Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Německá automobilka Volkswagen představila ostré provedení modelu Touareg. Jenže není všechno tak jednoznačné.
Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Volkswagen přidal tento týden do řady ostrých „R” verzí svých modelů další kousek. Po Golfu R32 a Passatu R36 přijde na trh i sportovní Touareg R50. Touareg a sportovní, divíte se? A to nevíte to nejlepší.

O pohon vozu se totiž skutečně bude starat pětilitrový naftový desetiválec, který je nově naladěn na 258 kW (350 k) a točivý moment 850 Nm. To je o 37 koní a 100 Nm více, než kolik má tento motor v běžném modelu.

Tento výkon se pak postará o to, že Touareg R50 zrychlí na stovku za 6,7 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Při spořádané jízdě by kombinovaná spotřeba měla činit 12,6 l. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,7 s, maximální rychlost se posunula o 4 km/h a průměrná spotřeba o 0,6 l.

Na rozdíl od Passatu R36 a Golfu R32 je Touareg R50 opravdu jen hrou na ostré auto. Výkonem zdaleka nedosahuje na verzi s benzínovým dvanáctiválcem, a tak je otázkou, proč je tento vůz označen jako „ostré provedení”, když doposud platilo, že „R” model je ten nejvýkonnější. Pro ostatní motorizace pak zbýval jakýsi R-paket, který Volkswagen dnes nabízí i pro Touareg. Na otázku: „Co vedlo Volkswagen ke stvoření podobného vozu?” si ale jistě odpoví každý sám.

Každopádně o dobré prodeje se bude starat hlavně styling vozu, který je poměrně povedený. Tovární styling se zaměřil na nárazníky, prahové nástavce, kola a další detaily, které ve finále nepůsobí vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků