Volkswagen Tiguan 2011: drobný facelift i pro Evropu

Již loni jsme spekulovali o tom, zda je upravený Volkswagen Tiguan jen modifikací pro čínský trh, nebo přeobrazem nové podoby tohoto modelu pro všechny světové trhy. Nyní již víme, že druhá varianta je ta správná a že vůz, který byl důkladně představen i na autosalon v Pekingu z minulého měsíce, ukazuje modernizovaný Tiguan i pro evropský trh.

Vůz by se měl v Evropě začít prodávat již v červnu tohoto roku a mezi jeho hlavní novinky patří sedmistupňová dvouspojková převodovka, bezklíčkové odemykání a startování a dvojice modernizovaných motorů, přičemž oba nyní sdílejí koncepci BlueMotion a lze je kombinovat výhradně s pohonem kol přední nápravy. Vznětový dvoulitr TDI CR dává 110 koní (81 kW) a základní cena vozu ve výši 26 050 eur je nižší než dosud. Novým základem řady Tiguan má být zážehový motor 1,4 TSI naladěný na 122 koní (90 kW) a nabízený za ceny od 24 175 eur. Zároveň se v nabídce objevuje „freestylové“ provedení Trend & Fun, jež se vyznačuje použitím litých kol, několika exteriérovými doplňky, mlhovkami a parkovacím asistentem, přičemž svému majiteli přinese úsporu až 1 610 eur.

Pro úplnost dodejme, že Tiguanu v současnosti na domácím trhu patří bezmála třetinový podíl v kategorii SUV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Tiguan pro modelový rok 2011 na autosalonu v Pekingu
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků