S VW Touareg poprvé na českých silnicích: Bratislavské pohlazení

Předprodej nové generace Touaregu byl spuštěn už v dubnu, první zákazníci však převzali své vozy až koncem minulého týdne. V nabídce je zatím jediný motor, zájem je velký!

Se třetí generací Touaregu jsme se za poslední měsíce setkali již potřetí. Nejdříve v Hamburku, krátce po ženevském autosalonu, kdy nám jej Volkswagen pod podmínkou dodržení embarga ukázala staticky. Podruhé v okolí Salzburgu, kde s ním kolega Miro Mihálik nakroutil první kilometry, a naposledy v druhé polovině minulého týdne, v rámci oficiálního uvedení na český trh.

Předprodej sice začal už v dubnu, to ale znamenalo pouze to, že došlo ke zveřejnění českých cen, spuštění konfigurátoru a prodejci začali přijímat první objednávky. Vůz se vyrábí v Bratislavě, a přestože už byly první kusy u dealerů nějaký ten pátek, zákazníci si mohli své vozy převzít nejdříve ve čtvrtek 28. června, v den tiskové konference.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Ta proběhla poblíž vodní nádrže Švihov. Zazněly novinky související s mezigenerační obměnou či pár technických detailů a informací, které jsme již uváděli v předchozích dojmech. Hlavně ale bylo možné vůz poprvé krátce otestovat na našich silnicích. A přiznám se, že jsem byl hodně zvědavý.

Mohli jste si vybrat kterýkoliv motor, pokud to byl šestiválec 3.0 TDI o výkonu 210 kW a točivém momentu 600 N.m. Slabší verze tohoto agregátu (170 kW) dorazí později, stejně jako turbobenzin 3.0 TSI/250 kW a čtyřlitrový osmiválec s 310 kilowatty, na který si počkáme až do příštího roku. Aktuálně má český Volkswagen zhruba sto objednávek a v příštím roce chce prodat hned pět set kusů.

Počasí na draka, okresky pro Miatu

Už minulému Touaregu třílitrový turbodiesel se 193 kilowatty a 580 N.m stačil, auto jako takové ale bylo dost těžké a podle toho jste museli přistupovat k jízdě. Jenže novinka má spoustu prvků, které z ní mají dělat agilnější auto. Hlavně pak aktivní stabilizátory potlačující náklony karoserie v zatáčkách a natáčení kol zadní nápravy až o pět stupňů (hraniční rychlost je 37 km/h).

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Když jsem viděl ty zakroucené okresky, na které bych vytáhnul spíše Mazdu MX-5, navíc bohatě zkropené vytrvalým deštěm, říkal jsem si, že tady pomůžou snad jenom koleje. Přestože nový Touareg mezigeneračně shodil až 106 kilogramů, pořád je to kus auta určený pro dlouhé a pohodlné cestování. Podle Volkswagenu dokonce přímo pro rodiny.

Tehdy v Hamburku nebylo zase tak moc času všechno si v interiéru dokonale osahat, navíc v reálu budete beztak většinu funkcí nastavovat narychlo, nebo až během jízdy. Teprve potom poznáte, jak je to s uživatelskou přívětivostí. Navzdory tomu, že je pojetí interiéru Touaregu úplně nové, během chvíle jsem si nastavil navigaci, vypnul asistent držení v jízdním pruhu, nastavil jízdní režim, klimatizaci i rádio. Pravda, ohromný středový displej konceptu Innovision Cockpit může na první pohled vyděsit, ovládání je však jednodušší, než si možná myslíte.

Slogan Touaregu zní „Podnikejte s rodinou velké věci“, přičemž Volkswagen cílí na zákazníky, kteří mají rádi luxus, ale nechtějí to příliš troubit do světa. A slovo „luxus“ jsem v tomto případě opravdu použil správně. Už v základu máte kožená sedadla, linie Atmosphere, v níž byl i „můj“ testovací kousek, nabízí nelakované dřevěné obložení, materiály jsou špičkové a perfektně sesazené. Některé vozy toho měly za sebou hodně, v řadě případů šlo o prototypy, ale až na pár škrábanců zvenčí to na nich nebylo poznat.

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Ne náhodou se vám bude zdát, že sedíte v Audi Q7, vždyť technika je naprosto stejná, posaz vysoký, jenže nejenom po vizuální stránce už stihnul dárce orgánů trochu zestárnout. Obzvláště v porovnání s „Turkem", Je škoda, že dva displeje v přístrojovce nejsou spojeny fyzicky, protože z místa spolujezdce a zezadu jasně vidíte hranu, která je odděluje. Zkuste si ale představit, jak by byla drahá oprava v případě, že se nedejbože s jednou z obrazovek něco stane...

Ticho jako v hrobě a nevtíravá agilita

minulá generace Volkswagenu Touareg nebyla s třílitrovým turbodieselem žádný divočák. Motor táhnul velkou hmotu, vnímání rychlosti však bylo ovlivněno hlavně velikostí vozu a skvělým odhlučněním interiéru, protože dynamické parametry rozhodně špatné nebyly.

Novinka je na tom podobně, avšak s tím rozdílem, že je ještě lépe odhlučněná, šestiválec na volnoběh téměř neslyšíte, jeho spolupráce s osmistupňovým měničovým automatem je vytříbenější a byl umocněn pocit „vystřelení“ z praku při pružném zrychlení.

Auto si „přidřepne“ na zadní kola, vystrčí nos a sebevědomě vyrazí vpřed. Nasadíte dálniční rychlost, pneumatický podvozek sám sníží světlou výšku a vy v naprostém pohodlí a tichu ukrajujete kilometr za kilometrem. Dokonce i na otřesné dálnici D1, kde si s mnohými vozy opravdu komfortu neužijete. Podvozek umí být jemný jako našlehaná smetana, zároveň však není uhoupaný, a ani vzadu se vám proto neudělá špatně.

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Máte-li zbytečných 33.400 korun, připlaťte si za klimatizovaná masážní sedadla s módem „Hlazení záda“ a jezděte jako v bavlnce. Nechci nikomu namlouvat, že je Touareg při běžném cestování lepší než Audi Q7, on ale není ani horší. Navíc, v provozu se vyšší stavba přístrojové desky a nižší přední sloupky, nad kterými po mých prvních statických dojmech z Hamburku visel otazník, neukázaly jako překážka. Pořád sedíte dost vysoko a máte perfektní přehled o situaci kolem auta.

V přímce je Touareg rychlý, směrově stabilní, a běžně neslyšíte ani svist kolem vnějších zpětných zrcátek a předních sloupků. Co ale ta obrovská masa oceli a hliníku udělá na okresce? Pro ostřejší jízdu opravdu nebyly vhodné podmínky, navíc s pravým bokem auta ustavičně nalepeným na svodidlech si teprve uvědomíte, jak je vůz vlastně veliký. Chuť zatáčet mu ale díky řiditelné zadní nápravě rozhodně neschází.

Volkswagen ve videu láká na nový Touareg. Ohlíží se za předchůdci

Volkswagen ve videu láká na nový Touareg. Ohlíží se za předchůdci

Po zkušenosti s Audi A8 jsem očekával, že půjde těch pět stupňů více cítit. Tam vám totiž připadá, jako by zadek mírně ujížděl, jenže Touareg zkrátka zatočí a hotovo. Až jsem si myslel, že zkoušený vůz natáčením zadních kol vůbec nebyl vybaven. To se ale váže ke vzduchovému podvozku (paket Air & Steering za 75.400 Kč), navíc při otáčení „na pětníku“ už je práce zadních kol natočených proti smyslu předních jasně cítit a zvenku samozřejmě i vidět.

Co bude dál?

Svezení to sice bylo krátké, ale doufám, že vás alespoň trochu navnadilo velký test, který samozřejmě plánujeme. V diskusi pod článkem nám ostatně můžete napsat, co konkrétně vás o autě zajímá. Poznávat toho totiž musíme ještě poměrně dost.

Třeba funkci nočního vidění s detekcí chodců, cyklistů a větších zvířat (48.200 Kč), nové světlomety IQ.Light (49.500 Kč) tvořené celkem 128 diodami v 75 segmentech v každém ze světlometů, u kterých se Volkswagen chlubí o více než sto metrů větším dosahu v porovnání s xenony minulého Touaregu, schopnosti v terénu a tak dále. Jsem zvědavý, co se v „Turkovi“ všechno skrývá!

Volkswagen Touareg - dostupná technická data a české ceny
Motor 3.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TSI 4.0 TDI
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995 3956
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/- 250/- 310/-
Točivý moment [N.m/min] 500/- 600/2250-3250 450/- 900/-
Max. rychlost [km/h] - 238 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 6,1 - -
Komb. spotř. [l/100 km] - 6,9 - -
Cena Elegance [Kč] - 1.742.900 - -
Cena Atmosphere [Kč] - 1.742.900 - -
Cena R-Line [Kč] - 1.823.900 - -

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků