Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Není tajemstvím, že Touareg druhé generace bude moci být osazen hybridní pohonnou soustavou. Nyní konečně známe pár detailů.
Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Zcela nový Touareg bude světu představen již příští rok jako model roku 2011. S ročním odstupem se pak na trhu objeví i hybridní provedení tohoto úspěšného SUV, jež se postaví po bok podobně koncipovaným koncernovým vozům Porsche Cayenne Hybrid a Audi Q7 Hybrid, s nimiž bude sdílet nejen celou podvozkovou platformu, ale též hybridní technologii.

V kontrastu k stávající tendenci směřující k používání li-ionových akumulátorů bude Touareg Hybrid vybaven klasickou nikl-metal-hydridovou koncepcí. Elektromotor má generovat 52 koní (38 kW) a bude vsazen mezi zážehový šestiválcový motor s přeplňováním a osmistupňovou převodovku. Pohonná jednotka s vnitřním spalováním má být sama o sobě naladěna na 333 koní (234 kW), což by docela těžkému vozu mělo v kombinaci s elektromotorem zajistit konkurenceschopnou dynamiku.

Celá tato pohonná soustava již prochází silničními zkouškami v běžném provozu, a to v bíle lakovaném kabátě současného Touaregu. Zákulisní informace jsou zatím pouze velmi kusé, podle jedné z nich se například řešilo, jakým způsobem připomenout po zastavení řidiči, že ponechal sepnut čistě elektrický jízdní režim. Problém konstruktéři zatím poněkud krkolomě vyřešili tím, že spalovací motor naskočí vždy, kdy řidič otevře své dveře, aniž by před tím elektrický pohon vypnul, aby jej tak na tuto situaci upozornil.

Ačkoli má nyní Volkswagen s touto sestavou velké plány, zdá se zatím, že nepůjde o podobně propracovaný, komplexní systém, jakým je třeba Two-Mode Hybrid tandemu BMW/Chrysler/Mercedes-Benz/GM nebo Synergy Drive od Toyoty. Půjde zřejmě o ústupek snižování vývojových a výrobních nákladů, je však třeba připomenout, že vsazení kompaktního elektromotoru před převodovku je docela jednoduchým, elegantním řešením. Touareg však díky tomu bude nejspíš schopen omezené jízdy na čistě elektrický pohon, nebo dobíjení akumulátorů, ovšem nikoli současně. A jaký by měl být efekt tohoto řešení? Volkswagen slibuje snížení spotřeby o 7 až 10% v porovnání se se stávajícími šestiválcovými verzemi.

Více o novém Touaregu a jeho hybridní verzi můžeme očekávat již za několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg Hybrid zatím v kabátku současné generace
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků