Volkswagen Touareg R50, naftová terénní bestie

O superostrém provedení známého SUV automobilky Volkswagen jsme psali již na počátku letošního roku. Jenže v té době nebyly všechny podstatné informace k dispozici, a tak nezbylo než čekat na upřesnění. A to přichází právně nyní.

Touareg R50 zapadne do řady ostrých „R“ modelů Volkswagenu jako je Golf R32 a Passat R36. Číslo za písmenem pak značí, jaký objem bude mít motor. A můžeme tedy hádat, co nalezneme pod kapotou výkonného Touaregu.

Pokud stále netušíte, tak jediný motor v nabídce s objemem pět litrů je desetiválcová nafta, která v sérii poskytuje solidní výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 750 Nm. Jenže s tímto výkonem by Touareg R50 nebyl zdaleka nejvýkonnější verzi, protože nesmíme zapomenout na edici Sport s šestlitrovým dvanáctiválcem.

Pokud má tedy eR model představovat vrchol, budou muset technici pořádně naftový desetiválec upravit. Dvanáctiválcový benzín totiž disponuje výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 Nm.

Stovku zvládá současná nafta za 7,4 s a benzín za 5,9 s a maximální rychlost je u desetiválce 231 km/h a to u dvanáctiválce 250 km/h.

Automobilka sice oznámila, že motor v modelu R50 bude řádně upraven, ale zda to bude stačit na to, co nabízí benzínových šest litrů, uvidíme až 11. října, kdy má být tento vůz představen na australském autosalonu.

Každopádně vůz dostane sportovnější styling, který posune Touareg blíže k zemi, což se dá napravit přizvednutím odpružení stiskem tlačítka. Dostane 20" kola z lehké slitiny a řadu emotivních doplňků interiéru.

Ve výsledku tu tak možná bude naftové SSUV (super-SUV), které si to hravě rozdá třeba s Porsche Cayenne Turbo.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků