Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Značka Volkswagen lukrativní segment kompaktních MPV dlouhou dobu nechávala neobsazen, svůj Touran představila až v roce 2002. Ale ani s jeho nástupcem nikterak nespěchá…
Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Původní Volkswagen Touran z roku 2002 se nesl v duchu typické sterility a bezduchosti vozů značky Volkswagen první dekády 21. století, což ale evropským zákazníkům nijak nebránilo v tom, aby z něj učinili jeden z nejlépe prodávaných modelů své třídy. Zatím jediný významný facelift proběhl na počátku roku 2010, takže se v současnosti stále prodává VW Touran modelového roku 2011.

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Máte pravdu, vůbec první dílčí facelift Touranu přišel již v roce 2006, ovšem tehdy mělo jít zřejmě o typickou modernizaci v půli životního cyklu. Slušný odbyt však umožnil původní konstrukci představené již před deseti lety přežít dodnes a zmíněný předloňský facelift se stal jen prostředkem k prodloužení života této obstarožní mašiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální verze Touranu bude zřejmě muset přečkat až do roku 2014

Podle nových zákulisních informací prezentovaných německým magazínem Auto Motor und Sport přijede nová generace Volkswagenu Touran až v roce 2014. Stane na nové koncernové platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou prvně použil VW Up! a jejíž moderní konstrukce sama o sobě umožní snížit hmotnost nového Touranu o citelných 100 kg.

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Nová generace VW Touran má být podobně velká jako ta stávající, ale po vzoru konkurence nabídne také verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Těšit se můžeme také na praktické sklápění zadních sedadel EasyFold převzaté z většího VW Sharan. V nabídce pohonných jednotek se má objevit také přímovstřikový čtyřválec 1,4 TSI s vypínáním válců COD snižujícím podle výrobce spotřebu paliva v průměru o 0,4 l/100 km. 
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků