VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

Třílitrový benzinový šestiválec je prozatím ten nejsilnější motor, jaký si můžete do nového Touaregu naporoučet. Cena se přitom od silnějšího z dosud nabízených TDI téměř neliší.

Třílitrový šestiválec TSI bude na českém trhu dostupný s liniemi  Elegance, Atmosphere a R-Line, nebude se tedy lišit od silnějšího z dosud nabízených naftových třílitrů (210 kW). V nabídce zůstává i výkonově slabší verze motoru 3.0 TDI (170 kW), té ale bude i nadále vyhrazena výchozí linie Touareg i nejvýhodnější základní cena 1.476.900 Kč.

Prodej Volkswagenu Toaureg s motorem 3.0 TSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m bude na českém trhu spuštěn tento týden. Vůz začíná na částce 1.739.900 Kč (Elegance a Atmosphere), sportovněji laděný R-Line vychází nejméně na 1.820.900 Kč.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

Ceny jsou jenom o něco málo nižší než v případě motoru 3.0 TDI/210 kW. Ten s liniemi Elegance a Atmosphere stojí 1.742.900 korun, R-Line začíná na 1.823.900 korunách. Na Slovensku jsou na tom o něco hůře. Rozdíl mezi 3.0 TDI/210 kW a 3.0 TSI/250 kW tam u všech linií činí 730 eur (asi 19.000 Kč) v neprospěch nafťáku.

Výbava zůstává stejná jako dosud. Elegance i Atmosphere vyjíždění na 18palcových kolech, mají kožené čalounění, elektricky ovládané víko pátých dveří, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci Discover Pro s 9,2palcovým displejem, systém rozpoznávání dopravních značek či vyhřívaná přední sedadla. Liší se však pojetím interiérů. Zatímco Elegance spoléhá na broušený hliník, Atmosphere vsadil na jasanové dřevo.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Sportovněji založená verze R-Line se pak liší nejenom interiérem, ale také exteriérem. Standardem jsou 20palcová kola, odlišné provedení předního nárazníku, pedály s ocelovými kryty, hliníkové dekory či vyhřívaný tříramenný volant s páčkami pro řazení.

Stávající nabídka pohonných jednotek Touaregu však není konečná. V druhém kvartálu letošního roku by měla být doplněna o osmiválec 4.0 TDI s výkonem 310 kW a točivým momentem 900 N.m. Cena vozu pravděpodobně přesáhne dva miliony korun.

Volkswagen Touareg - dostupná technická data a české ceny
Motor 3.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TSI 4.0 TDI
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995 3956
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/3500-4000 250/- 310/-
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3000 600/2250-3250 450/- 900/-
Maximální rychlost [km/h] 221 238 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,1 - -
Komb. spotř. [l/100 km] 6,6 6,6 - -
Cena Touareg 1.476.900 -    
Cena Elegance [Kč]   1.742.900 1.739.900 -
Cena Atmosphere [Kč] - 1.742.900 1.739.900 -
Cena R-Line [Kč] - 1.823.900 1.820.900 -

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků