Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Značka Volkswagen lukrativní segment kompaktních MPV dlouhou dobu nechávala neobsazen, svůj Touran představila až v roce 2002. Ale ani s jeho nástupcem nikterak nespěchá…
Volkswagen Touran: přípravy nové generace finišují

Původní Volkswagen Touran z roku 2002 se nesl v duchu typické sterility a bezduchosti vozů značky Volkswagen první dekády 21. století, což ale evropským zákazníkům nijak nebránilo v tom, aby z něj učinili jeden z nejlépe prodávaných modelů své třídy. Zatím jediný významný facelift proběhl na počátku roku 2010, takže se v současnosti stále prodává VW Touran modelového roku 2011.

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

Máte pravdu, vůbec první dílčí facelift Touranu přišel již v roce 2006, ovšem tehdy mělo jít zřejmě o typickou modernizaci v půli životního cyklu. Slušný odbyt však umožnil původní konstrukci představené již před deseti lety přežít dodnes a zmíněný předloňský facelift se stal jen prostředkem k prodloužení života této obstarožní mašiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální verze Touranu bude zřejmě muset přečkat až do roku 2014

Podle nových zákulisních informací prezentovaných německým magazínem Auto Motor und Sport přijede nová generace Volkswagenu Touran až v roce 2014. Stane na nové koncernové platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou prvně použil VW Up! a jejíž moderní konstrukce sama o sobě umožní snížit hmotnost nového Touranu o citelných 100 kg.

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Nová generace VW Touran má být podobně velká jako ta stávající, ale po vzoru konkurence nabídne také verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Těšit se můžeme také na praktické sklápění zadních sedadel EasyFold převzaté z většího VW Sharan. V nabídce pohonných jednotek se má objevit také přímovstřikový čtyřválec 1,4 TSI s vypínáním válců COD snižujícím podle výrobce spotřebu paliva v průměru o 0,4 l/100 km. 
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků