Volkswagen Tiguan v Alpách: příjemná nuda

Tiguan je oblíbený, dosud si ho zakoupilo 700 000 motoristů. Byli jsme v Mnichově na představení jeho modernizované verze.

„Těch 700 000 tisíc Tiguanů jsme prodali od roku 2007,“ zaznělo na mnichovské prezentaci Volkswagenu. A z toho sdělení byla cítit hrdost. Aby ne, vždyť Tiguan se stal čtvrtým nejprodávanějším modelem wolfsburské automobilky a v Německu válcuje od svého zrodu trh s vozy SUV.

Auto pro důchodce?

Měl jsem možnost se několik hodin s Tiguanem, který prodělal facelift a bude v prodeji od srpna (nejprve v Německu), projíždět. Nejprve po rovinách kolem Mnichova a později v rakouských horách. Jak na mne zapůsobil?

Abych pravdu řekl, nebyl jsem zklamaný, ale ani nadšený.  Ostatně o to možná automobilce jde. Žádné velké emoce. Ani co se týká designu, ani co se týká dynamiky. Tiguana si totiž nekupují farmáři či lidé pracující v lese, ale hlavně usedlí obyvatelé měst a uklizených vesniček, v nichž stopu po blátě nikdy nenajdete.

Překřtil jsem si ho proto pro sebe pracovně jako auto pro důchodce. Má klidný, sebejistý projev. Sedíte v něm vysoko, máte přehled o dění, cítíte se bezpečně. Přitom, ač je to SUV, není olbřmích rozměrů a neprovokuje extravagantním vzhledem. Co více by si tedy postarší motoristé mohli přát? 

Změny jen kosmetické

Jako kdyby si u Volkswagenu řekli, funguje to, tak do toho příliš zasahovat nebudeme. Mám teď na mysli design. Proměnila se totiž jen přední část karoserie. Podobá se nyní Touaregu, většímu koncernovému druhovi.

Tiguan je jediné SUV, které je nabízeno ve dvou verzích. Jedna je určena hlavně pro provoz na silnicích, ta druhá je speciálně upravena pro jízdu v terénu − rozdíl poznáte okamžitě při pohledu na přední nárazník. Ten do terénu je zkosenější, má nájezdový úhel 28 stupňů (silniční verze 18 stupňů). Na strmé lesní cestě s kameny se mi to opravdu hodilo.

Obě verze jsou nyní nabízeny s nejvyšší výbavou, což dříve v případě té terénní (nyní se nazývá Track & Style) nebylo.

Fascinující spotřeba

Testovaný vůz byl poháněn vznětovým motorem 2.0 TDI (103 kW/140 k) a měl sedmistupňovou převodovku DSG. 

K nízké spotřebě, která se pohybovala kolem 5,4 l/100 km, přispěl v dopravní mnichovské špičce i systém Start/Stop. Tiguan v tomto provedení patří k nejúspornějším vozům SUV na světě.

Bude nabízen se sedmi motory. Čtyři jsou zážehové (TSI): 90 kW/122 k, 118 kW/160 k (nový), 132 kW/180 k (nový), 155 kW/210 k (nový), tři vznětové (TDI): 81 kW/110 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. 

Armáda pomocníků

Vůz se za každé situace choval velmi klidně. Přispěl k tomu i systém DSS (dynamické řízení podvozku) se třemi programy (Normal, Sport a Comfort). Klidný pocit z jízdy umocňovalo také  výborné odhlučnění. 

Modernizovaný vůz byl nově hojně vybaven i další asistenční technikou: ať už to byly systémy Lane Assist (asistent proti vybočení z jízdního pruhu), Dynamic Light Assist (dynamický asistent dálkových světel), Park Assist II (automatický parkovací asistent) či systém, který je schopen posoudit únavu řidiče.

Sil má na rozdávání

A na závěr musím ještě zmínit jedno, moje teze Tiguan = vůz pro důchodce, až tak nesedí. Jak jsem se dozvěděl, kupuje si ho hodně sportovců, aktivních lidí, kteří vlastní lodě. Tiguan totiž s přehledem utáhne i brzděný přívěs s celkovou hmotností až 2,5 tuny.

A cena?

V Německu bude stát stejně jako starý model, tedy ceny začnou na částce 24 175 eur. Zájem o modernizovaný Tiguan je již teď velký, Volkswagen eviduje k dnešnímu dni 18 000 předběžných objednávek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto Jaroslav Matějka   
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto Volkswagen

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
   
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 15 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků