Volkswagen Touareg Hybrid: ú(s)porně proti fyzice (spy photos)

Dnes se stále častěji setkáváme s automobily, kterých prvotním cílem nikdy nebylo lámat rekordy v úspornosti. Doba se ale mění a na trh přicházejí těžké SUV, které automobilky prezentují jako velmi úsporné vozy. Ano, něco na tom pravdy bude, ovšem leda relativně.

Špionážní fotografové zachytili při testech novinku Volkswagen Touareg hybrid, který bude ve svých útrobách kombinovat zážehový přeplňovaný šestiválec 3,0 TSI disponující výkonem 245 kW / 333 koní, jemuž bude sekundovat elektromotor o výkonu 38 kW napájený z niklových baterii. Ten bude často využíván především při jízdě po městě, kde nejsou požadavky na výkon často tak vysoké. V případě silnějšího sešlápnutí plynového pedálu se však samozřejmě do práce zapojí i mnohem výkonnější šestiválec. Agregátům bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka.

S touto pohonnou výbavou dosahuje VW Touareg poměrně zajímavých parametrů, podle již známých údajů výrobce se kombinovaná spotřeba bude pohybovat těsně pod 9 l/100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 210 gramů emisí CO2. I navzdory tomu, že „čistý“ Touareg je oproti běžné verzi úspornější až o 25 procent, zrychlení z nuly na stovku, které zvládne za 6,8 vteřiny, jen potvrzuje, že nepatří mezi žádné líné mastodonty. Nic to ovšem nemění na tom, že tyto vozy pro úspornou jízdu stavěné nikdy nebyly, a tak je nutno brát některá prohlášení výrobce opravdu s rezervou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Touareg Hybrid vsází na kombinaci zážehového přeplňovaného šestiválce a elektromotoru

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky