Volkswagen Touareg R50, naftová terénní bestie

O superostrém provedení známého SUV automobilky Volkswagen jsme psali již na počátku letošního roku. Jenže v té době nebyly všechny podstatné informace k dispozici, a tak nezbylo než čekat na upřesnění. A to přichází právně nyní.

Touareg R50 zapadne do řady ostrých „R“ modelů Volkswagenu jako je Golf R32 a Passat R36. Číslo za písmenem pak značí, jaký objem bude mít motor. A můžeme tedy hádat, co nalezneme pod kapotou výkonného Touaregu.

Pokud stále netušíte, tak jediný motor v nabídce s objemem pět litrů je desetiválcová nafta, která v sérii poskytuje solidní výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 750 Nm. Jenže s tímto výkonem by Touareg R50 nebyl zdaleka nejvýkonnější verzi, protože nesmíme zapomenout na edici Sport s šestlitrovým dvanáctiválcem.

Pokud má tedy eR model představovat vrchol, budou muset technici pořádně naftový desetiválec upravit. Dvanáctiválcový benzín totiž disponuje výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 Nm.

Stovku zvládá současná nafta za 7,4 s a benzín za 5,9 s a maximální rychlost je u desetiválce 231 km/h a to u dvanáctiválce 250 km/h.

Automobilka sice oznámila, že motor v modelu R50 bude řádně upraven, ale zda to bude stačit na to, co nabízí benzínových šest litrů, uvidíme až 11. října, kdy má být tento vůz představen na australském autosalonu.

Každopádně vůz dostane sportovnější styling, který posune Touareg blíže k zemi, což se dá napravit přizvednutím odpružení stiskem tlačítka. Dostane 20" kola z lehké slitiny a řadu emotivních doplňků interiéru.

Ve výsledku tu tak možná bude naftové SSUV (super-SUV), které si to hravě rozdá třeba s Porsche Cayenne Turbo.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg R50
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků