Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Německá automobilka Volkswagen představila ostré provedení modelu Touareg. Jenže není všechno tak jednoznačné.
Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Volkswagen přidal tento týden do řady ostrých „R” verzí svých modelů další kousek. Po Golfu R32 a Passatu R36 přijde na trh i sportovní Touareg R50. Touareg a sportovní, divíte se? A to nevíte to nejlepší.

O pohon vozu se totiž skutečně bude starat pětilitrový naftový desetiválec, který je nově naladěn na 258 kW (350 k) a točivý moment 850 Nm. To je o 37 koní a 100 Nm více, než kolik má tento motor v běžném modelu.

Tento výkon se pak postará o to, že Touareg R50 zrychlí na stovku za 6,7 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Při spořádané jízdě by kombinovaná spotřeba měla činit 12,6 l. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,7 s, maximální rychlost se posunula o 4 km/h a průměrná spotřeba o 0,6 l.

Na rozdíl od Passatu R36 a Golfu R32 je Touareg R50 opravdu jen hrou na ostré auto. Výkonem zdaleka nedosahuje na verzi s benzínovým dvanáctiválcem, a tak je otázkou, proč je tento vůz označen jako „ostré provedení”, když doposud platilo, že „R” model je ten nejvýkonnější. Pro ostatní motorizace pak zbýval jakýsi R-paket, který Volkswagen dnes nabízí i pro Touareg. Na otázku: „Co vedlo Volkswagen ke stvoření podobného vozu?” si ale jistě odpoví každý sám.

Každopádně o dobré prodeje se bude starat hlavně styling vozu, který je poměrně povedený. Tovární styling se zaměřil na nárazníky, prahové nástavce, kola a další detaily, které ve finále nepůsobí vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků