Volkswagen Touran: Do Paríža omladený

Volkswagen chce udržať MPV Touran na výslní, a tak pripravil pre model niekoľko zmien, s ktorými sa predstaví na autosalóne v Paríži.

Volkswagen privezie do Paríža omladený Touran. Zmeny sa dotknú exteriérových aj interiérových častí a pozadu nezostanú ani technické novinky.

Prepracovania sa dočká predná maska vozidla. Tá dostane po vzore iných Volkswagenov väčšiu dávku chrómu a nadobudne tak dospelejší a sebavedomejší výraz. Predné svetlomety v štýle sesterského Eosu dotvárajú modernejší vzhľad, ktorý si ale stále udržiava pre Volkswagen typickú dávku konzervatívnosti.

V interiéri mnoho zmien nenájdeme, za zmienku stoja len časti prístrojovej dosky s novými dekormi, vrátane stredového panelu s imitáciou hliníka. Na výber ich bude pochopiteľne viac, materiály sa budú taktiež líšiť stupňom výbavy.

Za technické novinky sa dá jednoznačne považovať príplatkový automatický parkovací systém. Ten bude k práci používať ultrazvukové senzory a pokiaľ nájde vhodne veľké miesto na zaparkovanie, stačí pustiť volant a systém vodiča naviguje, či má ísť vpred alebo vzad. Zatáčanie je automatickou záležitosťou. Za zmienku určite stoja nové bi-xenónové svetlomety s natáčaním do zákrut.

Pod kapotou sa výraznejšie zmeny očakávať nedajú. Na výber budú štyri zážihové motory: 1,6 MPI 75 kW (102 k), 1,6 FSI 85 kW (115 k), 1,4 TSI 103 kW (140 k) a vrcholná 2,0 FSI 110 kW (150 k). Omnoho predávanejšie vznetové agregáty bude zastupovať nasledovná trojica: 1,9 TDI 77 kW (105 k), 2,0 TDI 103 kW (140 k) a jeho silnejšia verzia s piezoelektrickými vstrekovačmi a výkonom 125 kW (170 k). Ku všetkým dieselovým motorom a benzínovému 1,4 TSI bude k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Touran

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků