VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky motorů Volkswagenu Touareg na českém trhu. Dnes je to oficiální, šestiválce však nezůstanou osamoceny.

Nová generace Volkswagenu Touareg je na českém trhu už více než půl roku a po celou dobu si musela vystačit s jedním agregátem – třílitrovým šestiválcem TDI ve verzích se 170 a 210 kW. Zatímco výkonově slabší varianta je vyhrazena pouze základní výbavě Touareg (od 1.491.900 Kč), u silnější lze vybírat mezi výbavami Elegance, Atmosphere (obě od 1.758.900 Kč) a R-Line (od 1.840.900 Kč). Zkraje letošního roku však došlo k rozšíření palety motorů.

VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

Už v druhém lednovém týdnu jsme informovali o doplnění nabídky Touaregu o třílitrový benzinový šestiválec s výkonem 250 kW a točivým momentem 450 N.m. Sympatické je, že se cenově téměř neliší od silnějšího z nabízených TDI, konkrétně je s výbavami Elegance, Atmosphere a R-Line o tři tisíce levnější. Zřejmě to nebude tahoun prodejů na našem trhu, je ale fajn vědět, že možnost volby benzinového motoru existuje.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S oficiálním uvedením motoru V6 TSI na náš trh přišla ještě jedna zpráva, která potěší milovníky ještě větších objemů. Konečně je totiž možné objednávat také čtyřlitrový osmiválec TDI, který bere vítr z plachet i čtyřikrát přeplňovanému řadovému šestiválci pod kapotou BMW X5. A to jak výkonem, tak základní cenou.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

Zatímco BMW X5 M50d o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 760 N.m v Česku podle oficiálního ceníku pořídíte za nejméně 2.440.100 Kč, Touareg V8 TDI disponuje výkonem 310 kW (421 koní), točivým momentem 900 N.m a začíná na 2.294.900 Kč. Kompletní technická data Touaregu zatím nejsou k dispozici, porovnání těchto dvou německých mastodontů si proto necháme na jindy.

Nové BMW X5 G05 oficiálně: Rozlučte se s osmiválcem, v Evropě nebude!

Nové BMW X5 G05 oficiálně: Rozlučte se s osmiválcem, v Evropě nebude!

Ani jedno z aut není „holobyt“. Výbavu BMW jsme probrali v klasickém redakčním testu, u Touaregu český importér uvádí například vzduchový podvozek, sedadla ergoComfort čalouněná kůží Vienna, paket Světla a výhled, a u linií Elegance a Atmosphere jsou standardem 19palcová kola namísto 18palcových u šestiválců. Nadále platí stav, že linie Elegance a Atmosphere jsou považovány za základ a linie Touareg zůstane vyhrazena pouze šestiválci TDI o výkonu 170 kW.

Volkswagen Touareg - dostupná technická data a české ceny
Motor 3.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TSI 4.0 TDI
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995 3956
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/3500-4000 250/- 310/-
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3000 600/2250-3250 450/- 900/-
Maximální rychlost [km/h] 221 238 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,1 - -
Komb. spotř. [l/100 km] 6,6 6,6 - -
Cena Touareg 1.491.900 -    
Cena Elegance [Kč]   1.758.900 1.739.900 2.294.900
Cena Atmosphere [Kč] - 1.758.900 1.739.900 2.294.900
Cena R-Line [Kč] - 1.840.900 1.820.900 -

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků