Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Není tajemstvím, že Touareg druhé generace bude moci být osazen hybridní pohonnou soustavou. Nyní konečně známe pár detailů.
Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Zcela nový Touareg bude světu představen již příští rok jako model roku 2011. S ročním odstupem se pak na trhu objeví i hybridní provedení tohoto úspěšného SUV, jež se postaví po bok podobně koncipovaným koncernovým vozům Porsche Cayenne Hybrid a Audi Q7 Hybrid, s nimiž bude sdílet nejen celou podvozkovou platformu, ale též hybridní technologii.

V kontrastu k stávající tendenci směřující k používání li-ionových akumulátorů bude Touareg Hybrid vybaven klasickou nikl-metal-hydridovou koncepcí. Elektromotor má generovat 52 koní (38 kW) a bude vsazen mezi zážehový šestiválcový motor s přeplňováním a osmistupňovou převodovku. Pohonná jednotka s vnitřním spalováním má být sama o sobě naladěna na 333 koní (234 kW), což by docela těžkému vozu mělo v kombinaci s elektromotorem zajistit konkurenceschopnou dynamiku.

Celá tato pohonná soustava již prochází silničními zkouškami v běžném provozu, a to v bíle lakovaném kabátě současného Touaregu. Zákulisní informace jsou zatím pouze velmi kusé, podle jedné z nich se například řešilo, jakým způsobem připomenout po zastavení řidiči, že ponechal sepnut čistě elektrický jízdní režim. Problém konstruktéři zatím poněkud krkolomě vyřešili tím, že spalovací motor naskočí vždy, kdy řidič otevře své dveře, aniž by před tím elektrický pohon vypnul, aby jej tak na tuto situaci upozornil.

Ačkoli má nyní Volkswagen s touto sestavou velké plány, zdá se zatím, že nepůjde o podobně propracovaný, komplexní systém, jakým je třeba Two-Mode Hybrid tandemu BMW/Chrysler/Mercedes-Benz/GM nebo Synergy Drive od Toyoty. Půjde zřejmě o ústupek snižování vývojových a výrobních nákladů, je však třeba připomenout, že vsazení kompaktního elektromotoru před převodovku je docela jednoduchým, elegantním řešením. Touareg však díky tomu bude nejspíš schopen omezené jízdy na čistě elektrický pohon, nebo dobíjení akumulátorů, ovšem nikoli současně. A jaký by měl být efekt tohoto řešení? Volkswagen slibuje snížení spotřeby o 7 až 10% v porovnání se se stávajícími šestiválcovými verzemi.

Více o novém Touaregu a jeho hybridní verzi můžeme očekávat již za několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg Hybrid zatím v kabátku současné generace
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků