Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Německá automobilka Volkswagen představila ostré provedení modelu Touareg. Jenže není všechno tak jednoznačné.
Volkswagen Touareg R50: první naftové eRko

Volkswagen přidal tento týden do řady ostrých „R” verzí svých modelů další kousek. Po Golfu R32 a Passatu R36 přijde na trh i sportovní Touareg R50. Touareg a sportovní, divíte se? A to nevíte to nejlepší.

O pohon vozu se totiž skutečně bude starat pětilitrový naftový desetiválec, který je nově naladěn na 258 kW (350 k) a točivý moment 850 Nm. To je o 37 koní a 100 Nm více, než kolik má tento motor v běžném modelu.

Tento výkon se pak postará o to, že Touareg R50 zrychlí na stovku za 6,7 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Při spořádané jízdě by kombinovaná spotřeba měla činit 12,6 l. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,7 s, maximální rychlost se posunula o 4 km/h a průměrná spotřeba o 0,6 l.

Na rozdíl od Passatu R36 a Golfu R32 je Touareg R50 opravdu jen hrou na ostré auto. Výkonem zdaleka nedosahuje na verzi s benzínovým dvanáctiválcem, a tak je otázkou, proč je tento vůz označen jako „ostré provedení”, když doposud platilo, že „R” model je ten nejvýkonnější. Pro ostatní motorizace pak zbýval jakýsi R-paket, který Volkswagen dnes nabízí i pro Touareg. Na otázku: „Co vedlo Volkswagen ke stvoření podobného vozu?” si ale jistě odpoví každý sám.

Každopádně o dobré prodeje se bude starat hlavně styling vozu, který je poměrně povedený. Tovární styling se zaměřil na nárazníky, prahové nástavce, kola a další detaily, které ve finále nepůsobí vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků