Volkswagen Touran 2005: méně motorů, více výbavy

V modelovém roce 2005 došlo k malé úpravě nabídky motorů v modelu Touran, kompaktním MPV postaveném na prodloužené platformě Golfu. Byly vypuštěny motory 1.9 TDI 74 kW a 2.0 TDI 100 kW a zůstaly jen varianty s 77 a 103 kW, které byly dříve dostupné jen s převodovkou DSG.

Ceny modelů 1.9 TDI a 2.0 TDI s šestistupňovými převodovkami se pak nepatrně zvýšily oproti dřívějším méně výkonným verzím: 1.9 TDI stojí 722 100 Kč (verze 74 kW stála 718 300 Kč), 2.0 TDI pak 824 600 Kč (820 100 Kč). Slabší nafťák se nabízí už od základní výbavy, silnější pak od výbavy Trendline.

Nabídka motorů Touranu se nyní smrskla na pět, 1.6 75 kW, 1.6 FSI 85 kW, 2.0 FSI 110 kW, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Základní šestnáctistovka je nabízena pouze s pětikvaltem, motory FSI s šestikvaltem a tiptronicem. K nafťákům si můžete přikoupit sekvenční převodovku DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavách Trendline a Comfortline přibyla ve standardu výškově i podélně nastavitelná loketní opěrka, novinkou je příplatkový multifunkční kožený volant (dříve jen kožený). Od výbavy Trendline je standardně sklopné přední sedadlo spolujezdce, díky čemuž je možné převážet předměty dlouhé až 2,61 m. Další novinky v příplatkové výbavě: sada DVD se stropním displejem pro cestující vzadu, rádio systém RCD 500 a navigační systém Blaupunkt Travelpilot DX-R4; tato výbava zatím není dostupná v Česku.

Tip: Megatest modelu 1.9 TDI

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků