VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

Třílitrový benzinový šestiválec je prozatím ten nejsilnější motor, jaký si můžete do nového Touaregu naporoučet. Cena se přitom od silnějšího z dosud nabízených TDI téměř neliší.

Třílitrový šestiválec TSI bude na českém trhu dostupný s liniemi  Elegance, Atmosphere a R-Line, nebude se tedy lišit od silnějšího z dosud nabízených naftových třílitrů (210 kW). V nabídce zůstává i výkonově slabší verze motoru 3.0 TDI (170 kW), té ale bude i nadále vyhrazena výchozí linie Touareg i nejvýhodnější základní cena 1.476.900 Kč.

Prodej Volkswagenu Toaureg s motorem 3.0 TSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m bude na českém trhu spuštěn tento týden. Vůz začíná na částce 1.739.900 Kč (Elegance a Atmosphere), sportovněji laděný R-Line vychází nejméně na 1.820.900 Kč.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

Ceny jsou jenom o něco málo nižší než v případě motoru 3.0 TDI/210 kW. Ten s liniemi Elegance a Atmosphere stojí 1.742.900 korun, R-Line začíná na 1.823.900 korunách. Na Slovensku jsou na tom o něco hůře. Rozdíl mezi 3.0 TDI/210 kW a 3.0 TSI/250 kW tam u všech linií činí 730 eur (asi 19.000 Kč) v neprospěch nafťáku.

Výbava zůstává stejná jako dosud. Elegance i Atmosphere vyjíždění na 18palcových kolech, mají kožené čalounění, elektricky ovládané víko pátých dveří, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci Discover Pro s 9,2palcovým displejem, systém rozpoznávání dopravních značek či vyhřívaná přední sedadla. Liší se však pojetím interiérů. Zatímco Elegance spoléhá na broušený hliník, Atmosphere vsadil na jasanové dřevo.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Sportovněji založená verze R-Line se pak liší nejenom interiérem, ale také exteriérem. Standardem jsou 20palcová kola, odlišné provedení předního nárazníku, pedály s ocelovými kryty, hliníkové dekory či vyhřívaný tříramenný volant s páčkami pro řazení.

Stávající nabídka pohonných jednotek Touaregu však není konečná. V druhém kvartálu letošního roku by měla být doplněna o osmiválec 4.0 TDI s výkonem 310 kW a točivým momentem 900 N.m. Cena vozu pravděpodobně přesáhne dva miliony korun.

Volkswagen Touareg - dostupná technická data a české ceny
Motor 3.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TSI 4.0 TDI
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995 3956
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/3500-4000 250/- 310/-
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3000 600/2250-3250 450/- 900/-
Maximální rychlost [km/h] 221 238 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,1 - -
Komb. spotř. [l/100 km] 6,6 6,6 - -
Cena Touareg 1.476.900 -    
Cena Elegance [Kč]   1.742.900 1.739.900 -
Cena Atmosphere [Kč] - 1.742.900 1.739.900 -
Cena R-Line [Kč] - 1.823.900 1.820.900 -

 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 122 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků