Volkswagen Touran: Do Paríža omladený

Volkswagen chce udržať MPV Touran na výslní, a tak pripravil pre model niekoľko zmien, s ktorými sa predstaví na autosalóne v Paríži.

Volkswagen privezie do Paríža omladený Touran. Zmeny sa dotknú exteriérových aj interiérových častí a pozadu nezostanú ani technické novinky.

Prepracovania sa dočká predná maska vozidla. Tá dostane po vzore iných Volkswagenov väčšiu dávku chrómu a nadobudne tak dospelejší a sebavedomejší výraz. Predné svetlomety v štýle sesterského Eosu dotvárajú modernejší vzhľad, ktorý si ale stále udržiava pre Volkswagen typickú dávku konzervatívnosti.

V interiéri mnoho zmien nenájdeme, za zmienku stoja len časti prístrojovej dosky s novými dekormi, vrátane stredového panelu s imitáciou hliníka. Na výber ich bude pochopiteľne viac, materiály sa budú taktiež líšiť stupňom výbavy.

Za technické novinky sa dá jednoznačne považovať príplatkový automatický parkovací systém. Ten bude k práci používať ultrazvukové senzory a pokiaľ nájde vhodne veľké miesto na zaparkovanie, stačí pustiť volant a systém vodiča naviguje, či má ísť vpred alebo vzad. Zatáčanie je automatickou záležitosťou. Za zmienku určite stoja nové bi-xenónové svetlomety s natáčaním do zákrut.

Pod kapotou sa výraznejšie zmeny očakávať nedajú. Na výber budú štyri zážihové motory: 1,6 MPI 75 kW (102 k), 1,6 FSI 85 kW (115 k), 1,4 TSI 103 kW (140 k) a vrcholná 2,0 FSI 110 kW (150 k). Omnoho predávanejšie vznetové agregáty bude zastupovať nasledovná trojica: 1,9 TDI 77 kW (105 k), 2,0 TDI 103 kW (140 k) a jeho silnejšia verzia s piezoelektrickými vstrekovačmi a výkonom 125 kW (170 k). Ku všetkým dieselovým motorom a benzínovému 1,4 TSI bude k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Touran

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků