Volkswagen to myslí se světem rallye vážně, angažoval Ogiera

Volkswagen to myslí se světem rallye vážně, angažoval Ogiera

Sébastien Ogier podepsal jako první oficiální jezdec smlouvu s továrním týmem Volkswagen pro mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship). Sedmadvacetiletý Francouz a jeho spolujezdec Julien Ingrassia (31) se stali členy týmu Volkswagen Motorsport.

Podpisem smlouvy tak byly hodně rychle utnuty spekulace, že oba po letošní vydařené sezóně, kdy jezdili v barvách Citroënu, přesedlají k Fordu. Ogier se umístil v letošním ročníku WRC na celkovém třetím místě. 

„Volkswagen je jedničkou v Evropě a brzy se stane také jedničkou v celosvětovém měřítku,“ prohlásil Sébastien Ogier po podpisu smlouvy. „Jsem si jistý, že jejich cílem je získat ve WRC mistrovský titul.“

Sébastian Ogier

V roce 2008 se stal mistrem světa ve třídě Junior WRC a skončil třetí v hlavní kategorii WRC 2011. V uplynulé sezoně vyhrál pět soutěží, tedy stejný počet jako pozdější mistr světa Sébastien Loeb. Poprvé vystoupal na nejvyšší místo na stupních vítězů v roce 2010 v Portugalsku a dosud byl úspěšný v sedmi podnicích WRC.

„Jsem velmi šťastný, že k nám do týmu přišli Sébastian Ogier a Julien Ingrassia,“ říká Ulrich Hackenberg, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za vývoj. „Oba jsou důležitými kameny mozaiky reprezentující naší snahu o vybudování úspěšného týmu v mistrovství světa v rallye. Je to také znamení důvěry v náš tým, když se tak silná dvojice rozhodne pro nový tým ve WRC, který je stále ve fázi vývoje.“

Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, k tomu dodává: „Jsme hrdí na to, že se tak úspěšná a rychlá posádka, jako je Sébastian Ogier a jeho spolujezdec Julien Ingrassia, rozhodla pro tým značky Volkswagen. Úkol postavit pro ni konkurenceschopné Polo R WRC v co nejkratším čase se stane další motivací pro náš tým. Těšíme se na spolupráci s oběma novými členy našeho týmu a doufáme, že v budoucnosti z ní vzejde mnoho vítězství a titulů.“

„Pro mě patří Sébastien mezi tři nejlepší jezdce na světě,“ chválí novou posilu dvojnásobný mistr světa v rallye (1990, 1992) a vítěz Rallye Dakar 2010 Carlos Sainz, dnes odborný poradce týmu Volkswagen.

Ogier se představí poprvé v barvách Volkswagenu na Race Of Champions v Düsseldorfu (3. a 4. prosince), kde poměří své síly s dalším „super Sebastiánem“ Vettelem z F1.

Klepněte pro větší obrázek
Sébastian Ogier se bude podílet na vývoji soutěžního vozu Polo R WRC, s nímž Volkswagen vstoupí v roce 2013 do mistrovství světa v rallye.
 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků