Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Koncern VW představuje na domácím autosalonu v Lipsku celou plejádu inovací pro své modely. Neminuly ani Touran z vlastní stáje.

Právě dnes začíná v německém Lipsku autosalon, který se pro letošek stane místem mnoha světových premiér. Ty dvě nejvýznamnější, nové BMW 5 Touring a faceliftované Audi TT, jsme vám již představili a pár dalších novinek značky čtyř kruhů vám ještě představíme. Dnes však obrátíme vaši pozornost na skromnější, ale o to výrazněji modernizovaný Volkswagen jménem Touran.

Pokud si říkáte, že stárnoucí Touran (pochází z roku 2003) si svůj facelift již odbyl, máte naprostou pravdu. Jenže stalo se tak už v roce 2006, možná s plánem na přelomu let 2009 a 2010 současný model nahradit novou generací. Ale Touranu se na trhu zřejmě nedaří tak, aby si něco podobného „zasloužil”, a tak v roce 2010 prošel pouze dalším faceliftem, aby ještě pár let vydržel svěží.

Nová tvář však, ač je úplně jiná, nevypadá o mnoho nověji než ta současná (nastudovat si vzhled aktuálního Touranu můžete třeba z našeho nedávného testu Cross verze), neboť věrně kopíruje designové prvky nových modelů Golf, Polo a Touareg. Zkrátka není možné, aby se nějaký model zásadně lišil, a tak bude Touran dalším z vozů, který si spletete s čímkoli jiným s VW na přídi. Zda je vám takový přístup sympatický, nebo ne, necháme na vašem zvážení.

Ale pojďme se už konkrétně mrknout na ony úpravy. Kompletně jiná je příď, která opravdu „ze světla vypadla” výše zmiňovaným modelům - upravená jsou tedy světla a celý přední nárazník. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni, koncová světla již nejsou orientována svisle, ale vodorovně, nárazník je rovněž modifikovaný. Boční pohled dosvědčí, že jde opravdu o velký facelift - jiná totiž nejsou jen zrcátka, kola či chromované boční lišty, ale i zvedající se linka pod zadním bočním oknem, kerá si nutně vyžádá větší úpravy ve výrobě.

Uvnitř praští do očí hlavně nový tříramenný volant, nová přístrojová deska a takřka úplně přepracovaná středová konzole. Samozřejmě nesmí chybět trocha nových materiálů a nové barvy pro všemožné lišty.

Touran bude dále standarně nabízen jako sedmimístný vůz s působivými devětatřiceti odkládacími protory a 695 až 1 913 litry prostoru pro bagáž a další harampádí. Zde nic nového.

Pod kapotou ale pár změn najdeme. Tou největší je dosazení základního motoru 1,2 TSI se 105 koňmi, kterému sekundují agregáty 1,4 TSI se 140 a 170 koňmi, druhý výlučně se sedmistupňovým DSG (další budou standardně doplněny šestistupňovými „manuály”).

Nafťáčky se budou bít o přízen zákazníků s jednotkami 1,6 TDI ve vezích s 90 a 105 koňmi a 2,0 TDI se 140 a 170 plnokrevníky. Dva slabší diesely navíc budou k dispozici ve verzích Bluemotion s pneumatikami s omezenou trakcí (pardon, valivým odporem), Start/Stop funkcí a dalšími nezbytnostmi pro účast na akcích Greenpeace.

Informace o dnešní premiéře (ano, autosalon v Lipsku začíná 10. dubna) vám zřejmě neunikla, začátek prodejů asi vytušíte - jako vůz modelového roku 2011 se inovovaný Touran začne prodávat letos na podzim. Ceny vozu budou ve srovnatelných verzích oproti současnému provedení vyšší přibližně o 8 procent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touran 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků