Volkswagen Touareg po faceliftu již u nás

Německá automobilka Volkswagen již zahájila prodeje inovovaného modelu Touareg. Facelift se týkal celého vozu a nový je tak nejen vzhled, ale i technické prvky. Automobilka uvádí, že změnila a vylepšila na 2 300 věcí, takže se může zdát, že vůz je zcela nový.

Nová je např. přední část vozu s novou chromovanou mřížkou chladiče, nové světlomety a také zadní spoiler pro zlepšení aerodynamiky.

Touareg je navíc prvním vozem automobilky Volkswagen s osmiválcem 4,2 FSI o výkonu 257 kW (350 k).

Ceny jsou zhruba na stejné úrovni jako před faceliftem, ovšem výbava se rozšířila o několik položek a Volkswagen přidal i možnosti jak ušetřit při koupi. Stačí využít jeden z mnoha balíčků a sleva může dosáhnout až 205 000 Kč.

Ceny

3,6 V6 FSI 206 kW (280 k) Tiptronic - od 1 515 300 Kč
4,2 V8 FSI 257 kW (350 k) Tiptronic - od 2 024 100 Kč
2,5 R5 TDI 128 kW (174 k) - od 1 293 300 Kč
2,5 R5 TDI 128 kW (174 k) Tiptronic - 1 370 100 Kč
3,0 V6 TDI 165 kW (225 k) - od 1 427 700 Kč
3,0 V6 TDI 165 kW (225 k) Tiptronic - od 1 495 500 Kč
5,0 V10 TDI 230 kW (313 k) Tiptronic - od 2 368 200 Kč

Tip: Podrobný přehled cen a výbav naleznete zde

Technické novinky

Mezi největší technické inovace patří nové systémy jako je ABSplus, Front a Side Scan, inovovaný systém ESP a snímač proti převrácení.

ABSplus: Systém ABSplus, byl vyvinut přímo automobilkou Volkswagen a dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na písku, štěrku a jiném nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se podstatně prodlužuje brzdná dráha. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus nahrnuje částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.

Front Scan (snímání před vozem): Front Scan, jak byl nazván adaptivní tempomat s nově koncipovaným zařízením pro sledování rozestupu a zastavování vozu. Systém vybavený radarovým měřením automaticky zpomaluje a zrychluje vůz v mezích, které byly předem definovány podle dopravních podmínek. Systém, u Touaregu použitý poprvé, dokáže vůz v kritických situacích zcela zastavit. Novým rysem je také systém omezení délky brzdné dráhy, který předvídá kritické situace a preventivně připraví brzdný systém k rychlému zásahu.

Side Scan (boční snímání): Další z pomocných systémů poprvé prezentovaných s novým Touaregem je systém sledování změny jízdní dráhy, který monitoruje prostor okolo vozu a za ním a při přejíždění mezi jízdními pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.

Inovovaný systém ESP: Inovace elektronického stabilizačního systému zahrnují náhradu pneumatického brzdového asistenta modernějším hydraulickým, preventivní zvyšování tlaku v brzdách při náhlém ubrání plynu, aktivní ochranu proti převrácení karoserie (ARP) zvyšující stabilitu vozu, podporu brzdění na mokru prostřednictvím „stíračů“ brzdových kotoučů, opatření proti „vadnutí“ brzd dodatečným zvyšováním tlaku v brzdách a logiku pro zlepšení chování vozu při jeho nedotáčivosti.

Snímač proti převrácení: Tento nový prvek pasivní bezpečnosti zjišťuje odklon vozidla od okamžitého směru jízdy a rychlost změny odklonu a na jejich základě analyzuje, nedochází-li k nebezpečí převrácení vozu. Jeho údaje se srovnávají s daty ze senzoru akcelerace, který je součástí ovládání airbagů. Pokud srovnání údajů ukazuje na nebezpečí převrácení, automaticky se aktivují hlavové airbagy, aby se snížilo nebezpečí zranění posádky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků