Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Německá automobilka Volkswagen představila ostré provedení modelu Touareg. Jenže není všechno tak jednoznačné.
Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Volkswagen přidal tento týden do řady ostrých „R” verzí svých modelů další kousek. Po Golfu R32 a Passatu R36 přijde na trh i sportovní Touareg R50. Touareg a sportovní, divíte se? A to nevíte to nejlepší.

O pohon vozu se totiž skutečně bude starat pětilitrový naftový desetiválec, který je nově naladěn na 258 kW (350 k) a točivý moment 850 Nm. To je o 37 koní a 100 Nm více, než kolik má tento motor v běžném modelu.

Tento výkon se pak postará o to, že Touareg R50 zrychlí na stovku za 6,7 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Při spořádané jízdě by kombinovaná spotřeba měla činit 12,6 l. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,7 s, maximální rychlost se posunula o 4 km/h a průměrná spotřeba o 0,6 l.

Na rozdíl od Passatu R36 a Golfu R32 je Touareg R50 opravdu jen hrou na ostré auto. Výkonem zdaleka nedosahuje na verzi s benzínovým dvanáctiválcem, a tak je otázkou, proč je tento vůz označen jako „ostré provedení”, když doposud platilo, že „R” model je ten nejvýkonnější. Pro ostatní motorizace pak zbýval jakýsi R-paket, který Volkswagen dnes nabízí i pro Touareg. Na otázku: „Co vedlo Volkswagen ke stvoření podobného vozu?” si ale jistě odpoví každý sám.

Každopádně o dobré prodeje se bude starat hlavně styling vozu, který je poměrně povedený. Tovární styling se zaměřil na nárazníky, prahové nástavce, kola a další detaily, které ve finále nepůsobí vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků