Volkswagen Touareg zdolal výškový rekord: 6 080 m

18 komentářů

vedeni
22. února • 9:53

A o cem to svedci? Ze by to treba landcruiser, discovery nebo treba ARO nezvladlo? To tezko. Je to akorat marketing a rozdil je v tom, ze ostatni automobilky se na takovouhle hura-akci proste vysrali.

Jenda
22. února • 12:18

Je to trapny - radoby vykon, o kterym si masnaci co si kupujou offroady do mesta muzou vypravet na golfu .-) Landcruiser rulez

Petr T.
22. února • 7:55

Slyšeli jste o tom, že Škoda Octavia 2 kombi 2,0TDI 4x4 pokořila Milešovku? Nejvyšší sopka v ČR (833 m) byla dobyta, tento vůz zdolal výšku 723 m !!!

-LK-
21. února • 8:38

Zas až tak moc haló mi to nepřijde. V Bolívii se jezdí 10 let starými Landcruisery (4.0 V6) běžně do výšek přes 5000m (naše expedice byla dle GPS asi 5m pod 5.000m, ale to jsme zdaleka nejvýše nejeli) a nikdo to jako něco extra nebral. Krajina byla zcela evidentně podobná té popisované - kameny, štěrk, vulkanický písek. Nevím, třeba těch pár set metrů rozdílu je zcela zásadních, ale nemyslím si to.

Krull
21. února • 8:43

Pokud jsou ty Landcruisery tak dobrý, proč už zapsaný nejsou v Guinessově knize rekordů?

H
22. února • 7:55

V Bolívi tohle asi nikdo neřeší... Je pravda, že "Lanďáky"  tam jezděj okolo 5tis. docela běžně. V průvodci se psalo dokonce o nejvyšší sjízdný cestě na světě, ale teď si nevzpomenu kde přesně to bylo  a jak je to vysoko. Zajímalo by mě jak takovej TDI v 6 tisících spaluje. Mě se tam teda dejchalo dost mizerně

-LK-
21. února • 9:35

Mně se neptej, třeba těch posledních pár set m je opravdu něco abnormálního, já se pouze pozastavil nad tím, že s obyč starým Landcruiserem jsme v pěti tisících byli a nikdo z toho žádnej "skorodiv" (když je to o tisíc míň než rekord) světa nedělal. Nicméně vzhledem k tomu, že ty Landcruisery byly atmosférické benzíny, věřím tomu, že by TDI jelo lépe. Nicméně v takových podmínkách, jaké byly v Bolívii, se stejně nedalo jezdit rychleji než nějakých 60km/hod a to ještě když byla cesta opravdu velmi dobrá (a nejela s náma manželka řidiče )

Haya
21. února • 9:05

a jaký motor měl ten Touareg? traktorový V10TDI?

Hugo
28. února • 8:39

Ten V10 je fakt dost dobrej, ale někde jsem četl, že všechny Touaregy co jezděj nějaký soutěže v terénu mají upravený motory s obsahem kolem 2,5 - 3,5 l. V tom terénu se prý už ani ten výkon prostě nedá přenést na kola a tuším že tam psaly i o tom že ty menší motory záměrně zvolili kvůli spotřebě a zástavbě.

ludwig
21. února • 11:11

Ak si tou V10 aspon raz jazdil, prirovnanie "traktorovy" by si urcite nepozil...... Je to asi zatial best naftak, ktory som jazdil.... v interieri sa v podstate ani neda spoznat, ze je to diesel....

ludwig
21. února • 11:12

Mozno by som sa ale pozastavil na tymi pneu... vyzeraju, ako cestne, urcite by som nepovedal, ze su to pneu do takych podmienok... Z tohto pohladu mi tie fotky teda pripadaju dost podozrivo....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pete
21. února • 11:21

Třeba to auto vytahovali na laně
 
Myslím, že v tak velké výšce, už ten motor nemohl mít kvůli absenci dostatku kyslíku takový výkon.

fahrer
21. února • 7:17

Tato sopka má ale 6893 m, fakt ji pokořili?

-Ferda-
21. února • 7:33

Je asi zcela logicke, ze dal uz asi nevedla cesta, ne? Boze, nechapu, proc jsou nekteri lide v dnesni dobe omezeni a chytaji se kazdeho slova.

fahrer
21. února • 8:03

No, když víte, že se tam dá jít jen s mačkama a skoro tam vypustíte duši, tak vás prostě zaujme, že tu sopku někdo pokořil autem.
Nehledě k těm rádoby vrcholovým fotkám. A do zhruba 5 km se tam jezdí auty normálně. Dovedu si představit, že tam hrdinní němci měli i kyslíkové flašky. Ještě mohli napsat, že celou dobu měli spotřebu 4,5l nafty.

Petr Broža
21. února • 8:58

V tiskové zprávě se skutečně uvádí, že expedice používala dodatečný kyslík...
 
Jinak tu formulaci o zdolání jsem změnil, byla skutečně zavádějící.

goes
21. února • 7:50

mily zlaty, kdyz nekdo napise "zdolal jsem sopku" tak beru, ze je na vrcholu, opravdu neberu za zdolani 800metru pod vrcholem. Je to demagogie a vytvari dojem, ze byli nahore a tady je zakopany pes...

PETR
21. února • 19:34

Sopka nemá nejvyšší vrchol,ale prohluben.Já sem byl na sopce v Itálii,a taky se nedalo jít nejvýš,protože tam to čudilo,nejvíce by mě zajímalo jaký to mělo motor,jestli upravený nebo serie.Slováci sou dobří.

Doporučujeme

Články odjinud