Volkswagen Touareg zdolal výškový rekord: 6 080 m

fahrer  |  21. 02. 2005 07:17

Tato sopka má ale 6893 m, fakt ji pokořili?

Odpovědět  |   | 
-Ferda-  |  21. 02. 2005 07:33

Je asi zcela logicke, ze dal uz asi nevedla cesta, ne? Boze, nechapu, proc jsou nekteri lide v dnesni dobe omezeni a chytaji se kazdeho slova.

Odpovědět  |   | 
goes  |  21. 02. 2005 07:50

mily zlaty, kdyz nekdo napise "zdolal jsem sopku" tak beru, ze je na vrcholu, opravdu neberu za zdolani 800metru pod vrcholem. Je to demagogie a vytvari dojem, ze byli nahore a tady je zakopany pes...

Odpovědět  |   | 
PETR  |  21. 02. 2005 19:34

Sopka nemá nejvyšší vrchol,ale prohluben.Já sem byl na sopce v Itálii,a taky se nedalo jít nejvýš,protože tam to čudilo,nejvíce by mě zajímalo jaký to mělo motor,jestli upravený nebo serie.Slováci sou dobří.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  21. 02. 2005 08:03

No, když víte, že se tam dá jít jen s mačkama a skoro tam vypustíte duši, tak vás prostě zaujme, že tu sopku někdo pokořil autem.
Nehledě k těm rádoby vrcholovým fotkám. A do zhruba 5 km se tam jezdí auty normálně. Dovedu si představit, že tam hrdinní němci měli i kyslíkové flašky. Ještě mohli napsat, že celou dobu měli spotřebu 4,5l nafty.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  21. 02. 2005 08:58

V tiskové zprávě se skutečně uvádí, že expedice používala dodatečný kyslík...
 
Jinak tu formulaci o zdolání jsem změnil, byla skutečně zavádějící.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  21. 02. 2005 08:38

Zas až tak moc haló mi to nepřijde. V Bolívii se jezdí 10 let starými Landcruisery (4.0 V6) běžně do výšek přes 5000m (naše expedice byla dle GPS asi 5m pod 5.000m, ale to jsme zdaleka nejvýše nejeli) a nikdo to jako něco extra nebral. Krajina byla zcela evidentně podobná té popisované - kameny, štěrk, vulkanický písek. Nevím, třeba těch pár set metrů rozdílu je zcela zásadních, ale nemyslím si to.

Odpovědět  |   | 
Krull  |  21. 02. 2005 08:43

Pokud jsou ty Landcruisery tak dobrý, proč už zapsaný nejsou v Guinessově knize rekordů?

Odpovědět  |   | 
Haya  |  21. 02. 2005 09:05

a jaký motor měl ten Touareg? traktorový V10TDI?

Odpovědět  |   | 
ludwig  |  21. 02. 2005 11:11

Ak si tou V10 aspon raz jazdil, prirovnanie "traktorovy" by si urcite nepozil...... Je to asi zatial best naftak, ktory som jazdil.... v interieri sa v podstate ani neda spoznat, ze je to diesel....

Odpovědět  |   | 
ludwig  |  21. 02. 2005 11:12

Mozno by som sa ale pozastavil na tymi pneu... vyzeraju, ako cestne, urcite by som nepovedal, ze su to pneu do takych podmienok... Z tohto pohladu mi tie fotky teda pripadaju dost podozrivo....

Odpovědět  |   | 
Pete  |  21. 02. 2005 11:21

Třeba to auto vytahovali na laně
 
Myslím, že v tak velké výšce, už ten motor nemohl mít kvůli absenci dostatku kyslíku takový výkon.

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  28. 02. 2005 08:39

Ten V10 je fakt dost dobrej, ale někde jsem četl, že všechny Touaregy co jezděj nějaký soutěže v terénu mají upravený motory s obsahem kolem 2,5 - 3,5 l. V tom terénu se prý už ani ten výkon prostě nedá přenést na kola a tuším že tam psaly i o tom že ty menší motory záměrně zvolili kvůli spotřebě a zástavbě.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  21. 02. 2005 09:35

Mně se neptej, třeba těch posledních pár set m je opravdu něco abnormálního, já se pouze pozastavil nad tím, že s obyč starým Landcruiserem jsme v pěti tisících byli a nikdo z toho žádnej "skorodiv" (když je to o tisíc míň než rekord) světa nedělal. Nicméně vzhledem k tomu, že ty Landcruisery byly atmosférické benzíny, věřím tomu, že by TDI jelo lépe. Nicméně v takových podmínkách, jaké byly v Bolívii, se stejně nedalo jezdit rychleji než nějakých 60km/hod a to ještě když byla cesta opravdu velmi dobrá (a nejela s náma manželka řidiče )

Odpovědět  |   | 
H  |  22. 02. 2005 07:55

V Bolívi tohle asi nikdo neřeší... Je pravda, že "Lanďáky"  tam jezděj okolo 5tis. docela běžně. V průvodci se psalo dokonce o nejvyšší sjízdný cestě na světě, ale teď si nevzpomenu kde přesně to bylo  a jak je to vysoko. Zajímalo by mě jak takovej TDI v 6 tisících spaluje. Mě se tam teda dejchalo dost mizerně

Odpovědět  |   | 
Petr T.  |  22. 02. 2005 07:55

Slyšeli jste o tom, že Škoda Octavia 2 kombi 2,0TDI 4x4 pokořila Milešovku? Nejvyšší sopka v ČR (833 m) byla dobyta, tento vůz zdolal výšku 723 m !!!

Odpovědět  |   | 
vedeni  |  22. 02. 2005 09:53

A o cem to svedci? Ze by to treba landcruiser, discovery nebo treba ARO nezvladlo? To tezko. Je to akorat marketing a rozdil je v tom, ze ostatni automobilky se na takovouhle hura-akci proste vysrali.

Odpovědět  |   | 
Jenda  |  22. 02. 2005 12:18

Je to trapny - radoby vykon, o kterym si masnaci co si kupujou offroady do mesta muzou vypravet na golfu .-) Landcruiser rulez

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

včera | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A