, na novou "5" si musim jeste zvyknout
6.A8, Jaguar XJ, M-B "S"
7.M-B "G",ML, Range Rover
8.ss: Lamborghini Murcielago, Ferrari, Porsche...
9.cabrio: SL, CLK
10. MPV nijak zvlast, byl to tezko zaraditelny Avantime
11. uzitkovy: Kangoo, Transporter, Sprinter...
Musim uznat ze to neni nejhorsi, ackoliv bych misto fabie zaradil spis Mazdu 2, misto Golfa Alfu 147, misto A4 asi Volvo S60 (tady ale ne tak durazne). Uzitkovy radsi nebudu komentovat (tahle kategorie je mi nejak jedno).
Mazda 2 je pro mne na 4. miste,protoze ji mohli udelat nizsi,nemam rad,kdyz se auta prilis podobaji MPV,proto jsem u stredni tridy nedal Peugeota 306,kterej je jinak krasnej.alfa 147 - vis,uvedomil jsem si to na riviere,kde jich jezdi relativne dost-vadi mi na ni zadek-ten mohli propracovat lip,kdyz se podivas,je tam treba strasne humpolacky udelanej (neschovanej) tlumic vyfuku,vidis tam proste kus plechu a u S60 mi vadi,ze na predku,kdyz se podivas z profilu neni udelany"schod"mezi naraznikem a maskou chladice a taky zadni svetla mohli byt decentnejsi,proto se mi libi rada 40 vic.jinak ale znamenity auto.
Na Alfu 147 mi nešahej, Golf na ni rozhodně nemá a porovnávat ji s autem, který jsi v reálu neviděl (Golf 5) mi přijde nefér. U spousty aut najdeš detaily, který Ti nesedí, ale je potřeba se dívat na auto jako celek. Máš jiný auto s tak dokonalým vnitřkem a vnějškem ?
nesaham Ti na ni,golfa V jsem teda videl (diky profesi), jinak bych ho nehodnotil a to s tim vykrojenym naraznikem u 147 popiras?interier ma moc hezkej,ale precijen jsem spis pres exteriery.mas pravdu,ze na auto se musis divat jako celek,jenomze pro designery jsou zrovna tak dulezity i detaily.
S tím vejfukem to nepopírám, ale věcí, který mi nesedí na Golfu (zatím 4) je víc. Asi tak, že mi nesedí celej Golf.
Ono vůbec pokusit se designově srovnat Alfu 147 s tím hrncem na kolečkách (Golf) je dost odvaha, hodná odborníka na automobilový design. Když už nic tak si najdu alespoň takovou blbost jako oblast zadního nározníku. Pane "designére" - takže ten zadek 147ky je nic moc, zato u Golfa gut? Ta kolmá rovina s bezfantazijními světly? Fakt to neberte jako vychloubání (fakt, fakt fakt), ale za mojí 147kou se lidi ohlédnou i zezadu, u toho Golfa jsem si toho nějak zatím nevšiml.
To RV: jak se těšíš do Brna, Radime?
Bez urážky, k tomu ohlédnutí - znám AR 147, 1.majitel, nebouraná - má totálně orezlej tlumič výfuku a vypadá to otřesně! To je jedna z věcí, který mluví proti.
Není proč se urážet. Nejslabší verze s motorem 1.6 TS 105 k měly v prvním, tuším roce a půl, skutečně mizerně ošetřený tlumič výfuku, který po roce ježdění opravdu pomalu kvetl rzí. Než jsem kupoval svoji, tak jsem se na to ptal a bylo mi to takhle řečeno s tím, že moje silnější varianta už má speciálně ošetřený výfuk černým nástřikem a vypadá to dost dobře. Jinak na všem, co jsem napsal tedy trvám. P.S.: nebyla ta Vámi viděná Alfa 147 červená 3D???
Je modrá. Jinak názor na 147 - opravdu mne neoslovila jako 156. Ta mi přijde daleko hezčí. Trochu se mi po trech letech okoukala, ale ten facelift je hodnědobrej. Jinak na téma invence a nápady - po shlédnutí faceliftu 166 jsem docela zklamán. Ta vyčítaná podobnost modelů jiných značek se projevila i na AR...
v mem hledisku prevazuje vyhoda designu,ktery nezestarne,nepodleha modnosti.nemuzete davat jen na aktualnost modelu,pokud si ovsem jako zakaznik kazdy dva roky kupujete novy auto,tak to je pak neco jinyho.
No design Golfu opravdu nezestárne, jelikož už starej je. Nemám strach, že se Alfa okouká, jednak jich u nás jezdí poskrovnu a když se podívám na čerstvý novinky tak myslím, že se každej za Alfou rád ohlédne. Co je na tom Golfu konkrétně tak převratnýho, koukal jsem na fotografie až mi bylo špatně a nic jsem neobjevil. Předek a la MPV s obříma světlama, zadek s otřesnejma skupinovejma svítilnama násilně ukončenýma v rozích. Interiér si radši ani nepředstavuju, z toho minulýho jsem měl deprese.
A kdo rika, ze se za dva roky design Alfy 147 nebude libit???? Co to je za uvahu. Jednoznacne bude, stejne jako se dlouho odkladal facelift 156, protoze ho nebylo treba. Vase zvasty o nestarnoucim designu VW jste asi pochytil od novinaru, kteri timto velmi radi maskuji neschopnost teto automobilky vytvorit neco zajimaveho v oblasti designu, radsi reknou, ze design je nestarnouci, nez aby rekli ze je bez napadu a invence.
bude okoukanej,to uz tak proste je.na novinare kaslu
jasne, a GOLF neni okoukanej, kdyz jich jezdi na silnici tolik. To je proste tak unikatni design, ktery podle Vasich slov nepodleha modnim trendum . S ohledem na to, ze ALFA na svem designu postavila celou svoji radu se rozhodne neda mluvit o modnim trendu. Dokazuje to i dlouha doba 156 nez doslo k faceliftu. Proste se to auto porad libilo.
A basta. To bylo slovo do pranice. Kolega, který psal výše o Alfě 156 má prostě recht. Krásné auto nezestárne a když, tak za hodně dlouho. Na ošklivou věc se vztahuje totéž v opačném smyslu. Tedy zůstane ošklivou.
Limach> co rikas na ten koncept Fluvia od Lancie, to je podle me naprosto nadherny auto. Me se hodne libi i ta jejich Lybra, ktera se u nas ale neprodava. Asi by to bylo na nas trh moc drahy a tudiz s ohledem na Italsky puvod neprodejny. Nicmene je to moc pekny autiko.
Ta Lancie se mi líbí. Vidím to jako takovou fajn směs nostalgie, retro a typicky jižanských šviháckých tvarů. Je to taková chuťovka. Je fakt, že u nás by ale asi docenění nenašla. Za prvé by byla drahá, za druhé to není auto do rodiny a za třetí víme dobře, jaký je náš automobilový trh.
no coment
Kdyz si vsimas tolik detailu, tak sice nechapu jak muzes zaradit auto ktery jsi (zrejme) jeste nazivo nevidel. Ale jinak mas asi pravdu. Ja tu Alfu videl asi jen 2x na krizovatce a proste se mi libila - nicmene jsem si ji neprohlizel nejak detailne.
Haha, takže konzervativní auto je elegance sama? Chceš mi také tvrdit, že třeba nudný Passat je elegantnější než nápaditá Laguna? Nebo nový Mégane Combi vs. Octavia Combi?
Vlastně bych tvou řeč mohl parafrázovat do celku: Když si vezmu starý děravý zaprášený zavšivený sako po pradědovi, tak budu elegantnější než když obleču poslední model od Armaniho?
Jeste bych doplnil, ze Passat je velmi dobre, kvalitni a reprezentativni auto. Zkuste si, pratele, srovnat, za kolik prodate tri roky jetou Lagunu a tri roky jetyho Passata. Laguna bude rozhrkanej hrkac za 350tis, a Passata prodate klidne za pul melcku.
Seš mimo. Jak můžeš srovnávat Passat z roku 96 s Lagunou z roku 2001, jak můžeš srovnávat Mégana, který se začal vyrábět právě teď s Oktávií z roku 1997, viděl jsi novýho Passata? Na něj Laguna nemá ani náhodou. Ale pokud mi chceš tvrdit, že tureckej Mégane I Combi ( který je věkově srovnatelnější s Octávií ) je elegantnější než Octavia Combi, nemáme se o čem bavit.
Trochu si protiřečíš, protože starý modely s novýma tady srovnáváš ty.
My máme tureckýho Renolta Megana kombi na stanici a opovaž se ještě jednou proti němu použít křivýho slova, dám tě zabásnout!
Mimo ses ty. Je naprosto logicke srovavat modely, ktere jsou aktualne v prodeji. Novyho Passata nevidel jeste nikdo, takze tvrzeni, ze na nej Laguna nema ani nahodou je prinejmensim odvazne... trefnejsi by ovsem bylo rici - hodne blba.
Na tady ho máš. Neviděli jste ho, protože jsem zapomněl, že to nesledujete. Je to z Auto Zeitungu
Pastovat sem obrazky z vlastniho harddisku Ty ses chlape teda dobrej jarin
Ale jinak, myslim, ze vim, kterej obrazek mas na mysli, taky jsem uz toho slavnyho novyho Passata videl, vypada to priserne jako ostatne kazdej VW, vyjede to buhvikdy a uz tehdy to bude zoufale zastaraly... dik, ale nechci. Ani tahle "supernovinka" nebude mit na (jiz daaaavno jezdici) Lagunu ani nahodou... Vzdyt je to jen VW!
Ta Tvoje Laguna bude za 2 roky tak akorát na šroťák...
Někdo si ze mně dělá p.del s mim nickem. Děkuju vtipalkovi, ať už to byl kdokoliv. Já posílám zásadně odkazy.
Cool: "kdyby byl testovaný Touran můj, asi bych vzal sprej a celý ho pomaloval…"
Pane Broža, máte u mě bod!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.