Volkswagen Touareg 2011: jiný, lehčí, hybridní

Volkswagen konečně představil nový Touareg. Vyznačuje se výrazným snížením hmotnosti a novou verzí Hybrid. (3x video)

Volkswagen představuje podle svých slov nejpokrokověji vybavený vůz značky v celé její historii. Je to pěkné prohlášení, ale, při vší úctě, to jaksi samozřejmě očekáváme u každého nového modelu, zvláště pokud má hrát svým způsobem roli vlajkové lodi.

Nový Touareg modelového roku 2011 přijíždí s výrazně omlazenou karosérií, příď působí sice dosti přísným dojmem, ale celkově vůz opticky odlehčuje, takže již nevypadá tolik jako barokní obranná pevnost. Zadní část již není tak výrazná jako příď a nový Touareg přibližuje ostatním současným modelům značky. V porovnání s dosavadním modelem je ten nový rovněž o 43 mm delší a o 20 mm nižší, rozvor náprav se zvětšil o 40 mm a šířka karosérie se nezměnila. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér udělal další pokrok směrem k luxusu, což vyjadřují kvalitnější obkladové materiály, komfortní sedadla a nepovšimnout si nelze standardně dodávaného dotykového displeje s úhlopříčkou 6,5 palce či měniče na 6 CD. Citelně je též prodloužený prostor pro kolena cestujících vzadu. Zadní sedadla lze podélně posouvat o 160 mm a regulovat sklon jejich opěradel. Ba co více, v případě potřeby je bude možno sklopit pouhým stiskem tlačítka, čímž se zvětší objem zavazadelníku ze základních 580 až na 1 642 litrů.

Podle tvrzení Volkswagenu má být Touareg 2011 v průměru o citelných 200 kg lehčí než jeho předchůdce. Dodávat se budou moderní pohonné jednotky TDI, TSI a poprvé i hybridní soustava, vzhledem k minimální poptávce z nabídky vypadly vrcholné zážehové motory V8 a W12 a mohutný „turbodiesel“ V10 TDI.

Jistě nejzajímavější verzí bude Touareg Hybrid, využívající soustavy tvořené zážehovým šestiválcem TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním, naladěným na 333 koní (245 kW), a elektromotorem o výkonu 47 koní (34 kW). V úhrnu dává kombinovaný výkon 380 koní (279 kW) a točivý moment 580 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosažení rychlosti 240 km/h. Průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu má činit slušných 8,2 l/100 km, co je však důležitější, Touareg Hybrid bude schopen omezeného provozu i na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem se stává atmosféricky plněný zážehový šestiválec 3,6 FSI s přímým vstřikováním, jenž nabízí výkon 280 koní (206 kW) a točivý moment 360 Nm. V průměru si řekne o 9,9 l/100 km, což je ale hodnota o 2,5 l/100 km nižší než dosud.

I zastánci nafty mohou volit ze dvou motorů. Šestiválec je naladěn na 240 koní (176 kW) a 550 Nm a jeho průměrná spotřeba 7,4 l/100 km je o 1,9 l/100 km příznivější v porovnání s dosavadní generací. Jediným osmiválcem v nabídce se stává jednotka 4,2 V8 TDI. Nabízí výkon až 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm, jeho průměrná spotřeba přitom činí přijatelných 9,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Točivý moment se u všech verzí nového Touaregu na vozovku přenáší skrze všechna kola. Základní soustava 4Motion disponuje diferenciálem Torsen s omezenou svorností a programem pro jízdu v terénu, jenž přenastaví ABS, EDS, ASR i řazení automatické převodovky a aktivuje soustavu pro usnadnění sjezdu prudkých kopců. Pokud z nějakého důvodu Touareg považujete za skutečný off-road, můžete si v kombinaci se slabším vznětovým motorem připlatit za vylepšenou soustavu 4XMotion, jež vozu umožní dosažení stoupavosti až 45 stupňů (4Motion jen 38 stupňů). Postarat se o to má redukovaný převod v kombinaci s uzávěrkami středového a zadního diferencálu a vylepšeným programováním s polohami On-Road, Off-Road, Low, uzávěra středního a uzávěra obou diferenciálů.

Nový Volkswagen Touareg se představí veřejnosti za pár týdnů v Ženevě a v prodejnách objeví záhy, podle všeho již během letošního dubna. O dalších technických detailech a cenách vás samozřejmě budeme informovat, jakmile budou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg 2011
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků