Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Značka Volkswagen lukrativní segment kompaktních MPV dlouhou dobu nechávala neobsazen, svůj Touran představila až v roce 2002. Ale ani s jeho nástupcem nikterak nespěchá…
Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Původní Volkswagen Touran z roku 2002 se nesl v duchu typické sterility a bezduchosti vozů značky Volkswagen první dekády 21. století, což ale evropským zákazníkům nijak nebránilo v tom, aby z něj učinili jeden z nejlépe prodávaných modelů své třídy. Zatím jediný významný facelift proběhl na počátku roku 2010, takže se v současnosti stále prodává VW Touran modelového roku 2011.

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Máte pravdu, vůbec první dílčí facelift Touranu přišel již v roce 2006, ovšem tehdy mělo jít zřejmě o typickou modernizaci v půli životního cyklu. Slušný odbyt však umožnil původní konstrukci představené již před deseti lety přežít dodnes a zmíněný předloňský facelift se stal jen prostředkem k prodloužení života této obstarožní mašiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální verze Touranu bude zřejmě muset přečkat až do roku 2014

Podle nových zákulisních informací prezentovaných německým magazínem Auto Motor und Sport přijede nová generace Volkswagenu Touran až v roce 2014. Stane na nové koncernové platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou prvně použil VW Up! a jejíž moderní konstrukce sama o sobě umožní snížit hmotnost nového Touranu o citelných 100 kg.

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Nová generace VW Touran má být podobně velká jako ta stávající, ale po vzoru konkurence nabídne také verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Těšit se můžeme také na praktické sklápění zadních sedadel EasyFold převzaté z většího VW Sharan. V nabídce pohonných jednotek se má objevit také přímovstřikový čtyřválec 1,4 TSI s vypínáním válců COD snižujícím podle výrobce spotřebu paliva v průměru o 0,4 l/100 km. 
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků