Volkswagen Touareg R50, naftová terénní bestie

O superostrém provedení známého SUV automobilky Volkswagen jsme psali již na počátku letošního roku. Jenže v té době nebyly všechny podstatné informace k dispozici, a tak nezbylo než čekat na upřesnění. A to přichází právně nyní.

Touareg R50 zapadne do řady ostrých „R“ modelů Volkswagenu jako je Golf R32 a Passat R36. Číslo za písmenem pak značí, jaký objem bude mít motor. A můžeme tedy hádat, co nalezneme pod kapotou výkonného Touaregu.

Pokud stále netušíte, tak jediný motor v nabídce s objemem pět litrů je desetiválcová nafta, která v sérii poskytuje solidní výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 750 Nm. Jenže s tímto výkonem by Touareg R50 nebyl zdaleka nejvýkonnější verzi, protože nesmíme zapomenout na edici Sport s šestlitrovým dvanáctiválcem.

Pokud má tedy eR model představovat vrchol, budou muset technici pořádně naftový desetiválec upravit. Dvanáctiválcový benzín totiž disponuje výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 Nm.

Stovku zvládá současná nafta za 7,4 s a benzín za 5,9 s a maximální rychlost je u desetiválce 231 km/h a to u dvanáctiválce 250 km/h.

Automobilka sice oznámila, že motor v modelu R50 bude řádně upraven, ale zda to bude stačit na to, co nabízí benzínových šest litrů, uvidíme až 11. října, kdy má být tento vůz představen na australském autosalonu.

Každopádně vůz dostane sportovnější styling, který posune Touareg blíže k zemi, což se dá napravit přizvednutím odpružení stiskem tlačítka. Dostane 20" kola z lehké slitiny a řadu emotivních doplňků interiéru.

Ve výsledku tu tak možná bude naftové SSUV (super-SUV), které si to hravě rozdá třeba s Porsche Cayenne Turbo.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků